Gå til innhold

HL2 og "I, Robot". Likheter ?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg så filmen "I, Robot" igår for første gang (http://www.apple.com/trailers/fox/i_robot/). Jeg har rundet HL2 for et par måneder siden.

 

Det som slo meg var hvor mye den store skyskraperen i "I, Robot" minte meg om den samme gedigne skyskraperen i HL2. Det samme med sluttsekvensen på "I, Robot" hvor samme sted minte kraftig om HL2.

 

Noen flere som har tenkt det samme etter å ha sammelignet de to ?

 

Helt sikkert bare tilfeldigheter uansett !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm... jaja, kan jo si at alle nye spill og filmer som har skyskrapere er en herming av i,robot, men det blir jo litt teit.. er bare en høy bygning med et fiskehode på toppen(syntes jeg det ser ut som, i filmen altså) og halflife2 har og en høy bygning... og det er likheten! ville ikke kalt det en herming akkurat, men suit yourself

 

edit: hvordan skrives herming( :blush: ) igjen?

Endret av colakork
Lenke til kommentar
hmmm... jaja, kan jo si at alle nye spill og filmer som har skyskrapere er en herming av i,robot, men det blir jo litt teit.. er bare en høy bygning med et fiskehode på toppen(syntes jeg det ser ut som, i filmen altså) og halflife2 har og en høy bygning... og det er likheten! ville ikke kalt det en herming akkurat, men suit yourself

 

edit: hvordan skrives herming( :blush: ) igjen?

Jo jo ....

Men jeg mente jo at hele miljøet og utseende på skyskraperne så nesten like ut inni og utenpå dah !

Lenke til kommentar

Syns heller at det er flere likheter mellom Max Payne og "I, Robot".

 

Helten er politi, går i mørk skinnfrakk, og han er triggerhappy. Han er ikke spesielt glad i livet sitt, sjefen hans er chubby og liker å kjefte. En type ved navn Alfred eller noe har en herregård som blir smadret med en gang helten ankommer (i MP blir det bare skutt overalt), og siste kamp utspiller seg i en diger skyskraper.

 

Mange flere likheter med Max Payne enn HL2.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Helten er politi, går i mørk skinnfrakk, og han er triggerhappy. Han er ikke spesielt glad i livet sitt, sjefen hans er chubby og liker å kjefte. En type ved navn Alfred eller noe har en herregård som blir smadret med en gang helten ankommer

Detter er vel noe man ser i alle holywood filmer for tiden. Ikke nyskapende akkurat :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...