fjaeran Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg tror jeg går får PX 100 jeg Du vil ikkje bli skuffet! Dei må kanskje spelast inn litt, men her er det mange forskjellige meininger. Tror egentlig du blir skuffet med PX100 Med en impedans på 32 ohm. Så tror jeg du får problemer å høre musikk på bussen.. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Er litt usikker hvorfor 32ohm skal være grunnen til at PX-100 fungerer dårlig på f.eks bussen!?? Knut Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Er litt usikker hvorfor 32ohm skal være grunnen til at PX-100 fungerer dårlig på f.eks bussen!?? Knut Kun teoretisk gjetting... Tråden starta jo at headsettet ga for lite lyd på full guffe. Derfor ville han ha et nytt.. Og eneste måte da for å påvirke effekten (P) er å justere Impedansen (R ) P = U^2 / R Og som du ser på formelen så desto høyere impedans, mindre effekt. Endret 13. februar 2005 av fjaeran Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Følsomheten er en vel så viktig faktor. PX100 er vel oppgitt til 114dB ved 1mW om jeg ikke bommer helt. Har man en 114dB hodetelefon med 16ohm vil disse spille like høyt ved samme tilført effekt, selv om de har forskjellig impedans. En liten mp3spiller leverer vanligvis ca 10-12mW inn i 16 ohm og halvparten inn i 32 ohm. Det betyr at man teoretisk kan spille høyere med 16 ohm hodetelefonene, men selv en liten AAA-batteridrevet spiller vil greie å drive PX100 til over 120dB. Det er for de fleste nok. Det finnes hodetelefoner med 64-80 ohm som kan drives av bærbare kilder takket være høy følsomhet. Knut Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 jeg har en Crerative MuVo 2 hvis det er av interese.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå