.V. Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Fatteren skal ha seg ny pc (har litt deler fra før), og den skal brukes til videoredigering. Mener å ha hørt at Intel er best på sånt, men jeg har ikke peiling på Intel (men regner med at det er en grunn til at 775 ikke akkurat er kjempepopulært). Prisen skal heller ikke overstige 8000kr. Har derfor satt opp et s939-system, så kom med forslag til forbedringer på det/eventuelt et skikkelig Intel-oppsett om dere mener det ville vært bedre. Et lite spørsmål til, om du vil kopiere en dvd, er det en fordel å ha en dvd-spiller i tillegg sånn at du kan brenne den direkte? Kabinettet var omtrent eneste jeg fant som var aktuelt, det må nemlig ha lyd, usb2 og FW i front. Det gjør heller ikke noe om det er lite... Har fra før: Nec 3520 dvd-brenner Ati Radeon 9600xt 128mb Seagate 200gb p-ata 8mb cache Skjerm, mus&tastatur(elendig alt sammen, spesiellt skjermen, 17" dell...) Hovedkortet DVD-rom OS-disk Mer lagring... CPU Minne Kabinett På forhånd takk for all hjelp... Endret 6. februar 2005 av E-Ton Lenke til kommentar
.V. Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Tar sjansen på en liten BUMP før bestilling.... Lenke til kommentar
hds Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Kommentar til ditt oppsett: BYTT hk, du har agp skjermkort, men det hk i oppsettet har PCI-EX. Mitt Intel-forslag: CPU: Intel Pentium 4 530J 3.0 GHz LINK HK: MSI 865PE NEO3-F Hovedkort for S775 I865PE LINK Kabinett: henbro Gaming Box Black/Silver 350W PSU LINK Minne, OS-HD, HD, DVD-spiller: Samme Pris: 7782.75 NOK eks frakt Endret 7. februar 2005 av hds Lenke til kommentar
.V. Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Kommentar til ditt oppsett: BYTT hk, du har agp skjermkort, men det hk i oppsettet har PCI-EX. Mitt Intel-forslag: CPU: Intel Pentium 4 530J 3.0 GHz LINK HK: MSI 865PE NEO3-F Hovedkort for S775 I865PE LINK Kabinett: henbro Gaming Box Black/Silver 350W PSU LINK Minne, OS-HD, HD, DVD-spiller: Samme Pris: 7782.75 NOK eks frakt Tror jeg dropper Raptoren og heller går for en ekstra lagringsdisk. Brenner har jeg, faktisk samme som du linka til. En Chenbro-gamingbox er neppe aktuelt for den gubben der, et Matrix-miditower er mer enn jalla nok. Frister VELDIG med et Intel-oppsett, men har ikke hørt så veldig mye om 775 og det lille jeg har hørt er negativt. Så vil gjerne ha litt flere kommentarer på akkurat det, Lenke til kommentar
hds Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Fjerna brenneren og la til spiller. Men kan du si litt hva du har hørt er negativt om s775? Eneste er vel at dem utvikler mer varme, som gjør at det krever ekstra kjøing (men vil ikke si boxed-viftene til Intel bråker). Dårligere ytelse i spill? Ja forspvidt, men dette skulle da ikke være en spille pc har du jo selv sagt. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Fjerna brenneren og la til spiller. Men kan du si litt hva du har hørt er negativt om s775? Eneste er vel at dem utvikler mer varme, som gjør at det krever ekstra kjøing (men vil ikke si boxed-viftene til Intel bråker). Dårligere ytelse i spill? Ja forspvidt, men dette skulle da ikke være en spille pc har du jo selv sagt. Når jeg tenker meg om har jeg sannsynligvis ikke hørt noe saklig, jeg har bare ikke brydd meg siden jeg ikke skal ha pc på lenge uansett. Syns bare det hovedkortet der så mistenkelig billig ut... Trenger forresten firewire, rekner med det er på hovedkortet? Lenke til kommentar
hds Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Kjøpr firewire kort ved siden av, koster 300. Mistenklig billig HK? Er bare en eldre modell for nyere s775 HK har PCI-EX og ikke APG, og at dem bruker DDR2. Også er det litt gammlere chipset. Men fullt brukbart. Hvis du skal gå for s939 så kan du ta en kikk på dette hovedkortet, det har firewire og bruker agp. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Drit i Prescott, ta heller en Amd Athlon 64 -3000+ socket 939, det er antagelig like billig, bare med mye bedre ytelse - dessuten mer fremtids retta.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå