colakork Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Heisann! Prøver å lage et program her, men det går ikke ann å starte det. Her er selve koden: Private Sub cmdRegistrer_Click() If txtInput2.Text = "" Or IsNumeric(txtInput2.Text) = True Then ' Sjekker om txtinput består av ingenting eller tall. skal skrives inn elevnavn, forebygger avsluttning av programmet Print "Skriv inn elevnavn" ' respons Else If IsNumeric(txtInput.Text) = True Then ' hvis karakterinput = tall så utfør handlingen under If txtInput.Text <= 6 And txtInput.Text >= 0 Then ' sjekk om tallene er fra 0 til 6 If iTeller < 35 Then ' utfører handlingen hvis iTeller enn 35 iTeller = iTeller + 1 ' legger 1 til iteller iKarakter(2, iTeller) = txtInput2.Text ' legger inn innholdet av navnet til eleven i tabellen iKarakter(1, iTeller) = txtInput.Text ' forteller hvor karakteren skal lagres, 1 vannrett og iTeller loddrett sSnittTeller = sSnittTeller + iKarakter(1, iTeller) ' lagrer antall karakterer hver runde. snittteller = forrige karakter + nye karakter Else MsgBox "Du har tastet inn 35 karakakterer." ' hvis iteller har kommet til 35 er tabellen full, hvis flere legges til kommer error End If ' avslutter iteller-løkka Else Print "Skriv inn et tall fra 0 til 6" ' hvis du ikke skriver inn et tall mellom 0 til 6 kommer denne feilmeldingen End If Else Print "Skriv inn et tall fra 0 til 6" ' hvis du ikke skriver inn et tall mellom 0 til 6 kommer denne feilmeldingen End If End If txtInput = "" ' sletter innholdet i karakterinputten txtInput.SetFocus ' gir focus til karakterinput End Sub Her er variablene Option Base 1 Dim iKarakter(2, 35) As Integer Dim iTeller As Integer Dim iElevTeller As Integer Dim sSnittTeller As Single Dim iInput As Integer Dim iHøy As Integer Dim iLav As Integer Dim iMellomLager As Integer Problemet er vist ved denne kodesnutten. iKarakter(2, iTeller) = txtInput2.Text ' legger inn innholdet av navnet til eleven i tabellen Fjerner jeg denne kodesnutten fungerer programmet... det stopper ihvertfall ikke på registrer-knappen! Selv skjønner jeg ikke hva som er galt. Boka får jeg ikke mer nyttig ut av akkurat nå... Så da går jeg til dere eksperter Håper på svar! Lenke til kommentar
jajajalla Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hmm, hva er erroren du får da? Det som faller meg inn umiddelbart er at du prøver å tilegne en streng til en integer-verdi. Prøv dette: iKarakter(2, iTeller) = txtInput2.Text ' legger inn innholdet av navnet til eleven i tabellen til iKarakter(2, iTeller) = Int(txtInput2.Text) ' legger inn innholdet av navnet til eleven i tabellen Lenke til kommentar
colakork Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 ahhh... selvfølgelig... og det går jo ikke!! dumt av meg, hehe... gjøre om til string tror jeg vi sier! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå