Gå til innhold

Ang. nero brenneprog.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har digitalisert noen gamle vhs filmer inn på pc`n vhj av mitt digitale videokamera.Når jeg skal brenne dem over på dvd i nero så får jeg beskjed om at filen er større en 2Gb og kan derfor ikke brennes i ISO ,men i UDF.

Hva er forskjellen .Da jeg prøvde og brenne i UDF kunne ikke DVD`n leses i min

dvdspiller, kun på pc`n. ??

Er takknemmelig for svar, og tar i mot alle tips og råd med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at du har valgt Video DVD og ikke data DVD. Jeg får også den meldingen hvis jeg prøver å ta backup av store filer, men ikke hvis jeg velger å lage en video DVD. Under oppstart av Nero, velger du Video DVD (hvis du bruker wizarden til å hjelpe deg).

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar

Hmm, okei.

DVD'en spiller altså fint på PC, spiller den automatisk av i feks. PowerDVD, eller lignende program, eller må du åpne filmen(e) manuelt fra DVD'en for å få spilt filmen?

Er filmene som du snakker om klargjort til brenning på DVD? Det jeg mener, har redigeringprogrammet ditt rendret filene til MPEG2 og så gjort de om til å passe på en video DVD?

Hvilket program bruker du til å redigere og slikt med?

Lenke til kommentar

Når jeg overfører filmene så bruker jeg pin..studio 9.3.

Velger mpeg der som valget står mellom DV quality or mpeg. når filmen så er overført bruke pinnacle ca 2 timer på rendering av filen(e) .Jeg trodde at når det var gjort så var det bare og åpne nero og dra filen over i feltet slik at brenningen kan starte.Da er den jo en mpeg fil.

Må innrømme at jeg er litt lysegrønn på dette området, takker for svar som er kommet.

Lenke til kommentar
Når jeg overfører filmene så bruker jeg pin..studio 9.3.

Velger mpeg der som valget står mellom DV quality or mpeg. når filmen så er overført bruke pinnacle ca 2 timer på rendering av filen(e) .Jeg trodde at når det var gjort så var det bare og åpne nero og dra filen over i feltet slik at brenningen kan starte.Da er den jo en mpeg fil.

Må innrømme at jeg er litt lysegrønn på dette området, takker for svar som er kommet.

Når du bruker Studio 9 så trykk på "Disc" i stedet, å lage en DVD. Du kan også brenne DVD'en med Studio 9, men jeg bruker bare å lage innholdet. ("Create disc, but don't burn", tror jeg det står). Da får du ei mappe som heter VIDEO_TS, denne kan du da brenne i Nero.

Lenke til kommentar

Gjør som berntmh sier så får du det nok til. Feilen er rett og slett at en DVD spiller ikke klarer å lese en DVD med en enkel MPEG fil liggende. MPEG filen må gjøres om til å passe DVD formatet.

Hvis du gjør som berntmh sier (noe jeg også anbefaler) så etter at Pinnacle har laget VIDEO_TS mappen på disken din. Åpner du Nero, velg DVD video og drar filene i VIDEO_TS mappen som Pinnacle har laget over i VIDEO_TS mappen på DVD platen du skal lage.

Da skal det nok funke skal du se. Hold oss oppdatert hvordan det går.

Lenke til kommentar

Jeg lovte og komme med tilbakemeld. om hvordan det gikk med brenning i nero.

dessverre for meg så gikk det ikke ,Får ikke noe mappe som heter VideoTS når jeg følger dine anvisninger.

Men jeg får til og brenne i studio 9 så jeg får vel klare meg med det.

:no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...