Gå til innhold

mac mini som "HTMAC"

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har gått og tenkt på å invistere i en mac mini som videoavspiller i stua.

ettersom jeg har lest så følger det ikke med tv-out modul på den norske utgaven av

mac mini, dette er forsåvidt greit nok, den kan jeg bestille fra statene(fant den ikke på apple.no)

så gjenstår det en liten ting for å koblet denne skikkelig opp mot anlegget i stua. et eksternt lydkort som støtter 5.1 både via analoge utganger og spdif.

er det noen som har erfaringer med et slikt eksternt lydkort som vil fungere på mac mini, sånn at jeg evnt kan kjøre dvd'er med digital lyd og feks xvid filer med ac3 lyd?

hints, tips og triks angående bruk av mac mini som "htpc" er hjertlig velkommen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fjernkontroll? Bare å bruke en blåtann-mobil og et shareware/freewareprogram (Salling Clicker eller Romeo).

Kanskje litt dyrt å kjøpe ny mobil i tillegg, og så i tillegg kjøpe bt-modul da. Det er jo tross alt ikke alle som har blåtann-telefon, derfor jeg foreslo det. Dessuten er det litt slit å bruke telefonen syns nå jeg da.

Lenke til kommentar

Er ogsaa inne paa tanken om aa bruke Mac Mini i stua. Men lurer paa en ting: Hva maa til for aa kunne bruke Mini'en som harddisk video-opptaker ogsaa? Finnes det en inngang som kan ta i mot TV-signal, og finnes det programvare som gjoer at man kan bruke mac'en som en "video"?

Espen

Lenke til kommentar
Er ogsaa inne paa tanken om aa bruke Mac Mini i stua. Men lurer paa en ting: Hva maa til for aa kunne bruke Mini'en som harddisk video-opptaker ogsaa? Finnes det en inngang som kan ta i mot TV-signal, og finnes det programvare som gjoer at man kan bruke mac'en som en "video"?

Espen

EyeTV er vel tingen, men du må ha en ekstern tuner:

http://www.elgato.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...