Gå til innhold

nintendo ds eller psp


Perra1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må ta dag turen til Ålesund, Moa, da TCi! Her har de en hel del... ;) Og en lekebutikk som satser bra på Nintendo (har ikke andre konsoller) Der var det satt opp en stand med en DS, men seff. var der en jungel av småunger som spillte, så jeg fikk ikke testet :(

Høres fantastisk ut :p

 

Skull nesten ha tatt meg en tur :D Men jeg har ikke anledning til det dessverre :(

Lenke til kommentar

DS er klart bedre enn PSP hvis man er ute etter en spillmaskin.

 

Selv om PSP kanskje er litt "lekrere" designet enn DS, er DS 100 ganger smartere utformet. Hva skjer hvis man mister PSP'en sin i betong-gulvet? Joa, den knuser. Hele overflaten er dekket av en svær skjerm uten noe særlig beskyttelse.

 

psp_screen009.jpg

 

Se på bildet. Se på merkene. Se på ripene rundt D-paden. Det ser ikke bra ut gjør det vel? Jeg har selv prøvd en PSP som bare var 2 dager gammel og det viste seg at den var full av riper. Eieren (som faktisk er PS-fan) Sa at dette faktisk var et problem. Han måtte vaske PSP'en hver gang etter han hadde spilt.

 

DS'en derimot blir ikke dekket av riper før etter et par måneder. Mister du DS'en i betongen, beskytter flip-toppen begge skjermene, og den harde overflaten beskytter alt det andre innholdet.

 

Det hjelper ikke for PSP sin del at den bare har 2,5 timers spilletid i motsetning til DS'ens 11 timer.

 

S4F, 14

Endret av Skate 4 Food
Lenke til kommentar
Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal velge jeg.

PSP er jo kul og fin, men det er noe med DS som jeg syns er bra.

DS har jo en totchscreen som er unik, men PSP kan f.eks kjøre DVD filmer.

Kan man kjøre DVD filmer på DS? Er det tråløst nettverk på begge?

Man kan kjøre filmer og Mp3 filer på DS'en - med ekstrautstyr. Man kan også laste inn gamle NES og SNES rom's på den.

 

Det er trådløst nettverk på begge, og DS får snart online-støtte. Det første online spillet blir Animal Crossing og sansynligvis Metroid Prime: Hunters. :thumbup:

Lenke til kommentar
On-topic: Ville selv gått for DS-en hvis jeg hadde hatt råd.

 

Off-topic: Er det mulig å klistre på et eller annen gjennomsiktig stoff så tocuhscreenen ikke ripes, eller vil dette hemme tocu-følelsen så voldsomt at du ikke får spilt?

Jepp, www.lik-sang.com !

 

 

Angående DS-prisen: Veiledende: 1699,- billigst hos: Lefdal 899,-. Dette er ekstremt billig!

Lenke til kommentar

Å se hele filmer på PSP er bare dumt... Da må du kjøpe filmene på de små diskene, og dermed kan du bare se filmen du har kjøpt på PSP'n! Selv har jeg en passelig stor DVD samling, men jeg gidder ikke å kjøpe filmene igjen bare for å se de på PSP'n, gidder heller ikke å kjøpe en film jeg bare kan se på PSP.

Lenke til kommentar
Å se hele filmer på PSP er bare dumt... Da må du kjøpe filmene på de små diskene, og dermed kan du bare se filmen du har kjøpt på PSP'n! Selv har jeg en passelig stor DVD samling, men jeg gidder ikke å kjøpe filmene igjen bare for å se de på PSP'n, gidder heller ikke å kjøpe en film jeg bare kan se på PSP.

nei det er da bare å laste de over på et minnekort :) funker fett det. og jeg har nå hatt PSP i en måneds tid det er enda ingen riper iden. Veske er en fin ting :thumbup:

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
On-topic: Ville selv gått for DS-en hvis jeg hadde hatt råd.

 

Off-topic: Er det mulig å klistre på et eller annen gjennomsiktig stoff så tocuhscreenen ikke ripes, eller vil dette hemme tocu-følelsen så voldsomt at du ikke får spilt?

Jepp, www.lik-sang.com !

 

 

Angående DS-prisen: Veiledende: 1699,- billigst hos: Lefdal 899,-. Dette er ekstremt billig!

vet lefdal eier kjøpte DS`en min der sjekka på elkjøp men var heldighvis utsolgt der :D

Lenke til kommentar

Kjøpte mr. Driller til DS-en i dag. Spillet var som forventa; hjernetrim, tidspress, ingen (god) utnyttelse av touch screen, og til tider ekstremt irriterende. Men tror nok spillet skal klare å holde meg underholdt til de store titlene dukker opp.

 

 

TCi: skriv litt om lengden, utfordring (i forhold til de andre Wario Ware spillene) og, tja, litt mer om den etter du har fått testa spillet skikkelig. Kanskje jeg også må skaffe meg det?

Lenke til kommentar

Trodde denne tråden skulle trappes opp til det ugjenkjennelige når jeg så at det var nesten 100 svar på den.. Men flamingen/kritiseringen sluttet heldigvis halvveis :D

 

Mitt svar til deg trådstarter (og alle andre ble det visst ^^):

 

Hva ser du etter i en håndholdt konsoll?

 

Dette betyr mest for meg. Jeg har GC PS2 GBA og PC. Jeg droppet PSP med en gang jeg hørte om den, og det var litt før en E3-messe for 2, nei 3 år siden? Husker ikke, men jeg droppet den med en gang uansett, fordi det ikke er det jeg leter etter i en hånholdt konsoll. Det blir som å ta med seg en liten reisetv + dvdspiller + mp3-spiller + ps2, og alt det har jeg.. Så hva trenger jeg en PSP til? Ingenting.. Så uansett hvor mye minne den har, hvor fete spill den har etc etc etc, det bryr meg ikke fordi du får det samme på PS2, men i bedre grafikk og ytelse..

 

DS derimot.. (Hehe):

 

Det jeg kjøper DS for er touch screenen, ingenting annet.. Jeg hadde kanskje kjøpt den hvis det var den eneste måten å få tak i det nyeste Zelda spillet, men det er det ikke. Touch screen er hele meningen med denne konsollen, si alt dere vil om grafikken, det er derfor jeg kjøper den.

Slik jeg tenker er det ikke noe vits i å kjøpe noe man allerede har, og touch screen er noe jeg definitift ikke har (men har det snart :D). Det er det jeg vil at dere som iherdig sloss for PSP'en skal forstå, og det er vel det TCi har prøvd å meddele også...

 

Så, det var mitt lille gullkorn, håper alle blir fornøyde med kjøpet sitt, det er jo det som teller! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...