Gå til innhold

nintendo ds eller psp


Perra1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vanskelig dette ja.. det er vel som andre har sagt før, sjekk hvilke spill som er ute og hvilke som kommer og i tillegg har det jo litt med hvilket merke du liker da.. jeg valgte PSP og er superduperfornøyd med den, batteriet varer opp mot 5 timer med maks brightness i ridge racers og untold legends.. og jeg vet at det kommer masse andre snasne titler, som FF7 Crisis Core (kan bli bra det :) ) og GTA PSP :) :)

Lenke til kommentar

Kommer vel kjente spill, mulig det kommer noen eksklusive men tviler på det.

 

Her er noen bekreftede filmer:

 

April 19, 2005 - Hellboy (UMD Video)

April 19, 2005 - Once Upon A Time in Mexico (UMD Video)

April 19, 2005 - Resident Evil 2: Apocalypse (UMD Video)

April 19, 2005 - Spider-Man 2 (UMD Video)

April 19, 2005 - The House of Flying Daggers (UMD Video)

April 19, 2005 - XXX (UMD Video)

Spring 2005 - Hero (UMD Video)

Spring 2005 - Kill Bill Vol. 1 (UMD Video)

Spring 2005 - National Treasure (UMD Video)

Spring 2005 - Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (UMD Video)

Spring 2005 - Reign of Fire (UMD Video)

Summer 2005 - House of the Dead (UMD Video)

Summer 2005 - National Lampoon's Van Wilder (UMD Video)

Summer 2005 - Open Water (UMD Video)

Summer 2005 - Rambo: First Blood (UMD Video)

Summer 2005 - Saw (UMD Video)

Summer 2005 - Stargate (UMD Video)

Summer 2005 - Step Into Liquid (UMD Video)

Summer 2005 - Terminator 2: Judgement Day (UMD Video)

Summer 2005 - The Punisher (UMD Video)

Summer 2005 - Total Recall (UMD Video)

Summer 2005 - Universal Solider (UMD Video)

Summer 2005 - Young Guns (UMD Video)

TBA 2006 - High Tension (UMD Video)

TBA 2006 - Saw 2 (UMD Video)

TBA 2006 - The Devil's Rejects (UMD Video)

TBA 2006 - Waiting (UMD Video)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har DS men er så langt svært skuffet med spillutvalget (har kjøpt 3 og solgt/byttet dem vekk igjen).

Og siden det er spillutvalget man bør se på når man skal kjøpe en spillkonsoll, så faller multimedia-mulighetene til PSP i søpla for min del. Kommer selvfølgelig til å kjøpe ett par filmer til den, men det kun for å briefe. Og som dere sikkert har skjønnt ved å lese teksten over, så har jeg DS men skal også skaffe meg en PSP - men det ikke pga. multimediamulighetene, men fordi den gir en helt annen opplevelse og har ett spillutvalg som utfyller deg DS-en mangler (nemlig "hack-and-slash-RPG-er", for meg). DS-en kommer med ett mye mer interesangt spillutvalg enn det PSP-en noen gang kommer til å by på, tenker på spill som Advanced Wars, Pokemon, Mario, Zelda, Metroid osv. osv. Men det betyr ikke at PSP-ens spillutvalg ikke rettferdiggjør ett innkjøp av den. Og hvis man lurer på hva man vil kjøpe, og man kun interesserer seg for hva maskinen har å by på av spill, så går dette på ett ganske subjektivt plan. Jeg ville gått for det folk flest eier i området man bor i, ettersom multiplayer sparker rompe!

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe PSP. Grunnen er at PSP-spillene appelerer bedre til meg enn det Donkey Kong og Mario gjør................ :tease:

Ja for det er bare de titlene du finner på DS :roll:

 

Istedet for å klager over spillutvalgene her i Norge så heller sjekk import mulighetene først. Norge er kjent for å ikke prioritere Nintendo..

Lenke til kommentar
Hei.. Ønsker å komme med min egen mening.

Har ikke tenk å helle i noen retning. Har faktisk lyst på begge consollene, men har ikke gjort noe med det enda.

 

Ting som irriterer meg med disse diskusjonene er at folk ikke kan akseptere at noen liker visse typer spill. Og til de som anklager PSP for å bare ha Portable versjoner av sinne allerede eksisterende PS1/PS2 spill så har jeg dette å si, Nintendo er ikke så mye bedre. Det beste spillet de har til nå, Super Mario 64, er også en nyversjon av et allerede eksisterende spill. Og det er flere andre "like" spill også (kan bare ikke navna på alle). Dessuten tror jeg dette bare er i startfasen for begge leverandørene. Nye spill kommer etterhvert.

Kommer til det med "voksen-spill" og "barne-spill" litt senere.

 

Hittil mener jeg at Sony har ledet sterkt over Nintendo når det kommer til tv-konsollene. Selv om Nintendo har lengre erfaring med tvspill, har Sony alltid levert sterkere konsoller siden de tok opp konkurransen, og det mye pga maskinvaren de velger å levere spillene på. Også nå gjelder PSP vs DS. Kan ikke se at det er noen som har nevnt det enda, så jeg kommer til å ta det opp: Mens Nintendo DS leverer spillene sine på minnebrikker med plass til 128 mb (minnebrikker større enn dette ville kostet for mye), leverer PSP spill på UMD-disker med plass til 1,8 GB... Derfor muligheten til lengre, mer grafikkfulle, og kraftige spill.

 

Men jo mer kraft et spill trenger, jo mer batteri vil det ta. Det er her PSP stiller svakt. Mange har sett bort fra PSPen, og heller kjøpt seg en DS istedenfor pga batterilevetiden(så vidt jeg har forstått), men jeg kan ikke se problemet her egentlig. Det er fullt mulig å kjøpe ekstrabatteri. Samt adapter til bilen.

Jeg har også lest at det er mulig (for dere som kun bruker PSPen til spilling) å spille opp til 4 timer før opplading blir nødvendig. Skal holde til en buss/tog -tur det.

Det er også tross alt ikke en Robinson-ekspedisjon vi skal ut på her da. Vi lever jo i en kultur hvor strøm er å finne overalt.

 

At DS er en 100% spillemaskin er greit nok. Det er jo det man kjøper spill-konsoller for. Men at portable enheter får flere fungsjoner ser jeg ikke på som noe ulempe heller. Det er flott at flere ting blir puttet inni en og samme "dings". En dag vil vi bare ha en ting i lomma, kredittkortet har vi jo da på tuppen av fingeren (fingeravtrykk). Kamera, mp3-spiller, mobil, film-spiller, internett osv. i en og samme enhet vil gjøre verden til et lettere sted å bo.

Derfor flott at PSP dytter litt på grensene her.

 

Når det gjelder alders-snittet på DS og PSP så vil jeg si at de er ca det samme. Det kommer ihvertfall an på spillene. Det kommer, eller vil komme, "voksen-spill" til begge konsollene. Men PSP har flere "voksen" muligheter som vil komme godt med, som mp3-spiller og film-avspiller.

 

Så vidt jeg har forstått vil begge konsollene ha internett tilgang etterhvert. Men DS entusiaster burde ikke juble over at internett vil bli gratis helt enda. Etter det jeg har skjønt så er dette bare i Asia og/eller USA.

Og begge støtter 16 enheter i lite nettverk. Ganske like på fler-spill (multiplayer) muligheten altså.

 

Men vent... jeg vil si mer.

At DSen er sammenleggbar er flott. Dette beskytter skjermene, noe som er veldig bra siden touchskjermer ikke har det med å tåle like mye som vanlige skjermer.

PSP derimot leveres med en pose, slik at den ikke skal bli skadet. Det blir også mulig å kjøpe et deksel i hard plast. Derfor lite å si på beskyttelsen til begge konsollene.

 

At PSP er mye større enn DS er heller ikke helt sant. PSP er ganske lang, men DS er både breiere (men bare litt), og tykkere (når den er klappet sammen). Vekt har jeg ikke lagt vekt på (hahaha...). Har ikke alle tallene i hodet.

 

Ja. Da tror jeg ikke det var mer.

Som sagt, jeg har lyst på begge to. Men måttet jeg ha velget hadde det blitt PSP. Sorry til dere DS-fans. PSP har rett og slett flere fungsjoner. Og med et ekstrabatteri er det ingenting å si på den.

 

Ha en fortsatt fin spillaften!

Schala bajs

kjuxzaq skrev:

 

"Hittil mener jeg at Sony har ledet sterkt over Nintendo når det kommer til tv-konsollene. Selv om Nintendo har lengre erfaring med tvspill, har Sony alltid levert sterkere konsoller siden de tok opp konkurransen, og det mye pga maskinvaren de velger å levere spillene på."

 

Har du røyka eller??? Greit at du MENER ting og tang, men man kan ikke se bort i fra sannheten:

 

Nintendo har ALLTID sluppet kraftigere maskiner enn Sony, helt til nå. PSP _har_ mer prosessorkraft enn DS, men det behøver ikke å bety at PSP har kulere spill av den grunn. Jeg kommer ikke til å kjøpe PSP fordi jeg vil ikke ha det samme gamle om og om igjen. Jeg vil ha noe innovativt og morsomt! Men uansett, Nintendo har som sagt alltid laget mye kraftigere maskiner enn Sony! Se her:

 

Playstation -> N64 (vinneren!)

Playstation 2 -> Gamecube (vinneren!)

 

Hvilke SPILL man foretrekker er opp til enhver person, da vi vet alle at GAMEPLAY er viktigst, men maskinvaren er og blir mye bedre på Nintendo sin side!

 

Trenger ikke å diskuteres, da min viten om videogames ligger mye høyere enn deres! (samlet!) ;)

Lenke til kommentar

Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor folk skal ha så PEN grafikk som mulig hele tiden, bedre grafikk og kraftigere maskinvare er jo bare for å legge til flere muligheter for spillutviklerne og for å kunne lage mer avanserte spill/grafikk-motorer.

 

Mitt favorittspill pr dags dato er Beyond Good and Evil, det har ikke den peneste grafikken, men den er stilren og herlig og den setter deg i akkurat den rette stemningen. Det er dette grafikken skal, ellers kunne man sendt spillet på radio eller over telefon.

 

Tast 1: Gå til venstre

Tast 2: Gå til høyre

Tast 3: Legg deg ned og dø

 

Og i dag har man kommet så langt at grafikken klarer det meste, på N64 var det noen problemer med at utviklerne hadde noen restriksjoner de ikke kom forbi (etter det jeg har hørt), men dette ble endret på de nyeste consollene. Og dette tok Nintendo i betraktning og satte så ned igjen maskinvaren sin på den nyeste maskinen sin for å gi plass til mer interaktive måter å bruke consollen på. Dette synes jeg er en genistrek, for nå har de kanskje ikke en grafikk som pøser på med eye-candy 24/7, men faen så gøy spillene kan bli.

 

Restriksjonene er borte og man har en grafikk man kan få til akkurat hva man vil med. Tester man Wario Ware Touched f.eks så kommer man borti micro-games man aldri skulle tro det gikk ann å lage (jo mindre man har studert oppbygningen av motorene og touch-systemet nøye). Jeg ble vertfall positivt overrasket over spekteret av ting man faktisk kan bruke den til, det er jo ikke bare svinge med et ratt eller trykke på knapper, den kan brukes til så forferdelig mye mer.

 

Nå må man også huske på at DS'en er i testfasen og den er og har et system som aldri før er prøvd ut.. Først må man komme på de gode spillene, så må man velge med omhu hvordan man skal bygge de opp for så og træle med å lage dem (De har tross alt ikke gjort dette før). Som man nå ser så prøves den stort sett ut for å se hva den er god til og med de spillene som gis ut hvise andre utviklere hvor mye den faktisk kan brukes til (Bare fantasien setter grenser) :)

 

Som dere kanskje skjønner så ligger jeg på DS-siden, men bærbar MP3/film-spiller hadde ikke gjort meg det heller, selv om jeg kanskje heller hadde kjøpt en med stor harddisk istede for en konsoll/medie-spiller. PSP eller Playstation har egentlig ingen titler som appelerer til meg bortsett fra FF spillene og kanskje noen få andre titler.

 

Men så har også Playstation strategien alltid vært å spy ut alskens spill uten kvalitet eller evne til å glede en apekatt, bare for å huke inn nye kunder som tenker "oj, det spillet der så spennende ut, da kjøper jeg en playstation". Dette er en fin strategi det for de som vil tjene penger. Spesielt nå som maskinene klarer stort sett det samme, og man har begynt å lage samme tittel til alle 3 maskinene som er der ute. Men Sony har for øyeblikket flest tillhengere og utviklerne har begynt å gå gradvis over til å lage spill eksklusive til Playstation pga dette. Noe som irriterer meg, for visse morsome titler på Nintendo kom også fra andre utviklere.

 

Men nå har Nintendo utviklet et helt nytt konsept hvor man har kraften til å gjøre akkurat hva man vil samtidig som man har nye måter å lage spill på, så nå kan Playstation bare drømme om å få de eksklusive gode, spennende titlene over på sin maskin.. Det er nok ikke lenge før utviklerne hopper ut av tenkeboksene med nye geniale spill. Hvem drømmer vel ikke om å styre C&C-soldatene sin eller helten sin i Heroes of Might And Magic kun ved hjelp av en penn ;)

 

SEeK

Lenke til kommentar

Husker ikke om jeg har sagt det før i denne tråden eller ikke, men det kan trenges å si igjen uansett:

 

DS'en er den eneste håndholdte maskinen noensinne som virkelig har interresert meg. Hvis jeg vil ha god grafikk, vil jeg heller vente på neste generasjons konsoller eller kjøpe en ny PC enn å gå for en PSP. Slik jeg ser det har PSP'en ingenting å tilby utenom å spille spill ute som man kan spille med bedre grafikk, større skjerm og bedre kontroller inne.

 

DS'en har derimot noe nytt og unikt å tilby.

Lenke til kommentar

En ting. VI som ønsker oss PSP ønsker oss den ikke bare fordi det er så go grafikk. Det handler om mulighetene som den grafikken gir. Jeg tror f.eks. ikke GTA kommer til DS, fordi DS ikke tåler så mye grafikk. Dette gjør at DS får litt mer puzzle spill, og ikke sånn gode 3D spill. Smaken er som baken. Den er brun.

Lenke til kommentar
Dette gjør at DS får litt mer puzzle spill, og ikke sånn gode 3D spill. Smaken er som baken. Den er brun.

Du er ganske ignorant må jeg si. DS har mange gode 3D spill. To enormt gode titler er også på veg og kommer snart. Metroid Prime Hunters og Goldeneye Rogue Agent. Og disse spillene viser hva faktisk DS duger til når det gjelder FPS spill. Kontrollene på DS blir nesten som mus og tastatur, noe som fungerer perfekt. Du har 100% kontroll på hvor du skyter og slipper elendig analogstyring for å styre opp og ned osv.

Lenke til kommentar
Dette gjør at DS får litt mer puzzle spill, og ikke sånn gode 3D spill. Smaken er som baken. Den er brun.

Du er ganske ignorant må jeg si. DS har mange gode 3D spill. To enormt gode titler er også på veg og kommer snart. Metroid Prime Hunters og Goldeneye Rogue Agent. Og disse spillene viser hva faktisk DS duger til når det gjelder FPS spill. Kontrollene på DS blir nesten som mus og tastatur, noe som fungerer perfekt. Du har 100% kontroll på hvor du skyter og slipper elendig analogstyring for å styre opp og ned osv.

Synes fortsatt ikke at de er så ekstremt imponerende når det kommer til grafikk osv. DS har N64 grafikk og PSP har tilnærmet PS2 grafikk slik er det bare.

 

Men det med at DS'en er perfekt til FPS stemmer helt :yes: (funket faktisk nesten bedre enn på PS'en :ohmy: )

Lenke til kommentar
Synes fortsatt ikke at de er så ekstremt imponerende når det kommer til grafikk osv. DS har N64 grafikk og PSP har tilnærmet PS2 grafikk slik er det bare.

DS er ikke laget for å imponere når det gjelder grafikk. Den er laget for å innovere hvordan du spiller. Dessuten så prøver den også å fenge en nye gruppe, de som ikke vanligvis spiller. Dette er faktisk noe den også klarer, moren min blant annet lister seg bort og spiller på den når hun får sjansen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...