Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe moped imorgen, hvilken er best

Anbefalte innlegg

jeg skal bruke rundt 28k på mopeden så jeg vil helst ikke kjøpe feil/dårlig moped håper dere skjønner det og prøver å finne en moped som passer meg best.

Jeg har snakket med mizzuki så det letteste hadde vært og kjøpe en moped herifra.

jeg kommer mest til å kjøre på veiene, sikkert litt i skogen og.

og råne i byen og kjøpe kebab :love: det er det mopeden kommer til å brukes til.

Men jeg har planet om og kjøpe RYZ 50 Supermotard Black Edition! er dette bra moped? skal jeg bruke alle pengene på denne?

har lyst på derbi og da

Hva syns dere, hvilken moped burdte jeg kjøpe?

mopeden må være ny og forhandlere i oslo/akershus!

må ha raske svar jeg er sikkelig usikker og skal kjøpe imorgen, så håper jeg får noen raske svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke du skal legge 28 tusen i moped, husk at du skal jo snart kjøre opp for bil. Moped kan du jo bare kjøre 45km/t med :(

Hvis du skal kjøpe moped bør du velge et kjent merke bla Suzuki,Mothorspania, Derbi, Furia eller Aprillia.

Det er viktig at du har et verksted i nærheten som du kan dra på service til, hvis ikke du er expert selv da ;)

Endret av John Kåre
Lenke til kommentar

mopeden skal trimmes! etterhvert

det er masse masse service steder her, men uansett er faren min ekspert på dette.

jeg skal ikke ha Rieju moped pga dårlig erfaring med Rieju.

det fins så mange forskjellige mopeder bla Suzuki,Mothorspania, Derbi, Furia eller Aprillia.

jeg må ha hjelp, skal kjøpe imorgen!

Lenke til kommentar
mopeden skal trimmes! etterhvert

det er masse masse service steder her, men uansett er faren min ekspert på dette.

jeg skal ikke ha Rieju moped pga dårlig erfaring med Rieju.

det fins så mange forskjellige mopeder bla Suzuki,Mothorspania, Derbi, Furia eller Aprillia.

jeg må ha hjelp, skal kjøpe imorgen!

Skal du ha R moped kan du se på Aprilia RS 50... Veldig fin :)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å springe ned til din nærmeste derbi-forhandler å kjøpe en Derbi.

Alle har samme motor, så bu kan velge å vrake.

Særiøst beste merke.

se litt her: www.mopedportalen.com

Vet at det er brudd på reglene å linke til et annet forum, men gjelder det mopedforum? :tease:

Lenke til kommentar

det er mange som sier jeg burdte ta lett mc lappen, men problemet er at jeg dessverre ikke klarer og vente så lenge

jeg ble ferdig med moped lappen ifjor.

jeg står fast mellom 2 mopeder det er RYZ 50 Supermotard Black Edition og Senda SM DRD BlackEdition

RYZ koster rundt 25900kr den andre koster ca 30000kr

jeg jeg derbien er bedre men det er stor prisforskjell mellom disse syklene, husk at jeg skal kjøpe hjelp,og trim.

jeg tviler på om at det trengs hele 10kr på trim for å få litt fart på mopeden.

etter som jeg har lest så holder det med og fjerne plomba, men jeg tror jeg skal kjøpe effektannlegg noen som vet hvor mye dette koster?

Lenke til kommentar

jeg synes RYZ ser tøffest ut, har gått lei derbi, og i tillegg synes jeg de er forferdelige å kjøre. Det føles ikke riktig, RYZ ville jeg valgt. Derbi går visstnok litt bedre enn RYZ uplombert, men RYZ ser tøffere ut =) RYZ SM er tingen!

btw furia = mh og RYZ = mh :D

motorhispania RYZ SM er det jeg ville valgt

EDIT: effektanlegg koster fra 1k til 2k... kjøp gjerne sylinder og forgasser i samme slengen :)

Endret av WaBBiT
Lenke til kommentar
det er mange som sier jeg burdte ta lett mc lappen, men problemet er at jeg dessverre ikke klarer og vente så lenge

jeg ble ferdig med moped lappen ifjor.

jeg står fast mellom 2 mopeder det er RYZ 50 Supermotard Black Edition og Senda SM DRD BlackEdition

RYZ koster rundt 25900kr den andre koster ca 30000kr

jeg jeg derbien er bedre men det er stor prisforskjell mellom disse syklene, husk at jeg skal kjøpe hjelp,og trim.

jeg tviler på om at det trengs hele 10kr på trim for å få litt fart på mopeden.

etter som jeg har lest så holder det med og fjerne plomba, men jeg tror jeg skal kjøpe effektannlegg noen som vet hvor mye dette koster?

Hvis du først skal dra til med så mye penger kan du likegodt kjøpe en lett-mc....

Lenke til kommentar
ett mc blir mye dyrere, sykkel koster ca det samme for et gammelt skrap  og mer for en like god, pluss lapp, pluss forsikring, pluss kjøreutstyr osv

Nå får du riktignok en fin lett-mc til 30k. Du får jo greie ny sykkler til 34990.-

Kjøreutstyr måtte du jo ha på moped også, og forsikringen må du jo også betale om du skal ha moped. Du bør ha fullkasko på en moped til 30k... Og forresten kan du ende opp med et saftig regresskrav hvis en ulykke skjer med trimma moppe...

En lett-mc er dessuten bygd for farten den kan oppnå, mens en moped i hundre er jo en dødsfelle....

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...