Eirik261 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hei! Vurderer å kjøpe et lydkort som skal både brukes til å lage litt musikk(koble til en synth, mic og kanskje en gitar, samtidig som det skal brukes til dataspill og stereoanlegg. Kan dette kombineres? Noen som har noen anbefallinger, skal helst ikke koste så alt for mye. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Er ikke en gunstig kombinasjon. Eventuelt så kan anskaffe to lydkort: Et til spill og et til opptak. Til Opptak- og musikk-kort foreslår jeg M-Audio Audiophile 2496 til 1015,- kr hos www.procom.no Lenke til kommentar
Eirik261 Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Hvorfor der det ikke å anbefalle? Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hva med et SB Audigy 4 pro kort? Det gir mer en god nok kvalitet for "amatør" musikere, samt at det er ypperlig til spill. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Er ikke en gunstig kombinasjon. Eventuelt så kan anskaffe to lydkort: Et til spill og et til opptak. Til Opptak- og musikk-kort foreslår jeg M-Audio Audiophile 2496 til 1015,- kr hos www.procom.no Aner ikke hva du snakker om, lydkortet du nevner fungerer glimrende til både spill og annen moro. Hvis du har bare har bruk for stereo er det en god ide å satse på kort med kvalitesutganger og gode D/A-convertere framfor billige 7.1 kort med minijackutganger, intern omsampling (creative) og generelt dårlig lydkvalitet. Lenke til kommentar
Eirik261 Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Så hvis jeg bare kjører stereo, ikke suround, så vil jeg få samme spill-opplevelsen med f.eks. et M-audio2492 kort? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Så hvis jeg bare kjører stereo, ikke suround, så vil jeg få samme spill-opplevelsen med f.eks. et M-audio2492 kort? Ja, og du vil attpåtil få bedrelydkvalitet. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Viktig å merke seg at M-Audio Audiophile 2496 bare har RCA (phono) og ikke mini-jack. Du må eventuelt kjøpe en overgang hvis du ikke har høyttalere med phono-kontakter. Ellers vil jeg tro det er et MEGET bra lydkort. Hørt mye bra om det. Skal ha meg det selv etterhvert! Endret 8. februar 2005 av reeeeg Lenke til kommentar
arela Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 et lite tips! ikke kjøp forgangen teknologi om 2 år har du neppe en ny pc å sette pci-lydkortet ditt i kjøp usb eller helst firewire (sier jeg som har oppsett med doble creamware pci kort.. men jeg har heldigvis ekstern AD/DA konverter) Lenke til kommentar
radiated Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 evt kjøp ESI juli@ som er kompatibelt med PCIx hvis du vil ha kortet inni maskina. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Om du går for eksternt, gå for guds skyld for et firewire basert ett sådan... Lenke til kommentar
Eirik261 Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Aldri hørt om ESI? Får man kjøpt det i dag? Hvorfor firewire i stede for usb2.0? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Lydkort av den mer seriøse typen fåes i musikkforretninger, ikke databutikker. ESI får du kjøpt hos www.ibsenstudio.no Mye annet får du hos www.procom.no eller www.lydmakeriet.no Fordelen med firewire er at du kan ta kortet med deg og koble det til din bærbare PC hvis det skulle trenges. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Firewire er MYE enklere å sette opp enn USB (2). Firewire er i tillegg også mye mer stabilt samt kjappere overføringshastighet. På et firewire basert kort kan du frks spille ut samt ta opp samtidig, noe et med USB ikke greier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå