Anders81 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg har et litt merkelig problem. Har et Z-680 høytalersett fra Logitech (Som jeg er utrolig fornøyd med btw ) og bruker soundstorm på hovedkortet mitt (Har Audigy 2 også, men det klarer jeg ikke få til å virke ordentlig). Her er problemet: Den spiller bare i de tre forreste kanalene når jeg spiller av lydfiler. Men det rare er at den spiller fin-fint i 5-kanaler (pluss woofer) når jeg spiller spill, ser filmer, eller hører på radio (NRK mPetre). NVIDIA Mixeren er riktig innstilt, alt ser helt bra ut, men jeg klarer altså ikke få den til å spille i 5 kanaler når jeg spiller av lydfiler. Jeg har prøvd både Winamp og den Mediaplayer greia som kommer med Windows.. Noen som aner hva problemet kan være? Virker jo helt merkelig.. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg har et litt merkelig problem. Har et Z-680 høytalersett fra Logitech (Som jeg er utrolig fornøyd med btw ) og bruker soundstorm på hovedkortet mitt (Har Audigy 2 også, men det klarer jeg ikke få til å virke ordentlig).Her er problemet: Den spiller bare i de tre forreste kanalene når jeg spiller av lydfiler. Men det rare er at den spiller fin-fint i 5-kanaler (pluss woofer) når jeg spiller spill, ser filmer, eller hører på radio (NRK mPetre). NVIDIA Mixeren er riktig innstilt, alt ser helt bra ut, men jeg klarer altså ikke få den til å spille i 5 kanaler når jeg spiller av lydfiler. Jeg har prøvd både Winamp og den Mediaplayer greia som kommer med Windows.. Noen som aner hva problemet kan være? Virker jo helt merkelig.. Du må velge 5.1 et eller annet på mixeren og prologic 2 på kontrollpoden og ikke 5.1 digital eller no sånnt. Har å gjøre med at vanlig mp3 etc er i stereo og IKKE er beregna for å spilles på 5 høytalere. Når du bruker den andre 5.1 innstillingen så velger dekodern det korrekte lyd moduset for den typen signal som kommer. Men på feks divx uten ac3 så må man velge 5.1 og så sette på prologic2 på kontroll poden. Da gjør anlegget om til prologic 2 surround. Håper dette løste problemet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå