Gå til innhold

Hjelp med minne timings!?!

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe spesiell peiling på ram og timings og alt det der..Kunne noen gi meg litt tips om det er noe å hente der?Har for øvring en slapp brikke stående i..Crucial PC3200 brikke..3-3-3-8-11-16

Module Details:

Module Size: 512MB

Package: 184-pin DIMM

Feature: DDR PC3200

Configuration: 64Meg x 64

DIMM Type: UNBUFFERED

Error Checking: NON-ECC

Speed: DDR400

Voltage: 2.6V

Memory Timings: CL=3

Har for øvrig en AMD Athlon 64 3000+ og Abit NF8 HK..Noen som kan hjelpe meg?

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor mye du får hentet ut av den rammen, som du selv sier "en litt slapp brikke" (ville vurdert å kjøpe ny ram), men når du setter opp fsb'en i biosen så må du nok øke timings'ene litt for at rammen skal tåle klokkingen. Er ikke noe fasit på det, varierer veldig fra system til system... Du må prøve deg fram, øk fsb'en gradvis 5-10mhz. Om den ikke starter eller er ustabil, så øk timings'ene litt å se om det blir bedre. Husk å øke volten litt på minnet også da, og pass på at du låser agp og pci om du kan det..

Håper dette hjelper deg litt..

nattaz

Lenke til kommentar

Det funker veldig bra!! Har ikke hatt noen som helst problemer med den, beste RAM'en jeg har vært borti. Den kjører fint på 540Mhz, men det er med MAX på alle viftene i PC'en min(11 stk, bråker som f... men med headphones så funker det). Men den kjører garantert på 500Mhz om du ikke har så mye kjøling da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...