Gå til innhold

ide og sata samarbeider ikke..!

Anbefalte innlegg

hei, jeg har en 120 GB ie disk og en 160 GB ide disk som liger på lur, det er kun den på 160 GB jeg er villig til å bruke. Jeg har akkurat fått meg en raptor disk som OS og innstalasjoner ligger på og en 200 B S-ATA disk som jeg skal "innstalere" i morgen tror jeg.. men problemet mitt er at maskina nekter å boote med en ide og sata disk koblet til på en gang, med en gang jeg kobler ut ide disken booter den med en gang, hva er feil, går ikke sata å ide disker sammen?

Mvh Cato

Endret av LgitechDInovo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, jeg har en 120 GB ie disk og en 160 GB ide disk som liger på lur, det er kun den på 160 GB jeg er villig til å bruke. Jeg har akkurat fått meg en raptor disk som OS og innstalasjoner ligger på og en 200 B S-ATA disk som jeg skal "innstalere" i morgen tror jeg.. men problemet mitt er at maskina nekter å boote med en ide og sata disk koblet til på en gang, med en gang jeg kobler ut ide disken booter den med en gang, hva er feil, går ikke sata å ide disker sammen?

Mvh Cato

vilket hovedkort har du..?

Lenke til kommentar

Jeg har et ASUS P4C800-E Deluxe, og det booter fint med både IDE og SATA på samtidig. Men det som skjer når ejg setter inn en IDE disk (og som sannsynligvus skjer hos trådstarter også), er at primary boot device "hopper" til IDE disken. Og siden det ikke ligger noe OS på den, vil den ikke boote. Da må jeg inn i BIOS for å stille inn på SATA igjen. Men dette trenger jeg bare gjøre en gang hver gang jeg setter inn en IDE disk.

Men bare skjekk boot-innstillingene i BIOS du, og se hva du finner der. Er det noe du ikke skjønner, er det bare å spørre. Bumping er forresten ikke bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...