Gå til innhold

Bruker en time på å starte opp et spill....: Løst!

Xantix

Anbefalte innlegg

Driver og tester pc'en til en venn, de nyeste spille som f.eks battlefield vietnam bruker en time på å starte opp og i selve spillet så hakker den en god del. Min pc har ingen slike problemer og de er ikke helt ulike. Vi har begge Gforce4 ti 4200 kort, bare at han har 512mb ram og 2400+ cpu mens jeg har 1 gb ram og 2800+ cpu men mener ikke at dette skal gjøre slikt et stort utslag...... Har ellers lastet ned siste driveren til skjermkortet og har siste directx versjon.

Noen som har opplevd noe lignende?

Endret av Xantix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RAM har en del å si i spill..Spesielt i loading av maps osv. Ville ikke tro at CPU'ene var så store i forskjell, men kan jo være at han har en gammel type og kjører på lavere FSB, noe som jeg mener gjør et bittelite utslag. Ellers så kan det være spyware og annet som ødelegger..

Lenke til kommentar

Vel nå har jeg flyttet over 512mb ram slik at pc'en hans fikk 1gb uten at det hjalp det minste. Min startet spillet like fort, i løpet av sekunder selv om den nå bare har 512mb..... Hans kort blir oppført som

Nvidia Geforce4 Ti 4200 with agp8x mens mitt:

Nvidia Geforce4 Ti 4200

Det neste nå blir å flytte over mitt skjermkort for å se om det har noe effekt. Tar fortsatt i mot forslag. Ekstremt gode program som fjerner spyware som kan påvirke i systemet i så stor grad som dette?

X.

Lenke til kommentar

Hmmm.. dette er faktisk noe jeg og har vert borti. For min del er det kun første gang jeg starter et spill at det å komme fra windows og inn i spillet tar kanskje opp til 20-30 sekunder. Har fundert litt på dette. Kan for min del ekskludere virus og spyware.

Beklager at jeg ikke kan være til mer hjelp, men nå vet du i det miste at du ikke er alene, hehe.

Lenke til kommentar

Høres ut som at det er et eller anna dritt program som bruker 100% CPU!

Som sagt tidligere så har dette overhode ingenting med hardware å gjøre men heller et progrram (eller fler) som dreger opp all CPU kraften hans!

Kan også være at hardisken jobber på høygir med et eller anna?!?!

Lenke til kommentar

Kjørt ad-aware og anti virus program. Cpu forbruk ligger jevnt på 2% og har også startet windows med grunnleggende enheter og tjenester uten at noe av dette har hjulpet. Jeg ser videre at han får opp:

Busstype : PCI x0 mens jeg får opp

Busstype : AGP4X

Mitt kort er Quadro 4 XGL og hans

Gforce 4 Ti så jeg vet ikke om dette sier at mitt kort er en del kraftigere...

Lenke til kommentar

Utelukker ikke at det kan være noe av det de andre nevnte over meg her!

Skulle bare skyte inn og spørre om det tar lang tid å starte Windows?

Harddiskkontrolleren på en gammel pc jeg hadde ble ødelagt på en eller annen måte i min gamle pc. Pc'en startet jo opp osv. men alt tok inni hampen lang tid å fullføre, og jeg fikk diverse feilmeldinger om korrupte filer oftere og oftere..

Det ødela harddisken etterhvert og... (Ellers kan det ha vært omvent, det blir jo som høna og egget, blir det ikke...)

Lenke til kommentar

Nei, windows starter opp raskt og den oppfører seg ellers normalt. Det var jeg selv som klargjorde pc'en hans for ca 7 uker siden. Formaterte og la inn alt på nytt. På noe eldre spill så starter den normalt, så som sagt noen som vet om det ser ut til å være så stor forskjell på hans og mitt kort ut i fra info jeg har gitt?

Lenke til kommentar

Jeg må bare spørre, bruker den seriøst 1 time på å starte opp et spill? jeg hadde avsluttet for lenge siden.

Men tilbake til saken, jeg fikset en pc en gang, men den var så treg til å boote fra boot disken. Det jeg gjorde var å bytte om kontakten til flatkabelen på hovedkortet. Etter dette var den mye raskere.

Lenke til kommentar

Takk gutta, you are the best! Surre Sprett du hadde helt rett, den kjørte i pci mode, så jeg lastet ned de siste driverne til hovedkortet og da satte kortet til busstype agp og nå bruker den 10 5 sek på å starte spillet :) Bra jobbet, da har jeg kommet over og lært en ny feil.

X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...