HansVS Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Har lyd innebygd i hovedkortet, et Abit IC7. Vanligvis er det ingen støy på lydkanalene, men dersom jeg kobler inn micen min og bruker alt fra ventrilo til lydinnspilling, får jeg en høy pulserende lyd som av en gammel tresnekke (En trebåt med øredøvende dieselmotor, for de uinnvidte). Lyden er ikke veldig skjemmende i lydinnspilling, men når jeg bruker ventrilo (Da blir vel all lyden boosta en del) overdøver "snekka," som lyden populært har fått tilnavnet, stemmen min fullstendig. Det kommer ikke av micen, siden jeg har testet ganske mange som fungerer fint på naboens pc, sist et nytt par Sennheiser. Jeg tenkte det kunne komme av vibrasjoner i kabinettviftene (som også bråker en del), men lyden er akkurat den samme om jeg kobler dem ut. Feilen ligger heller ikke i kontakten, siden jeg har inntak både foran og bak, med samme sjenerende lyd. Lyden er pulserende på en slik måte at jeg ser for meg en analog feil, noe som da burde utelukke drivere osv. (Men, hva vet vel jeg..?) Det eneste jeg kan se for meg da er at lyden skal komme fra vibrasjonene til cpu-vifta mi, som er ei boxed vifte til min P4 2.8. Kan slike vibrasjoner manifestere seg i mikrofoninngangen? Har noen hørt om ei kabinettvifte som skaper støy ved lydopptak? Kan det være en annen forklaring på dette veldig irriterende mysteriet? Da venter jeg bare på noen har opplevd det samme og funnet en løsning. -Hans Lenke til kommentar
Koyo Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 høres ut for meg som om det er noe galt med lyd inngangen på kortet prøv og kjøp deg et nytt. Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Det samme skjedde med min pc. Jeg har micen innebygd i skjermen og når jeg spilte av noe jeg tok opp, kom det en voldsom støy... Men plutselig en dag for noen uker siden ble den helt fin igjen og akkurat som da jeg kjøpte den... Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Ja, lydkort er jo hvertfall dritbillig. Skaff deg ett ultrabillig ett til 100 spenn og se om du får samme problemet. Det kan umulig være dårligere en det du har fra før, innebygget i hovedkortet, uansett hehe Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 kjøp deg et skikkeli lydkort.. er heilt sikkert det integrerte lydkortet. prøv med ett lydkort til ett par hundrelapper og lyden er nok heilt vekk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå