834HF42F242 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Minnekortet fungerte greit, helt til jeg formaterte det første gang med formateringsfunksjonen i mobiltelefonen. Etter det har jeg hatt problemer med å få tilgang til kortet, og noen filer har blitt ugyldige. I går skulle jeg ha et par bilder over på PC'en, og jeg satte minnekortet i leseren. To ferske bilder lå på kortet, og jeg forsøkte å åpne dem i windows. Men beskjeden kom om at filene var ugyldige eller ødelagt. En mappe var umulig å browse, mens det gikk fint å klikke på andre. Formaterte nok en gang med telefonen, (flyttet selvsagt filene frem og tilbake først) og forsøkte på nytt. De samme feilene oppstod igjen. Nå var jeg blitt så sint at telefonen en stund var i faresonen for å bli kastet rett i veggen. Forsøkte så på noe nytt. Det kunne jo være at formateringsprogrammet i telefonen ikke formaterte kortet riktig. Kom da på den gode ideen om å formatere med windows (Ja, samme filsystem! Fat!). Så skjedde, men da indikatoren for formatering nådde 100%, fikk jeg beskjed om at formateringen ikke kunne fullføres. Prøvde å formatere det en gang til, og samme beskjed kom opp. Nå er altså situasjonen den at telefonen ikke finner kortet lenger, og windows kan ikke formatere det. Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Enten, så er minnekortet korrupt, eller så er minnekortleseren korrupt... Tipper det er noe feil med minnekortleseren eller noe rundt der, har du mulighet til å teste noen andre minnekort på den? Jeg selv har hatt problemer med minnekortleseren/skriveren min. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Fikk formatert det i dag igjen, med windows. Men telefonen godtar det ikke. Telefonen ønsket å formatere kortet på nytt, og når jeg da setter det i PC'en, så er de samme feila der igjen. Telefonen lager to mapper på kortet, pictures og videos. 'Pictures'-mappa er alltid korrupt. Filene får jeg ikke tilgang til. Kan det være pre-oppsettet fra telefonen som er korrupt? Problemet kom jo etter at jeg formaterte fra telefonen første gang. Før det, var jo kortet formatert fra fabrikk, og da virket alt fint. PS: Kortleser er ikke korrupt! Jeg har hørt om andre som har hatt problemer med s65 og minnekort. Endret 7. februar 2005 av anth Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Forresten, hva slaks firmware-versjon har du på telefonen? Skriv *#06# når du er ute av alle menyer og sånt, og trykk 'Info.'/'More'. Firmware-versjonen skal så ved siden av 'SW-Version:'. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) *edit* Skrev feil! SW-version: 12 Baseline: kzdb4#main_1.0_V119.6 FFS-version: S65_2nc-Retail-Nordan_12_0239 Fri Aug 20 09:35:51 CEST 2004 Endret 7. februar 2005 av anth Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 De nyeste versjonene er firmware 25 og oppover (de aller nyeste jeg har hørt om, er versjon 41 og 42, som hittil bare er tilgjengelig på service sentere og ute på "tvilsomme" sider). Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Takker for hjelp. Koster det noe å få oppgradert telefonen på et servicesenter? Jeg har ikke kabel til pc... Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Nei, det skal ikke koste noe når telefonen fortsatt har gananti. Får i så fall håpe at en firmware-oppdatering vil fikse det problemet. Endret 9. februar 2005 av ^Cartman^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå