Runepune Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Dama har en litt eldre Compaq Armada 100s. Den har kun 64 mb ram hvor 8 av dem går til skjermkortet. Den er selvsagt noe treg og tunge nettsider tar tid å få opp. Den støtter opptil 128 mb ekstra og spørsmålet er om en oppgradering av minnet vil gi merkbar forbedring i ytelsen. Pc'en brukes stort sett til surfing, litt brevskriving og litt bildeoverføring fra digitalt kamera. Ingen tyngre operasjoner med andre ord. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Litt mer ram hjelper alltid, og jeg regner ned at hun vil merke forskjell. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Regner med hun vil merke god forskjell. Det vil spesielt være mye lettere å ha flere vinduer åpne samtidig. Regner med at det er installert Win98 på den maskinen? Om det er verdt pengene er jo en annen sak, hva koster denne 128MB brikken du skal kjøpe? Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Det er win98 på maskinen ja. Det er ikke store investeringen å snakke om, koster i overkant av 200,- for en 128 brikke. http://www.datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=...105687&sm=me_sd Det er som Joergen sier at maskinen sliter en god del med 2 eller flere vinduer åpne. Tror nok det er verdt forsøket. Takker for svarene. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Du vil uten tvil merke forskjell, spesielt i en gammel bærbar med svært treg harddisk som må jobbe unødvendig mye når du åpner flere vinduer. Løp og kjøp! Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Er bare å kjøpe, hun vil merke enorm ytelsesøkning! Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Kjem ann på operativsystem. Men det blir nok ytelseøkning vil eg tenke meg. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 et tips om den PC-en! (har en selv som kjører linux).. du må benytte meget "lave" minnebrikker i den.. viss ikke så er det ikke plass! (trangt der brikken skal inn). Ble en twinmos brikke på meg (128 MB). Er ikke sikkert alle twinmos brikker (SDRAM SO-DIMM) er så små, så sjekk med forhandler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå