Gå til innhold

nintendo ds eller psp


Perra1

Anbefalte innlegg

Jeg vil påstå at PSP er best, jeg så på bildene til Gandalf the Grey.

Det blir jo nesten helt likt som Gameboy Advance i grafikk :(

Det kan jo selfølgelig bare være spillet, menmen.

Hvis jeg skulle valgt, så hadde jeg valgt PSP.

Gameplay er jo selfølgelig viktig men, hvorfor skal ikke PSP ha bra Gameplay?

Jeg tror Sony gått nintendo en høy gang.

Ja grafikkmessig så er PSP mye bedre. Men så er da heller ikke DS ment for å være en konkurrent mot PSP heller. Nintendo har andre planer, noen rykter sier at de har noe med dvdplatene GameCube bruker. Noe om at den vil kunne spille GC spill... Men det er da bare rykter. DS er bare en liten oppgradering til GameBoy SP.

 

PSP har jo bare akkurat de samme spillene som de som vil bli å finne på PS2, noe som ikke frister meg noe særlig. Og gameplaymessig så er de jo identisk. Mens med DS så kan du spille spill på andre måter enn før. Men for all del, jeg liker Nintendo, mulig det er der det ligger for meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg for min del er veldig fornøyd med NDS, men synes at det er alt for få spill for øyeblikket. ;)

PSP og NDS er nok veldig gode konkurenter og jeg skal derfor ha begge, men hvis jeg kun skulle hatt en av dem ville det nok være PSP med tanke på den intigrerte multimedia muligheten. NDS skal også få multimedia muligheter men det vil være eksternt :no:

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om de filmene som kommer på psp vil være dyr?

Tipper 150-200kr. Men så kan man bare kjøpe et minnekort å legge inn filmer gratis da :yes:

Skjønner egentlig ikke vitsen med å se filmer på en så liten konsoll. Pågrunn av at lyden blir streamet heletiden og disken spinner, så vil batteritiden falle drastisk. Kanskje maks 2t og filmer nå til dags er som regel lengre enn 2t.

 

En annen ting er at du må kjøpe filmene om igjen. Sony presser alltid ting på deres eget format.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om de filmene som kommer på psp vil være dyr?

Tipper 150-200kr. Men så kan man bare kjøpe et minnekort å legge inn filmer gratis da :yes:

Skjønner egentlig ikke vitsen med å se filmer på en så liten konsoll. Pågrunn av at lyden blir streamet heletiden og disken spinner, så vil batteritiden falle drastisk. Kanskje maks 2t og filmer nå til dags er som regel lengre enn 2t.

 

En annen ting er at du må kjøpe filmene om igjen. Sony presser alltid ting på deres eget format.

Har hørt fra flere kilder at batteriet holder til 4timer film med lyd ;)

 

Har ingen problemer med at de har filmer på eget format, så lenge man kan bruke minnekortet i tillegg :yes:

Lenke til kommentar
Har hørt fra flere kilder at batteriet holder til 4timer film med lyd ;)

 

Har ingen problemer med at de har filmer på eget format, så lenge man kan bruke minnekortet i tillegg :yes:

Hvilke kilder er det? Til nå er det vel bare en demo av Spiderman 2 som er tilgjenglig (eller er det kommet flere?).

 

Så du har ingen problemer med at filmer kommer på et nytt format? Hva med at du må kjøpe flere versjoner av hver film du får tak i. En på UDM og en på DVD. Og skjermen er for liten til å nyte filmer på. Og hva har minnekort med filmer å gjøre?

Lenke til kommentar
Har hørt fra flere kilder at batteriet holder til 4timer film med lyd ;)

 

Har ingen problemer med at de har filmer på eget format, så lenge man kan bruke minnekortet i tillegg :yes:

Hvilke kilder er det? Til nå er det vel bare en demo av Spiderman 2 som er tilgjenglig (eller er det kommet flere?).

 

Så du har ingen problemer med at filmer kommer på et nytt format? Hva med at du må kjøpe flere versjoner av hver film du får tak i. En på UDM og en på DVD. Og skjermen er for liten til å nyte filmer på. Og hva har minnekort med filmer å gjøre?

Jeg har ingen kilder ang UMD filmer, men filmer som er lagret på minnekortet(ja man kan konvertere filmer selv å legge dem inn på minnekort, som fåes så store som 1GB)

Hvis jeg skal nyte en film ser jeg den hjemme, men hvis jeg skal på biltur(eller på hytten uten tv) så er PSP glimrende.

 

Det at jeg må kjøpe to versjoner fikses lett ;)

Man kjøper den på UMD og leier en DVD og kopierer den, rent teknisk sett så er vel det det samme som å ta en privat backup :p

Lenke til kommentar
Jeg har ingen kilder ang UMD filmer, men filmer som er lagret på minnekortet(ja man kan konvertere filmer selv å legge dem inn på minnekort, som fåes så store som 1GB)

Hvis jeg skal nyte en film ser jeg den hjemme, men hvis jeg skal på biltur(eller på hytten uten tv) så er PSP glimrende.

 

Det at jeg må kjøpe to versjoner fikses lett ;)

Man kjøper den på UMD og leier en DVD og kopierer den, rent teknisk sett så er vel det det samme som å ta en privat backup :p

Hva med filmer som er over 1GB?

 

I følge de nye lovene så kan du bare ha en 1:1 kopi av en fil som kan spilles av på det samme formatet, så derfor er det ikke lov. Så å punge ut med 200 ekstra bare for å se en film som du kanskje har på dvd på en knøttlitenskjerm frister veldig lite.

Lenke til kommentar

Hva med filmer som er over 1GB?

 

I følge de nye lovene så kan du bare ha en 1:1 kopi av en fil som kan spilles av på det samme formatet, så derfor er det ikke lov. Så å punge ut med 200 ekstra bare for å se en film som du kanskje har på dvd på en knøttlitenskjerm frister veldig lite.

Filmer som er over 1GB må enten komprimeres mer, eller splittes i 2 ;)

 

I følge de nye lovene så kan du bare ha en 1:1 kopi av en fil som kan spilles av på det samme formatet, så derfor er det ikke lov. Så å punge ut med 200 ekstra bare for å se en film som du kanskje har på dvd på en knøttlitenskjerm frister veldig lite.

Regner med at jeg kommer til å bryte loven litt jeg da ;)

Lenke til kommentar
jeg lover deg IKKE kjøp DS. 2 venner av meg har en. deb var artig i starten med tuch screen å det dær, men etter 4-5 uker gikk vi veldig lei

Morro! Sikker på at det var DS-en de ble lei av og ikke spillet/spillene?

 

Jeg selv har hatt en DS, men bytta den bort til fordel for 14++spill, 600kr og den europeiske versjonen. Jeg kan si at DS-en har virkelig noe å by på når det kommer til gameplay som PSP-en bare kan drømme om. Men til gjengjeld så har PSP-en funksjoner som DS-en ikke har. Så, etter min mening burde gamere skaffe seg begge maskiner, ettersom de begge utfyller hverandres behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...