Gå til innhold

nintendo ds eller psp


Perra1

Anbefalte innlegg

Selvsagt er ikke PSP for stor som MP3 spiller, DS er for stor til å kunne være MP3 spiller. Bruker min PSP som MP3 spiller hver dag

 

Har vel ikke sagt at DS ikke har wifi??

 

Du mener fil fra Disk er bortkastet og da må vel vi også mene det?

 

Man skal ikke oppdatere spill, man kan laste ned ekstra brett og fartøyer biler osv.

 

DS har også online spilling, har vel ikke sagt noe annet?

 

DS har også shared spilling, samme her, har vel ikke sagt noe annet?

 

 

Da legger jeg til at DS/GBA har en Mp3/avi modul som du kan sette SD kort i. Som kjent er SD kort billigere enn Memory stick.

 

Når vi snakker om brukervennlighet.............................

 

Og internett vil alltid være best med tastatur. Har PSP det?

 

Selvsagt får man tastatur til PSP!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvsagt er ikke PSP for stor som MP3 spiller, DS er for stor til å kunne være MP3 spiller. Bruker min PSP som MP3 spiller hver dag

 

Har vel ikke sagt at DS ikke har wifi??

 

Du mener fil fra Disk er bortkastet og da må vel vi også mene det?

 

Man skal ikke oppdatere spill, man kan laste ned ekstra brett og fartøyer biler osv.

 

DS har også online spilling, har vel ikke sagt noe annet?

 

DS har også shared spilling, samme her, har vel ikke sagt noe annet?

 

 

Da legger jeg til at DS/GBA har en Mp3/avi modul som du kan sette SD kort i. Som kjent er SD kort billigere enn Memory stick.

 

Når vi snakker om brukervennlighet.............................

 

Og internett vil alltid være best med tastatur. Har PSP det?

 

Selvsagt får man tastatur til PSP!!!

Fælt som du maser :p

 

nei, dere får ha egne meninger. Bevares.

 

DS får en onlinetjeneste før årets slutt, der man kan laste ned brett(og slike ting du nevner) samt spilldemoer. De lager også endel spill med tanke på at de skal kunne kobles opp mot internett, blant annet Animal Crossing.

 

Jeg mente ikke at modulen er brukervennlig, jeg ville bare påpeke at den er der. å si at PSP er en bedre mp3 spiller enn DS er så som så, men Dersom det er MP3 spiller du skal ha, så kan DS tilby det, og det samme kan Apple ;)

 

Nei, utover det så har du ikke sagt noe annet, jeg bare påpeker at mange av argumentene FOR PSP også gjelder for DS.

 

Nå drar jeg hjem fra jobb! Skriv gjerne en mail til meg dersom du har mer på hjertet :p

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva man skal med pent design på en spillmaskin, greit at den ikke er å stygg at man ikke orker å se på den, men det er DS slettes ikke heller. Heller robust og ok enn å lage en maskin som er kun for briefing (Noe PSP'en synes meg å være).

 

PSP'ens design appelerer kanskje til mange, den har god grafikk, man har spill som lager mye lyd, mye som skjer på skjermen samtidig og man går kanskje ikke lei av å briefe med den så fort "men det slutter ikke der, bare se her, enda en unødvendig funksjon".

 

De som sier at touch-screenen ikke er så revulosjonerende, hvilke spill har dere prøvd?

 

Prøv Wario Ware: Touched! om du skal se hva den faktisk kan brukes til.

Lenke til kommentar
De som sier at touch-screenen ikke er så revulosjonerende, hvilke spill har dere prøvd?

 

Prøv Wario Ware: Touched! om du skal se hva den faktisk kan brukes til.

Sett for eksempel Wario Ware: Touched, noe som jeg syns blir litt kjedelig i lengen. Er ikke den fyren som liker å tenne på fyrstykker virituelt.

 

Metroid Prime er et bedre eksempel på hva den kan gjøre. Hadde kanskje kjøpt DS hvis det kom CS på den. Det hadde eid.

Lenke til kommentar
Sett for eksempel Wario Ware: Touched, noe som jeg syns blir litt kjedelig i lengen. Er ikke den fyren som liker å tenne på fyrstykker virituelt.

 

Metroid Prime er et bedre eksempel på hva den kan gjøre. Hadde kanskje kjøpt DS hvis det kom CS på den. Det hadde eid.

Det er ikke typer spill i Warioware som viser hva trykkskjermen kan brukes til. Det er hvor mange typer input du kan ha på den. Warioware demonstrerer dette.

 

Metroid viser absolutt ikke potensialtet til trykkskjermen. Det bare viser at den type kontroll fungerer utmerket på FPS titler.

Lenke til kommentar
Det er ikke typer spill i Warioware som viser hva trykkskjermen kan brukes til. Det er hvor mange typer input du kan ha på den. Warioware demonstrerer dette.

 

Metroid viser absolutt ikke potensialtet til trykkskjermen. Det bare viser at den type kontroll fungerer utmerket på FPS titler.

I hvilke typer spill vises potensialtet til trykkskjermen da?

Lenke til kommentar
Bra at du iallefall klarer å være såpass objektiv når du poster og sier at ting passer deg bedre osv.

 

Men over til Metroid kontrollen. Hva brukte du egentlig til å kontrollere den med?

Jeg brukte den medfølgende tommelsaken. Jeg opplevde to "problemer" med touchscreenen: Det ene er at det virker som om det er en forholdsvis stor forsinkelse fra man styrer på touchscreenen til det faktisk skjer noe i spillet (i Metroid Prime). Det andre jeg opplevde var at det var veldig vanskelig å holde konsollen på en måte som gjorde det behagelig/praktisk å bruke touchscreenen i dette spillet i praksis - den eneste måten som fungerte noe særlig bra for min del var å legge DS'en ned på bordet når jeg spilte.

 

Nå er det godt mulig det bare er jeg som er litt sær her, men for min del var ikke den touchscreenen så bra som jeg hadde håpet i FPS-spill.

Lenke til kommentar
Bra at du iallefall klarer å være såpass objektiv når du poster og sier at ting passer deg bedre osv.

 

Men over til Metroid kontrollen. Hva brukte du egentlig til å kontrollere den med?

Jeg brukte den medfølgende tommelsaken. Jeg opplevde to "problemer" med touchscreenen: Det ene er at det virker som om det er en forholdsvis stor forsinkelse fra man styrer på touchscreenen til det faktisk skjer noe i spillet (i Metroid Prime). Det andre jeg opplevde var at det var veldig vanskelig å holde konsollen på en måte som gjorde det behagelig/praktisk å bruke touchscreenen i dette spillet i praksis - den eneste måten som fungerte noe særlig bra for min del var å legge DS'en ned på bordet når jeg spilte.

 

Nå er det godt mulig det bare er jeg som er litt sær her, men for min del var ikke den touchscreenen så bra som jeg hadde håpet i FPS-spill.

Samme opplevelse hadde jeg, var utrolig klønete å holde DS'n og samtidig få en god bevegelse på tommelen.

 

Og for ikke å snakke om når man har holdt på en stund.

 

Hver gang jeg bruker touch skjermen må jeg sette DS'n ned for å få en bra bevegelse, og dette er skikkelig skuffende at man ikke har fått til en bedre løsning her.

 

For min del er touch skjermen og det bærbare konsoll aspektet helt latterlig klønete og gjør at for meg så er touch skjermen helt ubrukelig!

Lenke til kommentar
Jeg brukte den medfølgende tommelsaken. Jeg opplevde to "problemer" med touchscreenen: Det ene er at det virker som om det er en forholdsvis stor forsinkelse fra man styrer på touchscreenen til det faktisk skjer noe i spillet (i Metroid Prime). Det andre jeg opplevde var at det var veldig vanskelig å holde konsollen på en måte som gjorde det behagelig/praktisk å bruke touchscreenen i dette spillet i praksis - den eneste måten som fungerte noe særlig bra for min del var å legge DS'en ned på bordet når jeg spilte.

 

Nå er det godt mulig det bare er jeg som er litt sær her, men for min del var ikke den touchscreenen så bra som jeg hadde håpet i FPS-spill.

Hmm... Jeg har spillt Metroid i timesvis og har ikke oppdaget noen som helst forsinkelse i enspillerdelen. I MP kan det være en liten forsinkelse, men ubetydelig.

 

Syns heller ikke det er noe vanskelig å finne en god måte å holde konsollen på. Det var kanskje vanskelig i starten, men nå smelter den inn i hendene mine. Nå er å bruke tommelstrappen like normalt som å sette meg ned forran PCen med mus og tastatur. Så jeg tror nok bare du ikke er vant med hvordan du holder den.

 

Bare for å spørre hvilken pekefinger bruker du å skyte med? Ventre eller høyre? Bruke venstre pekefinger. Også prøv å slapp mer av med tommelen og pekefingeren. Legg de mer ned til konsollen. Bruk den ledige tommelen til å balansere DS på de andre fingrene under. Dette fungerer helt utmerket. Du blir såklart litt klar i fingrene etter en halvtime/time dersom du ikke er vant med det. Men dette kommer seg med trening. Det er bare fordi du ikke har holdt fingrene på denne måten før.

 

Å sette DSen ned på bordet ødelegger iallefall opplevelsen. Da blir det 10 ganger mer klønete.

 

Gleder meg til alle FPS titler på DS nå. For det er så genialt enkelt å kontrollere. Du lever deg også mer inn i spillet på mange måter.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Har prøvd 3-player på Metroid demoen for en stund siden. Det var utrolig fett egentlig, og kan ikke klage på verken forsinkelser eller noe annet når det gjaldt touch-screenen.

Men man merker at Metroid ikke er ment for multiplayer, ettersom det kun baserer seg på deathmatch. Men ja, alle vet jo at Metroid ruler i singelplayer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så, jeg ble så pent bedt til å skrive her når det kommer til "PSP vs DS". Men dette topicet var da ganske dødt, kanskje fordi ingen av partene tørr å møte hverandre på slagmarken og faktisk bli møtt med motstand? Alle gjemmer seg jo så fint i "de store" emnene om sine favorittkonsoller.

 

Derfor poster jeg her, for å få emnet opp i lufta igjen, slik at folk kanskje begynner å poste her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...