OmBot Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Prøver å få mitt Intel 2200BG trådløse nettverkskort til å virke i Debian. Har funnet en bra trinn-for-trinn veiledning her Etter å ha kopiert firware-filer til riktig katalog og pakket ut driverfilene til en katalog i home directory prøver jeg på "make" og "make install", med dette resultatet: make -C /lib/modules/2.6.8-2-686/build SUBDIRS=/home/christian/ipw2200-1.0.0 MODVERDIR=/home/christian/ipw2200-1.0.0 modules make: *** /lib/modules/2.6.8-2-686/build: Ingen slik fil eller filkatalog. Stop. make: *** [modules] Fejl 2 Regner med at dette har noe å gjøre med det som står øverst i veiledningen: "Kontrollera först att den nuvarande kärnan stödjer dels hotplug, dels ieee80211. Den sistnämnda modulen följer med i de versioner jag installerat av IPW2200, v0.15 och v0.16. För installation av firmware-stöd i kärnan, aktivera följande val i .config innan du kompilerar kärnan." Skjønner ikke hva dette betyr eller hvordan jeg skal gjøre det. Kan noen hjelpe meg? På forhånd takk! PS.: Er ganske grønn i Linux, så vær forsiktig med de tekniske termene... Lenke til kommentar
Psy Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Du må installere pakken med kildekoden til kjernen din (vet dessverre ikke hva den heter i Debian, men det gjør sikkert noen andre). Om du alt har gjort dette må du lage en link fra /lib/modules/2.6.8.../build til /usr/src/linux-2.6.8.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå