Gå til innhold

Den store UI tråden. Lurer du på noe? Spør her!

Anbefalte innlegg

Så har jeg et par spm. til. For det første, så har Tukui en sånn copy chat frame som jeg syns er veldig nyttig. Har brukt den masse, men det er ting jeg har lagt merke til: teksten i denne rammen passer ikke riktig inn. Den går forbi "kanten" av rammen, og det går ikke an å scrolle sidelengs for å se hva som står der heller. Det er ikke noe stort problem, men jeg bare lurte på om det går an å fikse det? Jeg kan jo gjøre rammen bredere, men jeg vet ikke om det hjelper.

if TukuiDB.lowversion == true then
	frame:SetWidth(TukuiDB:Scale(410))
else
	frame:SetWidth(TukuiDB:Scale(710))
end
frame:SetHeight(TukuiDB:Scale(200))
frame:SetScale(1)
frame:SetPoint("BOTTOM", UIParent, "BOTTOM", 0, TukuiDB:Scale(10))
frame:Hide()
frame:SetFrameStrata("DIALOG")

Hjelper det om jeg forandrer litt på tallene her for eksempel?

Og en ting til jeg lurer på er om det går an å slå på chat logging uten noen chat addon? Jeg pleide å bruke Prat, men siden Tukui går jo ikke det. Eller fins det en addon bare for chat logging?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Etter en pause på tre år, så er jeg tilbake i denne vakre verden. Har satt opp UI slik jeg liker det, men det er en addon jeg savner fra gamle dagene som jeg ikke har klart å spore opp.

Husker ikke hva den heter, men det gjelder for pvp. For noe jeg fremdeles blir sinna for idag så er det ganking, spesielt mens man driver med mobs eller om motstanderer har ??? på levelen sin. Så før så hadde jeg en slik mod at jeg kunne adde motstanderen i en slik liste, og når jeg møtte på han igjen så hadde unitframen til han en slik drage rundt seg, slik som bosser har.

Ekke så viktig om det er akkurat denne addonen, men så lenge det er en addon som husker de jeg kunne tenkt å morde og campe i 1 time pga ufyselig oppførsel hadde vært stas.

Finnes det noe lignende nå om dagen? Trenger å ta livet av alle disse som har ganket meg allerede de siste dagene... :mad:

Lenke til kommentar

noen som har ideer til hva jeg kan gjøre med mitt nye HD UI? har spilt på en mye mindre skjerm tidligere, og vil gjerne utnytte mitt nye areal, hehe.

her er mitt nåværende UI: post-133327-1283425032,2502_thumb.png

oppe til venstre vil det være mange fler innslag, som dere kan gjette dere til. der er HealBot. oppe til høyre går plassen til Party Frames. i de nedre hjørnene (vel, ikke helt ved hjørnene) er buffs og debuffs (dere ser såvidt noen buffs der nå). men som dere ser blir det jo litt plass f.eks helt i de nedre hjørnene.

lurer på om jeg skal finne en ny chat addon, som lar meg flytte ting helt nedi der (den jeg bruker nå gjør nemlig ikke det), å ha /w nede til venstre, og /g nede til høyre? kanskje jeg endrer hele UI totalt! jeg aner ikke. kom med forslag. :-)

hovedprioriteta mi er forøvrig at det er ryddig! på andreplass kommer utnyttelse av skjermplass. kombinasjonen blir altså at det skal være ei ryddig utnytting ;-)

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar

Jeg fant noen skin plugins for Tukui: Tukui Recount, Tukui SexyCooldown og Tukui Omen. Men Tukui Recount funker ikke. Det står: Depency missing, og når jeg muser over står det: Depencies: Tukui, Tukui_SharedMedia. Så jeg installerte SharedMedia, men det står fremdeles at Tukui_SharedMedia mangler. :( Noen som vet hvor jeg får tak i Tukui_SharedMedia? Google og Tukui.org var ikke mye til hjelp...

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har akkurat installert SpartanUI, og liker det veldig godt. Men jeg skulle gjerne hatt alt sammen litt større. Større knapper osv. Vil også gjerne at de to radene med knapper som er over "hovedradene" er der hele tiden, ikke bare når jeg muser over dem. Er det noe jeg kan gjøre for å ordne størrelsen og disse knappene? :)

EDIT: Jeg bruker nå UI-skala-muligheten som alt ligger i spillet, så nå er størrelsen i orden. SÅ var det å få alle radene til å syns hele tiden da.... :)

Endret av Omicron2
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har akkurat installert SpartanUI, og liker det veldig godt. Men jeg skulle gjerne hatt alt sammen litt større. Større knapper osv. Vil også gjerne at de to radene med knapper som er over "hovedradene" er der hele tiden, ikke bare når jeg muser over dem. Er det noe jeg kan gjøre for å ordne størrelsen og disse knappene? :)

EDIT: Jeg bruker nå UI-skala-muligheten som alt ligger i spillet, så nå er størrelsen i orden. SÅ var det å få alle radene til å syns hele tiden da.... :)

Spartan UI bruker Bartender tror jeg?

skriv i chat /bartender

finn hva baren heter. dette kan du se om du trykker av lock på toppen.

finn baren under bars. og trykk på fanen "visibility". der har du en option kalt "fade Out" klikk der :D

Lenke til kommentar

Hva er forresten greia med at det kommer nye "versjoner" av Tukui ut nesten hver dag? Siden v11 kom ut har det kommet 43 nye pakker. Jeg installerte v11.43, men det så helt jævlig ut. Unitframes var fucka og jeg hadde forferdelig med lag. Så jeg gikk tilbake til den jeg hadde før (v11.27).

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Hei!

Spartan UI bruker Bartender tror jeg?

skriv i chat /bartender

finn hva baren heter. dette kan du se om du trykker av lock på toppen.

finn baren under bars. og trykk på fanen "visibility". der har du en option kalt "fade Out" klikk der :D

Takk for det, det skal jeg se etter. :)

Endret av Omicron2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...