Malvado Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Noen som har erfart at pumpen har sluttet å virke sånn plutselig? Hadde vært greit om dere har postet pumpen dere har / har hatt og hvor lenge den har vært i bruk. Eheim 1048 : Bruk 24/7 i ca 1 år nå. Ikke noe problemer enda. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) De fleste (alle?) vannkjølingspumper er vel egentlig utviklet til akvariebruk og da går de jo i årevis. Men det er godt mulig at av/på hvert eneste døgn sliter mer på pumpen enn bare å la den gå. Endret 7. februar 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Eheim går i flere år den, brukte en slik i akvariet jeg hadde en gang og den dura og gikk alle de årene jeg hadde det og tror faktisk han som kjøpte det bruker den fortsatt. Så den har iallefall virka 4-5 år (som jeg hadde dette) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Jo selvsagt så er jeg ikke i tvil på at pumpen bør kunne fungere i flere år, men utifra at det er flere som har hatt problemer med noen modeller så hadde det vært fint med litt tilbakemelding. Desuten så er det jo stort sett mye mer motstand i pc en i et akvarie. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Og ikke minst så er akvarievann rimelig fritt for kjemikalier - noe som ikke er tilfellet med de fleste vannkjølingssystemer. Det kan jo tenkes at disse påvirker pumpen negativt hvis den i utgangspunktet er lagd for bare å pumpe nogenlunde rent vann. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Vel bruker Eheim i vannkjølingssystemet mitt også denne er nå ca 2,5 år og funker 100% Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Danger Den oppgir at DDC-12V har gjenomsnittlig 50,000 driftstimer før feil oppstår (MTBF). Det blir 2083 dager, eller nesten 6 års kontinuerlig drift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå