int20h Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 "Montecito" får 1,7 milliarder transitorer Itanium "Montecito" blir Intels første dobbelkjerne-CPU og vil benytte svimlende 1,7 milliarder transistorer. Prosessoren får en klokkefrekvens på 2 GHz og maks effektforbruk rundt 100W. Les artikkelen her Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Ifølge en artikkel hos Techrepublic skal Foxton-teknologien gi 10-15 prosent høyere ytelse i korte perioder, dersom prosessoren har tilstrekkelig lav temperatur. Det nevnes også at at "Foxton" kan justere spenningsnivået slik at det tilpasses respektiv oppgave. Høres ut som den overklokker den siden det krever at temperaturen er lav. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Ifølge en artikkel hos Techrepublic skal Foxton-teknologien gi 10-15 prosent høyere ytelse i korte perioder, dersom prosessoren har tilstrekkelig lav temperatur. Det nevnes også at at "Foxton" kan justere spenningsnivået slik at det tilpasses respektiv oppgave. Høres ut som den overklokker den siden det krever at temperaturen er lav. Kanskje en ide, men jeg tror ikke akkurat de som kjøper Itanium driver så mye med overklokking. (Hvis det i det hele tatt finnes noen bios og overkokke i) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Ifølge en artikkel hos Techrepublic skal Foxton-teknologien gi 10-15 prosent høyere ytelse i korte perioder, dersom prosessoren har tilstrekkelig lav temperatur. Det nevnes også at at "Foxton" kan justere spenningsnivået slik at det tilpasses respektiv oppgave. Høres ut som den overklokker den siden det krever at temperaturen er lav. Kanskje en ide, men jeg tror ikke akkurat de som kjøper Itanium driver så mye med overklokking. (Hvis det i det hele tatt finnes noen bios og overkokke i) Poenget var vel at foxtron-teknologien høres ut som en innebygd midlertidig overklokking. AtW Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Ifølge en artikkel hos Techrepublic skal Foxton-teknologien gi 10-15 prosent høyere ytelse i korte perioder, dersom prosessoren har tilstrekkelig lav temperatur. Det nevnes også at at "Foxton" kan justere spenningsnivået slik at det tilpasses respektiv oppgave. Høres ut som den overklokker den siden det krever at temperaturen er lav. Kanskje en ide, men jeg tror ikke akkurat de som kjøper Itanium driver så mye med overklokking. (Hvis det i det hele tatt finnes noen bios og overkokke i) Poenget var vel at foxtron-teknologien høres ut som en innebygd midlertidig overklokking. AtW Ehh, ja det er vist litt tidlig på morraen for meg enda. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg lurer på om jeg har råd til den, jeg... Så ganske bra ut! Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Likte kabinettet Ifølge en artikkel hos Techrepublic skal Foxton-teknologien gi 10-15 prosent høyere ytelse i korte perioder, dersom prosessoren har tilstrekkelig lav temperatur. Det nevnes også at at "Foxton" kan justere spenningsnivået slik at det tilpasses respektiv oppgave... dette vil jo si at den "Overklokker" seg opp og ned etter oppgaven, Noe smart.. Synd ikke de vanlig stasjonære gjør dett hehe.. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 helt enig! Hvorfor har ikke stasjonære en intelligent kobling mellom varme-sensorer, vifte-pådrag (og evt "applikasjonspådrag") slik at alle viftekontrollere kan kastes på dynga? Dette er hva intel burde ha sett på i btx standarden. Intelligent styring som gjør at rms-computing power er hva vi betaler for, og maskinen trinnløst kan gå over fra helt i dvale til maksimum ytelse... knut Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 helt enig! Hvorfor har ikke stasjonære en intelligent kobling mellom varme-sensorer, vifte-pådrag (og evt "applikasjonspådrag") slik at alle viftekontrollere kan kastes på dynga? Dette er hva intel burde ha sett på i btx standarden. Intelligent styring som gjør at rms-computing power er hva vi betaler for, og maskinen trinnløst kan gå over fra helt i dvale til maksimum ytelse... knut Fordi det handler sikkert om prioriteringer og desktop-markedet ligger lavere enn server-markedet (logisk nok) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 PC med turbo kompressor altså... Lenke til kommentar
kilik Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Er denne kun laget for servermarkedet eller vil det bli laget desktop-versjoner etterhvert? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 respektiv oppgave... dette vil jo si at den "Overklokker" seg opp og ned etter oppgaven, Noe smart.. Synd ikke de vanlig stasjonære gjør dett hehe.. Det er jo i praksis akkurat slik C'nQ på AMD64 fungerer da så det finnes i høyeste grad for desktop'er. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) respektiv oppgave... dette vil jo si at den "Overklokker" seg opp og ned etter oppgaven, Noe smart.. Synd ikke de vanlig stasjonære gjør dett hehe.. Det er jo i praksis akkurat slik C'nQ på AMD64 fungerer da så det finnes i høyeste grad for desktop'er. Nei, A64 klokker seg ikke opp etter behov, men ned. Den klokker ikke over stock hastighet. Endret 7. februar 2005 av likferd Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Det er jo i praksis akkurat slik C'nQ på AMD64 fungerer da så det finnes i høyeste grad for desktop'er. Nei, A64 klokker seg ikke opp etter behov, men ned. Den klokker ikke over stock hastighet. Så hva må den da gjøre når den har klokket seg ned og trenger mer ytelse? AMD kunne likegodt definert stock-hastighet til å være lavere i utgangspunktet og kjørt C'nQ som standard på alle CPU'er; så det hele er bare et definisjonsspørsmål. I praksis er det akkurat det samme. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Den kan jeg tenke meg banker superpi ganske greit! Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Den kan jeg tenke meg banker superpi ganske greit! Å kjøre SuperPi på en Itanium blir kanskje som å kjøre trailer på en Go-Cart bane. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Lurer på hva yielden på denne krabaten er...får nok ikke ut mange cpuer av en sisiliumsplate. Lenke til kommentar
Powerade Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Du får jo overklokket Itanium i dag, selv om man ikke gjør det på noe som koster så mye. Så fordi som har tenkt å kjøpe seg en slik for å prøve overklokkings muligheten har for mye penger! Ellers så tror jeg nok den skulle kunne sparke fra seg i et stort nok kluster til og få til noe heftig i superP.i Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Selges Itanium 2 prosessorer til privatpersoner, eller er det bare til bedrifter? Hadde vært morsomt med den i prisguiden Ser at selveste kjernen ligger på en plate, hvilken sokkel er det? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Vet ikke om Itanium selges til privatpersoner eller i løsvekt for den saks skyld, men prisen på Itanium2 ligger i hvertfall fra $530 til $4227 i følge Intels offisielle prisliste Edit: Glem det Endret 7. februar 2005 av el-asso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå