Joffer Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Jeg skal ha ny skjerm og det _må_ jo bli en LCD. Har i dag 19" CRT, og neste skjerm blir 20". Prisen er ganske viktig, og da har Dell (!) to alternativ som er meget gode prismessig: Valget står mellom Dell Ultrasharp 2001FP 20" - kr 5 678 1600x1200, 50cd/m2 brightness, 400:1 contrast, 16ms response time. Dual tone TCO Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen - kr 6 038 1600x1050, 300cd/m2 brightness, 600:1 contrast, 16ms response time. Midnight grey TCO99 Tester: Dinside.no - 20" Dell 2001FP Dinside.no - 20" Dell 2005FPW Forskjellen på vanlig (2001FP) og widescreen (2005FPW) i oppløsning og antall punkter er: Hva ville dere velge og hvorfor? Jeg skal ikke se (mye) film på maskina.. det har jeg xbox/dvd-spiller i stua til. Skjermen vil etterhvert bli koblet til et Nvidia 6600GT/6800GT kort (når jeg får kjøpt meg ny maskin). Jeg heller foreløpig mot standard 2001FP 4:3/1600x1200.. Endret 6. februar 2005 av Joffer Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Je gser heller ikke film på pc, gikk derfor for 4:3 modellen. Denne er STOR og BRED nok for min del. Jeg har brukt den på høykant når jeg surfer, og da ville jeg ikke hatt den høyere (bredere) en må jo flytte på hele hodet for å lese fra topp til bunn. Mer billedflate i % er det også på 4:3 modellen. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Fornøyd med skjermen? Hvordan er den til spilling? Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Fornøyd med skjermen? Hvordan er den til spilling? Har bare hatt den i 3 dager, og vi har vært borte nesten hele helgen Har nesten ikke prøvd den... Det jeg har merket er at mitt 6800Nu med alle pipes åpnet, så må jeg gå ned på kvaliteten. Jeg hadde en 17 crt mens jeg ventet på skjermen, fikk da b.la 10800 i 3d 03 og ca 4500 i 05. Nå får jeg 5800 i 03 og 800 poeng i 05!!! på sistenevnte scorer med 20 tommeren er også alt utenom v sync slått av. MEN jeg må teste litt mer før jeg tenker på å skaffe meg et kraftigere kort, har jo litt lyst til å kunne kjøre spill på 1600x1200, når jeg først har det Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Hva mener du "gå ned på kvaliteten"? For å spille spill i nativ oppløsning med grei fps? Du sier også at du får mindre score i 3D Mark 03/05? Har du økt oppløsning til 1600x1200 i 3D Mark 03/05? I så fall er det jo derfor du får lavere score.. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hva mener du "gå ned på kvaliteten"? For å spille spill i nativ oppløsning med grei fps? Du sier også at du får mindre score i 3D Mark 03/05? Har du økt oppløsning til 1600x1200 i 3D Mark 03/05? I så fall er det jo derfor du får lavere score.. Nei det er det som er så rart, den står på standard 1024x768! Jeg har gått inn i display settings, på performance & quality settings, og satt alt til av untatt v sync Lenke til kommentar
PerPastill Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg gikk for 4:3 utgaven. 16:10 versionen blir rett og slett for liten (lav) for meg. Jeg utvikler mye, og photoshop/maya passer meget bra i 1600:1200 syns jeg. Derfor ble det til slutt (etter myyyye reseach) 2001fp, selv om den er litt eldre. Har ikke fått skjermen enda, men skal gi rapport når jeg får den (burde ha den i løpet av uka). Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) merkelig Ja det synes jeg og, noen som vet hvorfor??? Edit: Skjermen har kun 60Hz oppdaterinsfrekvens, dvs max 60fps. Jeg skrudde av vsync og på med alt eyecandyet, scorene gikk opp til det som jeg altid har fått Endret 7. februar 2005 av Gunder1 Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 merkelig Ja det synes jeg og, noen som vet hvorfor??? Edit: Skjermen har kun 60Hz oppdaterinsfrekvens, dvs max 60fps. Jeg skrudde av vsync og på med alt eyecandyet, scorene gikk opp til det som jeg altid har fått Vet ikke hvorfor jeg ikke kommenterte det før, for jeg synes det var underlig at du beholdt vsync'n på... den vil jo holde max fps på 60 i ditt tilfelle.. Godt at du fortsatt har samme ytelse da.. noe annet ville ha vært veldig merkelig. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 merkelig Ja det synes jeg og, noen som vet hvorfor??? Edit: Skjermen har kun 60Hz oppdaterinsfrekvens, dvs max 60fps. Jeg skrudde av vsync og på med alt eyecandyet, scorene gikk opp til det som jeg altid har fått Vet ikke hvorfor jeg ikke kommenterte det før, for jeg synes det var underlig at du beholdt vsync'n på... den vil jo holde max fps på 60 i ditt tilfelle.. Godt at du fortsatt har samme ytelse da.. noe annet ville ha vært veldig merkelig. Mener å ha lest i en test at en måtte ha på Vsync til spilling. Men jeg holder på å tester den teorien, var vel p.g.a "tearing" Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) merkelig Ja det synes jeg og, noen som vet hvorfor??? Edit: Skjermen har kun 60Hz oppdaterinsfrekvens, dvs max 60fps. Jeg skrudde av vsync og på med alt eyecandyet, scorene gikk opp til det som jeg altid har fått Vet ikke hvorfor jeg ikke kommenterte det før, for jeg synes det var underlig at du beholdt vsync'n på... den vil jo holde max fps på 60 i ditt tilfelle.. Godt at du fortsatt har samme ytelse da.. noe annet ville ha vært veldig merkelig. Mener å ha lest i en test at en måtte ha på Vsync til spilling. Men jeg holder på å tester den teorien, var vel p.g.a "tearing" Så lenge du har et skjermkort som klarer å skuffe unna over 60fps minimum så vil du nok oppleve best resultat med vsync på, men dette vil også hindre 3D Mark i å skuffe unna så mange fps som den klarer og derfor fikk du også lavere score. Du får rapportere om teorien holder eller ei. Edit: Så nettopp at Komplett har et tilbud på Samsung 21" LCD Syncmaster 213T TCO03 Skjerm til 7195,- Men uten bedre oppløsning (fortsatt 1600x1200) og litt dårligere til spill så er det lite aktuelt.. 6K er tross alt nok for en skjerm spør du meg.. Endret 7. februar 2005 av Joffer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå