claus erik Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Er det mulig å ta i mot signaler med er Aksesspunkt. Eller router, eller noe liknede. Greia er at naboen min er den eneste i gata som har bredbånd (eneste som ligger i riktig avstand til sentral) Han sier det er greit at folk kobler seg opp med hans bredbånd. Lurte derfor på om det var mulig å ha et AP eller liknende ved ytterveggen, og så ha en eget kabla LAN (eller tråløst) hos meg. Har 1 stasjonær og 1-2 bærbare og signalet er ganske dårlig, så for å slippe å kjøpe 3 gode antenner, tenkte jeg på denne løsningen. Er det mulig, og enkelt? Endret 7. februar 2005 av claus erik Lenke til kommentar
aron Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Dlink DWL 900AP+ kan kjøres bådde som bridge, repeater og som klient. I ditt tilfelle skulle jeg tro at repeater er mest praktisk. Om hele nabolaget er inne på dette nettet ville jeg satt opp mitt eget nett med brannmur osv. Da blr det DWL 900 AP+ i klientmodus, etter denne setter du oppfeks en trådløs router med en god brannmur, eget ssid og wepkryptering. Ulempen da er at du ikke hjelper neste nabo med signaler osv... Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Det er vel noe sånt jeg tenker på ja. Hvis jeg har den i klientmodus, må jeg da ha en separat router, eller fixer den det og? Har hørt mye varierende omtale om Dlink. Hva er din oppfatning? Hva vil forskjellen være med å bruke denne: Linksys WRE54G Range Expander Edit: Droppa den. Da må jeg inn til naboen å trykke på knappen for å stille den inn... Endret 7. februar 2005 av claus erik Lenke til kommentar
aron Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Du står jo selvf fritt med hva du kjøper. Har 2 stk DWL 900 AP+ selv defor ble de nevnt. Jeg er vel ikke nevneverdig innponert over rekkevidde osv. Men satbilt er det. Det har stått en historie i Itavisen om dårlige strømforsyniger til Dlink. Det fikk jeg byttet på en meget grei måte. så topp karakter for support. I klientmodus oppfører den seg som et trådløst kort. du plugger inn nettverkskabel i pc´n og er på nett. Du må får da dhcp fra nabo´n. Skal du ha flere maskiner må du ha enten en switch (kabel) eller en router / ap (trådløs). Det sikreste blir router. Med ap kan du like godt bruke repeatermodus. Det blir billigst, men da er du i nettet til naboen. Med 2 ap kan du sette opp eget trådløst nett. (dobbelt så dyrt) Som du forstår har du mange alternativer. Ap i klientmodus + router blir tryggest for deg. (neste 3 ganger dyrere). Endret 7. februar 2005 av aron Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg kan anbefale denne da jeg har veldig god erfaring med den. Den har også USB tilkobling om du vil sette opp en skriver, ftp server, webkamera osv i nettverket. Enheten kan settes opp som Repater. Lenke til kommentar
enl Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Så lenge accesspunktet/ruteren har støtte for WDS, skal det fungere bra å koble de sammen. Har selv to 3Com accesspunkt som er koblet sammen ved hjelp av WDS; fungerer glimrende. Det er heller ikke dumt å bruke en annen standard mellom accesspunktet enn det man gjør ellers, f.eks. 802.11a istedet for b/g, siden a bruker andre frekvenser(5GHz). Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Anbefaler Linksys WRT54G. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry3635585 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå