HansVS Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg har en flyhangar på rommet. Den er av modellen PC-6077 og typen Lian-Li. I hangaren har jeg parkert viftestyring fra Thermaltake, i håp om å redusere øresuset en smule. Dette hjalp veldig på Heatpipen fra Thermaltake som jeg har plassert på mitt Radeon 9800, det hjalp derimot ingenting på de tre 80-mm viftene som fulgte med kabinettet. Da jeg kjøpte meg ny pc for omtrent et halvt år siden satte jeg ørenes fred over ytelse, men endte likevel opp med en svært støyende pc. Kjøpet av viftestyringen var mitt siste håp om å få stilnet uhyret. Etter å ha spinket og spart på stipendet sitter jeg nå med omtrent en tusing jeg kan spandere på dette problemet, men jeg tør liksom ikke punge ut før jeg har en følelse for at det faktisk vil gi meg det ønskede resultatet. Hvilke kabinettvifter (og gi meg et så konkret svar som mulig) må jeg kjøpe dersom jeg ikke har lyst til å høre dem? (Jeg har fortsatt viftestyring, så jeg kan kjøre dem på lav spenning, bare de holder tyst...) Vannkjøling er uaktuelt. Når jeg så sitter med tusingen min, kunne jeg greid å lure inn en kabinettvifte som kjører merkbart under 20 db? I så fall hvilken? Begynner å bli litt lei av søvnløse netter nå... Lenke til kommentar
Wimba Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Disse må vel være hva du er ute etter. Jeg har dem ikke selv, men de kan ikke bråke særlig mye Lenke til kommentar
HansVS Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Herlig Hvis den gir hva den lover er det vel ikke særlig tvil. I overkant av 400 kr for de tre viftene jeg trenger, ikke dårlig. Men, så var det den cpu-vifta da? Hvis jeg kommer meg unna med 400 kroner på vifter har jeg fortsatt igjen noen hundrelapper å spandere på den... Noen forslag? (Her dreier det seg kun om stillhet) Lenke til kommentar
YogiBear Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 De mest stillegående viftene finner du her: http://www.vendur.no/catalog/index.php?cPa...cd7a390ecdc0c0b Dessuten har Microplex et godt utvalg av utmerkede Papst vifter, 12 og 19db for 80mm, de har også en utmerket webside m/lydeksempler av viftestøyen. Vil anbefale minst 19db for CPU viften, den trenger gjerne å snurre litt raskere, men dette avhenger av hvilken CPU kjøler som benyttes... http://www.microplex.no/rubweb/ressurser/vifter.html Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Men, så var det den cpu-vifta da? Hvis jeg kommer meg unna med 400 kroner på vifter har jeg fortsatt igjen noen hundrelapper å spandere på den... Noen forslag? (Her dreier det seg kun om stillhet) Jeg vil anbefale denne. Stillegående og kjøler bra Men den er veldig stor, så sjekk om den passer før du eventuellt kjøper den. Jeg vil også anbefale denne hvis den andre viser seg å være for stor. Den er litt mindre. Endret 7. februar 2005 av Uderzo Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Vi har en seksjon på forumet om dette.. http://forum.hardware.no/index.php?showforum=12 *reported* Lenke til kommentar
meeg Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Tviler på at du trenger 3 kabinettvifter i tillegg til PSU viften. Holder lenge med 1 som suger inn foran (gjerne 12 db Papst), og PSU viften som suger ut bak. Har du en stillegående CPU kjøler, 12 cm vifte i PSU + en Papst vifte i kabinettet burde det bli stille (og kjølig nok). Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Flyttes til kjøling - luft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå