kentauren Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hei, min datter arvet for en tid tilbake min pc, en jeg fikk bygd hos komplett, uten at noen har åpnet kabinettet svartnet det plutselig for den. Det jeg husket fra når hun arvet den var at vifta på grafikk-kortet (standard agp) ikke funka, men jeg tenkte som så at det får gå så lenge det går, gidder ikke å bytte vifte. Nå har hun brukt pc'n i 6-7 mnd tenker jeg uten noe trøbbel. Men for noen dager siden så svartnet det altså...det som skjer når jeg slår på PCn er at det ikke kommer noe velkjent "piiiip" fra hovedkortet, skjermen er helt svart (altså ikke engang bios). Jeg forsøkte å ta ut agp kortet å sette inn et gammelt pci kort, men det samme skjer. Jeg ser at harddisken jobber, hd-lampa lyser, blinker...lyser, og slukker etter hva som normalt ville være logon-bildet for xp. Forslag til framgangsmåte for å feilsøke dette ? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Sjekk om vifta på PSU-en (strømforsyninga) og CPU-vifta (prosessor-vifta) fungerer som de skal. Gjør de det, prøv å ta ut grafikkortet og prøv å start maskinen da. Lykke til. Lenke til kommentar
kentauren Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Hei og takk for forslag , både psu og cpu vifte går som de skal og ingen ulåt i dem heller... ta ut skjermkortet ?? som sagt..."Jeg forsøkte å ta ut agp kortet å sette inn et gammelt pci kort, men det samme skjer." ..mener du at jeg skal prøve å starte uten skjermkort i det hele tatt ? ....åssn skal jeg kunne se om den booter normalt da ?? heh Endret 7. februar 2005 av kentauren Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 ..mener du at jeg skal prøve å starte uten skjermkort i det hele tatt ? ....åssn skal jeg kunne se om den booter normalt da ?? heh Det er sant at du ikke kan se om den booter normalt da, men du kan allikevel høre om det kommer en pipelyd fra hovedkortet! Lenke til kommentar
kentauren Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Alle vifter går som de skal (strømforsyning, cpu og sidedeksel på kabinett). Har prøvd 1 agp kort og 2 pci skjermkort. Har prøvd uten skjermkort. Ingen piiip. Ingen reaksjon på skjermen (har prøvd 2 skjermer) Når jeg følger med Harddisk lampa (og hører på disken) ser og høres det ut som den leser som ved normal boot, så går det 1-2 min (med lesing) så slukker den (win xp pro) ??? Endret 9. februar 2005 av kentauren Lenke til kommentar
GanyX Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hei Svart skjerm, ingen lyder, det høres veldig ut som prosessor. Dersom du ikke har forsøkt noe form for overklokking, kan det virke som den har tatt kvelden. Lenke til kommentar
kentauren Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Nei, ingen overklokking, hmm....er det ikke litt rart da om det er prosessoren...... siden vifta går helt fint og dette er et chieftec (?) tower m vifte i sidepanelet å greier...kjøpt hos komplett for noen få år sia.. ...og...så var det dette med at harddisken jobber som ved vanlig boot.... merkelig.. Endret 9. februar 2005 av kentauren Lenke til kommentar
kentauren Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Fant ut at jeg har garanti på PC'n så jeg sender den inn til Komplett. /me liker Komplett (og 3års garantien) Lenke til kommentar
kentauren Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Komplett sendte meg post-lapp for dekning av kostnadene ved å sende PC'n til dem. Så bytta dem hovedkort, og satte i et nytt skjermkort fordi vifta var gåen på den gamle og sendte så PC'n tilbake til meg igjen, fix ferdi null kostnad!!! Hadde også en SMC router som tok kvelden, sendte den inn og noen dager senere kom det en 'dør-til-dør' pakke med en erstatningsrouter - flunka ny SMC med mye bedre spec /me er veldig fornøyd med den service Komplett yter!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå