Gå til innhold

nintendo ds eller psp


Perra1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du er ganske ignorant må jeg si. DS har mange gode 3D spill. To enormt gode titler er også på veg og kommer snart. Metroid Prime Hunters og Goldeneye Rogue Agent. Og disse spillene viser hva faktisk DS duger til når det gjelder FPS spill. Kontrollene på DS blir nesten som mus og tastatur, noe som fungerer perfekt. Du har 100% kontroll på hvor du skyter og slipper elendig analogstyring for å styre opp og ned osv.

Virker bra, men å glede seg til to spill er ikke så mye. Selv gleder jeg meg ti. GTA:PSP. Dessuten er det rart å kalle meg ignorant. Du har ikke tenkt over at det kanskje er du som er ignorant?

Lenke til kommentar
Jeg har stått vedsidenav en PSP, og sett den når den viser spidermann 2!!

 

Jeg ble frelst :D

 

DS så jo bare ut som en klump i forhold til PSP!

 

Det eneste kjipe med PSP er jo at den kommer i September :ermm:

Ble frelst på samme måten. Tror jeg skal bestille fra digiworks. no eller noe.

Lenke til kommentar

Ingen som sier at PSP ikke har gameplay, men om du mener å skyte politi og stjele biler er gameplay, så vil jeg ikke høre hva du mener om george bush.

 

Jeg eier en DS, og jeg kan med glede opplyse de tvilende om at grafikken slettes ikke er dårlig. Det er bare å prøve Metroid demoen, så forstår man det.

Klart, PSP leverer bedre grafikk enn dette, men grafikk har ingenting med gameplay å gjøre. Det burde tetris være et klart bevis på, som står som et av de spillene i verden som det har blitt brukt mest tid på.

 

Og vi snakker Håndholdt her. Hvor "portable" er 20 sekunder med loading og 3-4 timers batteritid? Misforstå meg rett, men jeg syntes de prioriterte feil.

 

DS'en lever i 10 timer. Deromkring. Ikke en eneste sjel jeg har møtt, har klart å ikke la seg imponere; der jeg sitter å klår rett på skjermen for å spille WarioWare.

 

For om det er grafikk du er ute etter, spring til stue-konsollen din. Er det noe morsomt til lange reiser du er ute etter? Ikke tvil! DS har verken loading eller så dårlig batteri, at etter halve bussturen så angrer du på at du ikke kjøpte et extra batteri til 400kr..

 

PS! Hva er det gnålet om at dere vil kjøpe DS dersom den faller i pris? DS'en er allerede tusen kroner billigere enn PSP(og det er FØR du i det hele tatt må vurdere extra batteriet..), har 3 ganger så lang batterilevetid, og omkring 500 spill. (ja, jeg regner med GBA spillene, siden DS'en støtter disse.)

 

UPDATE! Ds eiere kan se frem til følgende: Zelda DS, Metroid i fullversjon, Rouge Agent, Need for Speed, Bomberman DS, Advance Wars DS, Final Fantasy III, Og en hel rekke spill som tilbyr deg opplevelser du rett og slett er avhengig av touchscreen og mikrofon for å beherske :)

Endret av RomanzoR
Lenke til kommentar
Virker bra, men å glede seg til to spill er ikke så mye. Selv gleder jeg meg ti. GTA:PSP. Dessuten er det rart å kalle meg ignorant. Du har ikke tenkt over at det kanskje er du som er ignorant?

Jaha? Du sa at DS ikke har gode 3D spill... Hva blir du da når du sier det? Slutt å spre løgner og faktisk sjekk hva DS har istedet for å komme med slik. :roll:

Lenke til kommentar
...

Du har mange gode argumeter for å kjøpe DS i stedet for PSP. Men et par ting:

Hvis du kjøpr PSP er du som gjerne klar over batteritiden, dvs at du ikke er fyren som spiller 10 timer hver dag uten å være i nærheten av en strømutgang. Om du er det kan du jo kjøpe et batteri eller eventuelt velge å kjøpe DS. Selv skal jeg bruke den til å spille på toget, på turer og på skolen. En annen ting. Hvor mye bryr du deg om 20 sekunders loadetid?

Lenke til kommentar
...

Du har mange gode argumeter for å kjøpe DS i stedet for PSP. Men et par ting:

Hvis du kjøpr PSP er du som gjerne klar over batteritiden, dvs at du ikke er fyren som spiller 10 timer hver dag uten å være i nærheten av en strømutgang. Om du er det kan du jo kjøpe et batteri eller eventuelt velge å kjøpe DS. Selv skal jeg bruke den til å spille på toget, på turer og på skolen. En annen ting. Hvor mye bryr du deg om 20 sekunders loadetid?

Hallejula and Amen brother!! :w00t:

Lenke til kommentar

Selvsagt er sjeling av biler og skyting av politi gameplay, og et ganske unikt gameplay også, hvorfot tror du GTA serien er en av verdens mest solgte spill??

 

Jeg eier både en DS og en PSP og jeg kan opplyse deg om de som tviler på grafikken til DS i forhold til PSP har helt rett, den ER mye dårligere!

 

Hvilken loading snakker du om?? Hvis du tenker på loading av spill så varierer det sterkt på loadingen, men når man skal loade en slik overlegen grafikk som PSP har ovenfor DS så tar det noen sekunder ekstra.

 

Du har selvsagt rett til å synes de prioriterer feil, men jeg vil heller ha vakre spill med meget god gameplay, yep PSP har sinykt bra gameplay det vet alle som har prøvd noen spill til PSP.

 

Har spill måde Mario og WarioWare og det er morsomt, men himmel så kjedelig i lengden, og så er det jo tilgjengeligheten på spill til DS den er sinnsyk dårlig, har jo trørre tilgjengelighet på PSP spill og PSP er jo ikke engang lansert her til lands.

 

Når det gjelder batterikapasiteten til DS i forhold til PSP så er DS helt overlegen, men det har aldri vært noe problem for meg(og ikke tror jeg det er for så mange andre heller) for jeg har for eksempel spillt Need For Speed i over 5 timer i ett strekk uten at jeg har måttet lade og jeg har ikke vært i nærheten av en 5 timers busstur ennå.

 

Selvagt må DS falle skikkelig i pris før det er verdt pengene, PSP gir mye mer "value" for pengene en det DS gir og når det gjelder de 500 spillene så er jo 95% spill som man kan spille på GBA og da ser jeg ikke helt vitsen med å ta med seg DS.

 

DS er ok, nesten som den feite trauste vennen din, men PSP er lekker, overlegen og sexy akkurat som kjæresten din :p

 

Retro..

Lenke til kommentar
Hvor mye bryr du deg om 20 sekunders loadetid?

 

20 sekunder loadetid annenhvert minutt er faktisk ganske irriterende, men fint hvis du trenger dasspauser.

 

Selv om man sikkert kan sette den i "hvilemodus" vet ikke hvordan det er med PSP'en, men DS'en kan du bare klappe sammen så sovner den.

Lenke til kommentar
Virker bra, men å glede seg til to spill er ikke så mye. Selv gleder jeg meg ti. GTA:PSP. Dessuten er det rart å kalle meg ignorant. Du har ikke tenkt over at det kanskje er du som er ignorant?

Jaha? Du sa at DS ikke har gode 3D spill... Hva blir du da når du sier det? Slutt å spre løgner og faktisk sjekk hva DS har istedet for å komme med slik. :roll:

Club nintendo deler ut et gratis magsin i byen i blandt. Jeg går på skole i byen og tar toget til skolen hver dag til og fra. En dag fikk jeg et blad som for det meste var om DS. Nærmere 24 sider kun med DS propoganda. En stund etter kom gamereactor og sa enda mer fint om DS. Jeg ble selvfølgelig imponert og hadde nesten lyst på den. Men jeg ventet litt fordi jeg visste at det skulle komme noe som het PSP. Denne ble jeg mer inponert over,og det er min personlige mening.

 

Så ikke klag over at jeg ikke vet noe om DS. Jeg vet kfaktisk anske mye, men det er forskjellig fra person til person hva han/hun syns at er viktig for sin bærbare konsoll.

Lenke til kommentar
Virker bra, men å glede seg til to spill er ikke så mye. Selv gleder jeg meg ti. GTA:PSP. Dessuten er det rart å kalle meg ignorant. Du har ikke tenkt over at det kanskje er du som er ignorant?

Jaha? Du sa at DS ikke har gode 3D spill... Hva blir du da når du sier det? Slutt å spre løgner og faktisk sjekk hva DS har istedet for å komme med slik. :roll:

Slutt å tulle nå, pr dags dato så har ikke DS noen gode 3D spill her til lands, er vel ikke noe å mase om det, men for all del vi får håpe det kommer noen gode snart.

 

Se her på utvalget hos Spiderman for eksempel, er til å gråte over, var der på lørdag og det var et sørgelig syn, de hadde faktisk flere PSP spill.

 

http://www.spiderman.no/shop/asp/prodtype....archFor=&PT_ID=

 

Retro..

Lenke til kommentar

jeg har PSP. og i dag prøvde jeg DS med et åpent sinn...

 

men fy Fa** for en gedigen nedtur. Den er jo skikkelig tragisk i forhold til psp. Den har ikke noe du kan kalle design, den er en plastikk boks uten noen spesielle detaljer som er kule/fine. Men ikke nok med det, grafikken: den var helt ok, i forhold til psp er den sugen, men den funker greit. Touch screenen er utrolig oppskrytt, det er ikke akkurat noen revolusjon med den skjermen.

 

PSP er en helt sykt overlegen bærbar spillkonsoll, DS er 10000 skritt bak...

 

nei det er utrolig hvordan folk kan si at DS er bedre... Dere angrer sikkert bare fordi dere ikke kjøpte psp, og så prøver dere å lure dere selv til å tro at ds faktisk er bra.

 

nei, DS suger big time! kan nesten like gjerne ha GBA da.....

Lenke til kommentar
Hvor mye bryr du deg om 20 sekunders loadetid?

 

20 sekunder loadetid annenhvert minutt er faktisk ganske irriterende, men fint hvis du trenger dasspauser.

 

Selv om man sikkert kan sette den i "hvilemodus" vet ikke hvordan det er med PSP'en, men DS'en kan du bare klappe sammen så sovner den.

Du har tydeligvis hverken sett eller prøvd PSP for da hadde du ikke snakket slikt tull.

 

Det er langt fra så mye loading som du skal ha det til.

 

Og PSP har en meget bra Sove og Strøm spare modus som du selv kan tilpasse slik du vil.

 

Retro..

Lenke til kommentar
Så ikke klag over at jeg ikke vet noe om DS.  Jeg vet kfaktisk anske mye, men det er forskjellig fra person til person hva han/hun syns at er viktig for sin bærbare konsoll.

Da burde du sjekke litt bedre til neste gang du poster. DS har gode 3D spill. Mange spill er på veg pga. DS kom litt raskere enn det de trodde. Som alle vet tar 3D spill lengre tid å utvikle.

 

PSP har vært bedre på det omtrådet til nå, men så har de også andre 3D spill å porte i fra og da. Portet spill fra N64 kommer det også flere av på DS etterhvert, men Nintendo prioriterer unike spill før dette.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
jeg har PSP. og i dag prøvde jeg DS med et åpent sinn...

 

men fy Fa** for en gedigen nedtur. Den er jo skikkelig tragisk i forhold til psp. Den har ikke noe du kan kalle design, den er en plastikk boks uten noen spesielle detaljer som er kule/fine. Men ikke nok med det, grafikken: den var helt ok, i forhold til psp er den sugen, men den funker greit. Touch screenen er utrolig oppskrytt, det er ikke akkurat noen revolusjon med den skjermen.

 

PSP er en helt sykt overlegen bærbar spillkonsoll, DS er 10000 skritt bak...

 

nei det er utrolig hvordan folk kan si at DS er bedre... Dere angrer sikkert bare fordi dere ikke kjøpte psp, og så prøver dere å lure dere selv til å tro at ds faktisk er bra.

 

nei, DS suger big time! kan nesten like gjerne ha GBA da.....

Smak og behag sier nå jeg når det gjelder designet på DS. Jeg personlig digger designet og syns det er veldig fint. PSP har et finere design ja, men det er ikke nok til å skaffe den istedet for DS for min del.

 

Trykkskjermen er oppskrytt? Trykkskjermen sitt potensiale er større enn du tror. Utviklere har bare begynt å komme med ideer til hva den kan brukes til. Dersom du starter opp Metroid Prime Hunters på DS så får du et unikt bruksområde som PSP bare kan drømme om.

 

PSP er ikke bare en bærbar spillkonsoll. Den er et multimediasenter. DS derimot en ren spillkonsoll. I sin helhet så har de helt forskjellige mål.

 

Jeg kommer aldri til å angre at jeg skaffet med DS. Min personlige mening er at DS er bedre når det gjelder unike spill og muligheter innen spill. Det er hovedgrunnen til at jeg skaffet den. Da jeg fikk se PSP for første gang på E3 messen i fjor så ble jeg ganske imponert på hva den kunne. Men da Nintendo viste fram DS så ble PSP fort lagt i glemmeboken for min del. Endelig noe nytt tenkte jeg da.

 

Å sammenligne DS med en GBA blir ihvertfall feil. Du testet liksom DS med åpent sinn. Det virker ikke akkurat som du gjorde det akkurat. Du så nok bare på grafikken og tenkte. "PSP er jo mye bedre". Prøv heller mulighetene når det gjelder spilling før du kommer med slikre kommentarer, for da skjønner du kanskje hva DS kan tilby og hvorfor folk liker den så mye.

Lenke til kommentar
Selvsagt er sjeling av biler og skyting av politi gameplay, og et ganske unikt gameplay også, hvorfot tror du GTA serien er en av verdens mest solgte spill??

...

Selvagt må DS falle skikkelig i pris før det er verdt pengene, PSP gir mye mer "value" for pengene en det DS gir og når det gjelder de 500 spillene så er jo 95% spill som man kan spille på GBA og da ser jeg ikke helt vitsen med å ta med seg DS.

Det er kanskje snakk om forskjellig smak her, siden jeg ikke i det hele tatt orker å røre vice city mer etter å ha spilt det i 5 timer. Så du spør feil person dersom du lurer på hvorfor det er mestselgende. Kanskje fordi det er mest hypet? Kanskje fordi alle tror de er sinnsykt tøffe når de spiller det? Jeg aner ikke.

 

Utover det så når det gjelder loadingen så henviser jeg subtilt til en ridge racer demo jeg så. Jeg er bortkjemt på nintendo, med at verken gamecuben eller DS'en har noen nevneverdig loading, så for meg er all loading for mye.

 

Value pack? med andre ord at du får med det du burde få med, slik at du slipper å kjøpe det løst? Følger fint med i DS pakken også. Ekstra penn, stropp, Spilldemo. Veske? Ja, det trenger PSP'n som har eksponert skjerm. DS'ns skjermer er jo som kjent, skjulte.

 

Dersom du ikke eier en GBA men vil spille f.eks Golden Sun eller Zelda The Minish Cap, kjøp da heller en DS.

 

... Jeg vil bare legge til noe annet her.. Vil du virkelig kjøpe en film i UDM format, som du allerede har på DVD? Eller for å si det sånn, vil du heller kjøpe en ny film i UDM for å kunne se den på PSP, og ingen andre steder enn PSP?

Endret av RomanzoR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...