Gå til innhold

Hosting, men ikke typisk billigst eller enklest..

chma

Anbefalte innlegg

Driver å leter ett webhotell som tilbyr følgende på Windows Servere:

ASP.NET

PHP

Access

Mysql

Mssql

De må og tilby 500mb plass, gjerne mer, tilate en del trafikk og ha gode linjer.

Vet at bla. MS Sql koster ekstra hos de fleste og at dette ellers ikke er billig.

Eneste jeg har funnet så langt som har allt er:

Webonet.no XXL pakken

Isphuset.no PRO, usikker på om de støtter Både Access og Mysql.

Webhotell-norge.no XLarge, mulig de kun støtter php/mysql på linux...

scandicdomain.no Enterprise, ekstremt dyr og er ikke sikker på om den støtter detjeg krever på windows plattform.

Itpays.no har jeg god erfaring med da jeg brukte dem til en russeside, men de mangler etter hva jeg ser MsSql og phpstøtte/mysql på windows plattform.

Noen som har erfaringer med nevnte hosting selskaper eller vet om andre som støtter det jeg trenger.

Spesiellt interessert i erfaringer med Webonet da de har servere i usa, evnt hvordan dette påvirker nedlastningshastighet osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm jeg lurer  på hvorfor du skal ha både ms sql og my sql samt php og asp.net?

Skole arbeid = Php + MySql hvor man lærer SQL

Har brukt asp før og dermed vil det jo være utrolig greit å kunne prøve litt små prosjekter i både php/mysql, asp.net/mssql og asp.net/access.

Den store plassen trenger jeg i forbindelse med det jeg i utgangspunktet skal bruke plassen til så da tenkte jeg at jeg like godt kunne finne en host som støtter mest mulig.

Webonet har allt dette til bra pris, eneste jeg er litt skeptisk til er at serverne står i usa for tiden, skal vist nok flyttes til Norge så fort som mulig.

Beste hadde vært å ha server stående hjemme for testing, men dårlig linje og det faktum at jeg ikke kan legge beslag på den altfor mye(koster mer å oppgradere til linje jeg kunne hatt servern på ...) så da er det ikke mange alternativer igjen.

Lenke til kommentar
Glem ikke at du med programmering kan kræsje en server, og da kan webhoteller gjøre alt fra å stenge siden din til å ta betalt for å rette opp skader og stoppe programmer - så du burde ikke bruke et webotell for testing!

Sannsynligheten for at du krasjer en server med litt asp eller php kode er vel heller liten... :innocent:

Leser alltid kontrakter nøye så vet hva de har lov til og hva jeg har lov til.

Uansett, tror jeg skal bestille fra webonet, de skal vist nok flytte serverne til Arendal på gode linjer fra telenor/song, har brukt fastname før og Webonet påstår de får bedre linjer.

Endret av chma
Lenke til kommentar
Sannsynligheten for at du krasjer en server med litt asp eller php kode er vel heller liten... :innocent:

Okay? Hva mener du? Det finnes phpfunksjoner som kan kjæsje serveren, dårlig programmering kan kræsje serveren og sist men ikke minst så har man ofte tilgang til shell_exec(), system() og lignende som kan kræsje serveren.

For å ikke snakke om alle mulighetene man har til å overbelaste serveren og i stor grad "låse" den for annen trafikk ved dårlig koding.

Så i steden for å formulere at det er lite sannsynelighet for å kræsje serveren med PHP så vil jeg si at det finnes mange muligheter for dette.

Lenke til kommentar

Det er i alle fall enkelt å krasje IIS med php-kode. Man trenger bare 1 linje. Om php er satt opp i safe_mode har ingen betydning. Jeg fant ut dette ved en tilfeldighet.

Samme kodebit har ikke like fatale konsekvenser med Apache.

Endret av ketilkn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...