Gå til innhold

Lydkort til å lage musikk og spille spill i ett?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å kjøpe et lydkort som skal både brukes til å lage litt musikk(koble til en synth, mic og kanskje en gitar, samtidig som det skal brukes til dataspill og stereoanlegg.

Kan dette kombineres? Noen som har noen anbefallinger, skal helst ikke koste så alt for mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke en gunstig kombinasjon. Eventuelt så kan anskaffe to lydkort: Et til spill og et til opptak.

Til Opptak- og musikk-kort foreslår jeg M-Audio Audiophile 2496 til 1015,- kr hos www.procom.no

Aner ikke hva du snakker om, lydkortet du nevner fungerer glimrende til både spill og annen moro. Hvis du har bare har bruk for stereo er det en god ide å satse på kort med kvalitesutganger og gode D/A-convertere framfor billige 7.1 kort med minijackutganger, intern omsampling (creative) og generelt dårlig lydkvalitet.

Lenke til kommentar

Viktig å merke seg at M-Audio Audiophile 2496 bare har RCA (phono) og ikke mini-jack. Du må eventuelt kjøpe en overgang hvis du ikke har høyttalere med phono-kontakter.

Ellers vil jeg tro det er et MEGET bra lydkort. Hørt mye bra om det. Skal ha meg det selv etterhvert!

Endret av reeeeg
Lenke til kommentar

Lydkort av den mer seriøse typen fåes i musikkforretninger, ikke databutikker.

ESI får du kjøpt hos www.ibsenstudio.no

Mye annet får du hos www.procom.no

eller www.lydmakeriet.no

Fordelen med firewire er at du kan ta kortet med deg og koble det til din bærbare PC hvis det skulle trenges.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...