TDK Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 ikke egentlig, mange mopeder som er like 125cc syklene.... kjøper du veldig dyrt kjøreutstyr til moped? forsikring er dyrere på lett... osv Mange mopeder er like lett-mc'ene? I effekt? 15hk mot mopedens 2,5++..... Bremser, ramme og dempere er jo mye kraftigere på en lett-mc... Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Mange av mopedene som selges i Norge i dag, går også som lett motorsykler i andre land. Med motorer på 50 kubikk, men fler hester enn i Norge, med motorer på 80-90 kubikk og helt opp til 125 kubikk. Dette gjelder både for crossykler, racing-ditto og til og med scootere. Husk at de fleste av mopedene som selges i dag tross alt er ganske overdimensjonerte både i ramme dempere og bremser til bare å kjøre 45 km/t. Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 nettopp, mopeder er lagd for 90km/t helt orginalt og f.eks DRD har jo dobble skivebremser så den er jo litt overdimensjonert for de 45km/t den fyker rundt med i norge Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Husk også at å farlig (med tanke på den opplæringen som blir gitt), det er som oftest støyforurensende, og ikke minst er det FORBUDT. Driter du deg med en trimma moped, har du virkelig lagt gullegget den dagen andre er involvert og forsikringsselskapet vil ha et ord med i laget. Så... du kommer på din trimma pidd, og kjører på en drittunge som er alle andre steder enn der han bør være. Såklart kommer han ut fra ingensteds. Du har maks uflaks og ungen dør. Forsikringselskapet finner ut at du har trimma pidden din, og krever regress. Du kan såklart ikke spa frem x komma y millioner på flekken, og blir gjeldsslave. Kanskje får du betalingsanmerkninger, og sliter med å få lån, kredit eller bankgarantier. Samtidig har du uaktsomt drap under skjerpende omstendigheter på rullebladet. Det blir gøy når du skal søke visum fordi du vil til f.eks. statene. Men det skjer jo ikke deg, så dette trenger du egentlig ikke å tenke på. Det skjer alle andre, men ikke nettopp deg. Kjør på du! Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 hehe bfisk, man trimmer jo lettsykler også men men, tror ikke det blir så ille pga en liten mopedulykke *håper* ikke at det blir så ille.... men du burde ikke skade noen med trimmet sykkel Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 hehe bfisk, man trimmer jo lettsykler også men men, tror ikke det blir så ille pga en liten mopedulykke *håper* ikke at det blir så ille.... men du burde ikke skade noen med trimmet sykkel Du burde ikke skade noen i det hele tatt. Men synes ikke trådstarter at det er litt feil å svi av 28k på en moped bare fordi du ikke klarer å vente til du får lett lappen? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Ville tøffa rundt på ein MT5 til eit par tusen og spart resten til bil\lettsykkel eg Lenke til kommentar
TDK Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Husk også at å farlig (med tanke på den opplæringen som blir gitt), det er som oftest støyforurensende, og ikke minst er det FORBUDT. Driter du deg med en trimma moped, har du virkelig lagt gullegget den dagen andre er involvert og forsikringsselskapet vil ha et ord med i laget. Så... du kommer på din trimma pidd, og kjører på en drittunge som er alle andre steder enn der han bør være. Såklart kommer han ut fra ingensteds. Du har maks uflaks og ungen dør. Forsikringselskapet finner ut at du har trimma pidden din, og krever regress. Du kan såklart ikke spa frem x komma y millioner på flekken, og blir gjeldsslave. Kanskje får du betalingsanmerkninger, og sliter med å få lån, kredit eller bankgarantier. Samtidig har du uaktsomt drap under skjerpende omstendigheter på rullebladet. Det blir gøy når du skal søke visum fordi du vil til f.eks. statene. Men det skjer jo ikke deg, så dette trenger du egentlig ikke å tenke på. Det skjer alle andre, men ikke nettopp deg. Kjør på du! Enig. Selv om Mange mopeder er overdimensjonert for 45km/t vil jeg ikke si at alle mopeder er laget for 90km/t. Hvis du synes du er kvalifisert til å kjøre i 90km/t med mopedopplæring, vil jeg ikke kalle deg den skarpeste kniven i skuffen. Lenke til kommentar
banantiss Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 jajajajaja alle sier jeg burdte ta 125cc lappen men det har jeg ikke tålmodigehet til og heller ikke råd. Jeg kjøpte meg Derbi Gpr racing 05! slenger ut noen bilder senere Lenke til kommentar
Junk3r Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Synes ikke du skal legge 28 tusen i moped, husk at du skal jo snart kjøre opp for bil. Moped kan du jo bare kjøre 45km/t med sad.gif Hvis du skal kjøpe moped bør du velge et kjent merke bla Suzuki,Mothorspania, Derbi, Furia eller Aprillia. Det er viktig at du har et verksted i nærheten som du kan dra på service til, hvis ikke du er expert selv da wink.gif Dette innlegget har blitt redigert av John Kåre, 06/02/2005 : 22:36 Suzuki,Mothorspania, Derbi, Furia eller Aprillia! Motorhispania og furia er hvertfall ikke samme ped! smarting detta ja! Lenke til kommentar
Bugbox Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Ville tøffa rundt på ein MT5 til eit par tusen og spart resten til bil\lettsykkel eg Yess...ingenting er som en trimmet mt-5 husker det enda hvordan det var Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå