Gå til innhold

nintendo ds eller psp


Perra1

Anbefalte innlegg

PSP har en fantastisk skjerm(!), meget bra hardware (nesten like bra som PS2), bra muligheter for avspilling av film og musikk og ikke minst de beste spilltitlene sett i forhold til DS (etter min smak i allefall).

 

Jeg vurderte DS en stund pga muligheten til å styre first person shooters via touchscreenen, men etter å ha testet denne styringen i demoen av Metroid Prime må jeg si jeg ble skuffet, jeg synes dette blir en dårlig erstatning for mus eller for den saks skyld trackball. Uansett er jo touchscreenen en fordel i andre spill da, og den er jo en klar fordel i forhold til PSP. En annen fordel med DS er jo selvsagt prisen.

 

Totalt sett synes jeg i allefall at PSP virker som det beste valget for min del, så det blir nok den jeg kommer til å satse på. :thumbup:

 

Håper forresten et eller annet firma lager en liten trackball man kan koble til PSP'en, slik at styringen i FPS-spill blir tilnærmet like bra som med mus/tastatur på PC. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da jeg fikk se PSP for første gang på E3 messen i fjor så ble jeg ganske imponert på hva den kunne. Men da Nintendo viste fram DS så ble PSP fort lagt i glemmeboken for min del. Endelig noe nytt tenkte jeg da.

Der tror jeg hovedforskjellen mellom oss to ligger! :p

Jeg er nok enig med TCi her. PSP'en har fremdeles til gode å vise noe Playstation IKKE kan gjøre. DS'en viste fra dag en at her er det faktisk muligheter å hente forbi de mulighetene dagens konsoller har. Og da tenker jeg på touchscreen, noe som gjorde at jeg for første gang i historien fikk lyst til å spille en firstpersonshooter på konsoll.

Lenke til kommentar
Da jeg fikk se PSP for første gang på E3 messen i fjor så ble jeg ganske imponert på hva den kunne. Men da Nintendo viste fram DS så ble PSP fort lagt i glemmeboken for min del. Endelig noe nytt tenkte jeg da.

Der tror jeg hovedforskjellen mellom oss to ligger! :p

Jeg er nok enig med TCi her. PSP'en har fremdeles til gode å vise noe Playstation IKKE kan gjøre. DS'en viste fra dag en at her er det faktisk muligheter å hente forbi de mulighetene dagens konsoller har. Og da tenker jeg på touchscreen, noe som gjorde at jeg for første gang i historien fikk lyst til å spille en firstpersonshooter på konsoll.

Hmm... Du kan vel ikke ta med deg playstationen i lomma... :p

Lenke til kommentar

Baah. Til syvende og sist er det enhvers smak det kommer ned til. De som vil ha Mario, Zelda, Bomberman, Metroid osv, går for DS. (Oh! Og jeg glemte å nevne WarioWare. Silly me.)

 

De som vil ha Vold, Grafikk, Horer, *tenker* Filmstøtte, Sony, Sony, Sony(gikk fri for argumenter, da det var heller få å velge i.) og Eksplosjoner, ja de vet at PSP leverer.

Lenke til kommentar
PSP har en fantastisk skjerm(!), meget bra hardware (nesten like bra som PS2), bra muligheter for avspilling av film og musikk og ikke minst de beste spilltitlene sett i forhold til DS (etter min smak i allefall).

 

Jeg vurderte DS en stund pga muligheten til å styre first person shooters via touchscreenen, men etter å ha testet denne styringen i demoen av Metroid Prime må jeg si jeg ble skuffet, jeg synes dette blir en dårlig erstatning for mus eller for den saks skyld trackball. Uansett er jo touchscreenen en fordel i andre spill da, og den er jo en klar fordel i forhold til PSP. En annen fordel med DS er jo selvsagt prisen.

 

Totalt sett synes jeg i allefall at PSP virker som det beste valget for min del, så det blir nok den jeg kommer til å satse på. :thumbup:

 

Håper forresten et eller annet firma lager en liten trackball man kan koble til PSP'en, slik at styringen i FPS-spill blir tilnærmet like bra som med mus/tastatur på PC. :yes:

Bra at du iallefall klarer å være såpass objektiv når du poster og sier at ting passer deg bedre osv.

 

Men over til Metroid kontrollen. Hva brukte du egentlig til å kontrollere den med?

Lenke til kommentar
Baah. Til syvende og sist er det enhvers smak det kommer ned til. De som vil ha Mario, Zelda, Bomberman, Metroid osv, går for DS. (Oh! Og jeg glemte å nevne WarioWare. Silly me.)

 

De som vil ha Vold, Grafikk, Horer, *tenker* Filmstøtte, Sony, Sony, Sony(gikk fri for argumenter, da det var heller få å velge i.) og Eksplosjoner, ja de vet at PSP leverer.

Til DS glemte du "Advanced Wars"

 

Og til PSP glemte du "Genilale muligheter" ;)

Lenke til kommentar
... Jeg vil bare legge til noe annet her.. Vil du virkelig kjøpe en film i UDM format, som du allerede har på DVD? Eller for å si det sånn, vil du heller kjøpe en ny film i UDM for å kunne se den på PSP, og ingen andre steder enn PSP?

Kommer nok til å kjøpe noen filmer i UMD format, men ikke i nsamme skala som DVD, men det er jo det som er det fantastiske med PSP man trenger ikke å kjøpe de DVD filene du har, på UMD, for man kan bare laste de over på minnekortet og se de.

 

Ja takk begge deler spør du meg!

Lenke til kommentar
Da jeg fikk se PSP for første gang på E3 messen i fjor så ble jeg ganske imponert på hva den kunne. Men da Nintendo viste fram DS så ble PSP fort lagt i glemmeboken for min del. Endelig noe nytt tenkte jeg da.

Der tror jeg hovedforskjellen mellom oss to ligger! :p

Jeg er nok enig med TCi her. PSP'en har fremdeles til gode å vise noe Playstation IKKE kan gjøre. DS'en viste fra dag en at her er det faktisk muligheter å hente forbi de mulighetene dagens konsoller har. Og da tenker jeg på touchscreen, noe som gjorde at jeg for første gang i historien fikk lyst til å spille en firstpersonshooter på konsoll.

Jeg ser ikke etter nye muligheter, jeg ser etter bra bærbare spill.

Lenke til kommentar
Kommer nok til å kjøpe noen filmer i UMD format, men ikke i nsamme skala som DVD, men det er jo det som er det fantastiske med PSP man trenger ikke å kjøpe de DVD filene du har, på UMD, for man kan bare laste de over på minnekortet og se de.

 

Ja takk begge deler spør du meg!

jeg har nå herved mer lyst til å gråte enn å le..

Det er ikke brukervennlig for fem flate øre å overføre film til PSP'en minne. Med mindre du har noen høvdinger å legge i 1 GB minnebrikke, for å få plass til en film eller to... (for det får du så slettes ikke på 32 mb.)

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke etter nye muligheter, jeg ser etter bra bærbare spill.

Er ikke sikker på hva du mener, men jeg antar du henviser til forskjellig smak. Noe som absolutt er lovlig å ha.

 

Jeg tror DS og PSP begge finner sitt publikum. Med hånden på hjertet, så vil jeg påstå at Zoo Keeper, WarioWare Touched, Mario 64 DS(minispillene, min gode mann! Minispillene!), Polarium og Yoshi Touch & Go, er gode bærbare spill. (jeg har alle.)

Lenke til kommentar
Baah. Til syvende og sist er det enhvers smak det kommer ned til. De som vil ha Mario, Zelda, Bomberman, Metroid osv, går for DS. (Oh! Og jeg glemte å nevne WarioWare. Silly me.)

 

De som vil ha Vold, Grafikk, Horer, *tenker* Filmstøtte, Sony, Sony, Sony(gikk fri for argumenter, da det var heller få å velge i.) og Eksplosjoner, ja de vet at PSP leverer.

Du glemte også

 

MP3 spiller

Fotoalbum

Opplasting av film fra PC

Film fra disk

Full WIFI støtte med kryptering

Online oppdatering av software

Nedlasting av spill

Nedlasting av oppdateringer til Spill

Nedlasting av gamesaves

Surfing på Internett

Lesing av epost

Støtte for lydbøker

Online spilling wia WIFI

Shared disk spilling

.

.

.

.

Osv. osv.

 

Ja det er faktisk bare fantasien som setter grenser her!

 

 

Og allt dette kommer i tillegg til fantastisk grafikk, gameplay, mengder av spill og filmer!!

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke etter bra bærbare spill, jeg ser etter bra spill.

 

Ergo er det DS'en for meg, siden alt jeg kan få på PsP'en kan jeg finne i bedre versjon på hjemmekonsoll.

Akkurat. DS tilbyr omtrent bare unike spill som du ikke finner noen andre steder. Dette er såklart en av hovedgrunnene til å eie en DS.

Lenke til kommentar
Kommer nok til å kjøpe noen filmer i UMD format, men ikke i nsamme skala som DVD, men det er jo det som er det fantastiske med PSP man trenger ikke å kjøpe de DVD filene du har, på UMD, for man kan bare laste de over på minnekortet og se de.

 

Ja takk begge deler spør du meg!

jeg har nå herved mer lyst til å gråte enn å le..

Det er ikke brukervennlig for fem flate øre å overføre film til PSP'en minne. Med mindre du har noen høvdinger å legge i 1 GB minnebrikke, for å få plass til en film eller to... (for det får du så slettes ikke på 32 mb.)

Selvsagt kan man ikke ha film på 32Mb kort, men jeg har allerede 2 - 1GB kort som jeg bruker i kamera og videokamera og i påsken fikk jeg med meg 3 filmer og en haug med tv serier på disse kortene.

 

Har flere gig med filmer og tv serier og det tar meg akkurat 1 min og overføre de til PSP, det går som en lek!

 

Så jeg gråter i hvertfall ikke.

Lenke til kommentar
Du glemte også

 

MP3 spiller

Fotoalbum

Opplasting av film fra PC

Film fra disk

Full WIFI støtte med kryptering

Online oppdatering av software

Nedlasting av spill

Nedlasting av oppdateringer til Spill

Nedlasting av gamesaves

Surfing på Internett

Lesing av epost

Støtte for lydbøker

Online spilling wia WIFI

Shared disk spilling

.

.

.

.

Osv. osv.

 

Ja det er faktisk bare fantasien som setter grenser her!

 

 

Og allt dette kommer i tillegg til fantastisk grafikk, gameplay, mengder av spill og filmer!!

jeg snakket om spill her. Men jeg kan vel prøve å sloss mot veggen du setter opp:

 

- MP3 spiller er den for stor til å være praktisk som.

- DS har også Wifi med kryptering.

- film fra disc mener jeg er bortkastet, siden det satser på eget format.

- hvorfor skal du trenge å oppdatere et spill? Sony har vel ikke planer om å utgi spill med bugs?

- DS har også online spilling.

- DS har også shared spilling, kun en person trenger kassetten for at 4 stykker kan være med. I mario kart DS lover de 8 player, på en kassett.

 

Hmm.

 

Da legger jeg til at DS/GBA har en Mp3/avi modul som du kan sette SD kort i. Som kjent er SD kort billigere enn Memory stick. (Update! Denne modulen kjøpes seperat, tilfelle noen måtte tro noe annet.)

 

Og internett vil alltid være best med tastatur. Har PSP det?

Endret av RomanzoR
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke etter nye muligheter, jeg ser etter bra bærbare spill.

Er ikke sikker på hva du mener, men jeg antar du henviser til forskjellig smak. Noe som absolutt er lovlig å ha.

 

Jeg tror DS og PSP begge finner sitt publikum. Med hånden på hjertet, så vil jeg påstå at Zoo Keeper, WarioWare Touched, Mario 64 DS(minispillene, min gode mann! Minispillene!), Polarium og Yoshi Touch & Go, er gode bærbare spill. (jeg har alle.)

Jeg henviser til forskjellig smak, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...