Gå til innhold

Installering av ny kjerne som rpm i fedora core3

Anbefalte innlegg

Alt er greit så lenge jeg laster ned kilden og kompilerer selv, men hva skjer når jeg installerer kjernen som en rpm pakke?

Hva gjør egentlig "rpmbuild -bp --target=i386 kernel2.6.spec"?

Blir innholdet i /usr/src/redhat/ overskrevet av den nye versjonen?

Sorry om det er dumme spørsmål, men jeg liker ikke at ting skjer uten at jeg har kontroll på det...

Jeg må rekompilere kjernen da jeg mangler støtte for ftape. Kan jeg gjøre dette på vanlig måte med make xconfig fra /usr/src/redhat/BUILD/kernel-2.6.10/linux-2.6.10?

Endret av erikindre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alt er greit så lenge jeg laster ned kilden og kompilerer selv, men hva skjer når jeg installerer kjernen som en rpm pakke?

Hva gjør egentlig "rpmbuild -bp --target=i386 kernel2.6.spec"?

Blir innholdet i /usr/src/redhat/ overskrevet av den nye versjonen?

Sorry om det er dumme spørsmål, men jeg liker ikke at ting skjer uten at jeg har kontroll på det...

Jeg må rekompilere kjernen da jeg mangler støtte for ftape. Kan jeg gjøre dette på vanlig måte med make xconfig fra /usr/src/redhat/BUILD/kernel-2.6.10/linux-2.6.10?

1. Nei, den blir plassert i en mappe med kjerneversjonen som navn.

2. Ja, make xconfig virker fint, men hvis ikke ftape er i kernel-sourcen må du patche kildekoden til kernelen.

Lenke til kommentar
1. Nei, den blir plassert i en mappe med kjerneversjonen som navn.

Hmm... hvorfor har jeg da bare en mappe når jeg har installert ny kjerne 2 ganger? Kan det være at det i bunn og grunn var samme kjernen?

Du har ikke peil på rpmbuild også vel?

ftape ligger i kjerne-kildekoden så det går fint...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...