Gå til innhold

Anbefaling av lydkort (hovedsaklig til musikk)

Anbefalte innlegg

Hei.

Ønsker å få anbefaling av lydkort som hovedsaklig skal brukes til musikk.

Jeg har sett på dette kortet

Er det å anbefale, eller finnes det bedre alternativer i denne prisklassen? Vil jeg merke stor forskjell på lyden i forhold til et Sb live 1024?

Kortet skal selvfølgelig også fungere i spill, men det er musikk som er det viktigste.

Det trenger nødvendigvis ikke å være ett 7.1 kort, men digital utgang er et must.

Er heller ikke så begeistret for kort med gameport!

Legg igjen en anbefalning, gjerne med link til netshop/test.

På forhånd takk :)

Lasse

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan godt anbefale dette kortet basert på egne erfaringer! I mitt tilfelle er det hovedsaklig spill/film som gjelder, men jeg hører da en del på musikk også. Nå er ikke jeg spesiellt audiofil, men jeg vil påstå at dette kortet og mine Logitech Z-680 er en veldig god opplevelse! Jeg har dette kortet i min Alienware Area-51, og en Shuttle SS51G med onboard AL97, og forskjellen er klar, selvom det for mitt bruk gjerne er litt overkill.

Legger til en review av TechSpot, de har tydeligvis bedre peiling enn meg!

Omtale

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg er selv en meget fornøyd eier av E-MU 1212M som er et rent sterokort.

Har gjort litt tester på anlegget og konkludert av lydfiler laget i et lossless format (f. eks. flac) lyder bedre på anlegget enn om jeg spiller den samme sangen i fra CD spilleren. Jeg har forøvrig en Audiolab 8000A forsterker med en Sony CDP-991 cd-spiller (jada, anlegget er gammet, men fortsatt bra). Jeg bruker de analoge utgangene på kortet.

Du skriver at det er viktig med digital utgang. Det jeg ikke forstår er hvorfor man skulle ønske å bruke en digital utgang på et bra lydkort? Da er det jo forsterkeren sin DA konverter som benyttes, og i svært mange tilfeller er det jo en mye, mye bedre DA konverter som sitter på lydkortet...

Kan man ikke da heller kjøpe verdens billigste lydkort og benytte den digitale utgangen og la forsterkeren gjøre all jobben?

Det er meget mulig jeg er på alldeles ville veier i mine resonnementer, så dersom det finnes noen entusiaster på området så vil jeg meget gjerne ha en kommentar.

Mvh.

/Grant_Lee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...