Instict Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg tenkte jeg skulle invistere i et nytt headsett /m mic.. Har et sony headsett som jeg bruker nå, og er veldig fornøyd.. Men det mangler mic, så jeg må dessverre bytte det ut. Trenger et som er behagelig å ha på seg, siden jeg kan sitte i timesvis forann pc'en. Headsettet må heller ikke virke "billig" [ser ut at det knekker når du tar det på deg] Og levetiden bør være bra. Budsjett: Under tusenlappen. (kan selvfølgelig strekke meg for å få et som er bedre) mvh Marius på forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 microplex har veldig godt utvalg av sennheiser hodetelefoner http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?UGID=2870&GID=2800 Lenke til kommentar
BladeAMD/Intel Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Har selv Sennheiser PC 150, er fornøyd med lyd og komfort! ...liker spesielt godt, av/på bryter på micen og lang ledning! https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16992 Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 har også sennheiser pc 150 og jeg er ekstremt fornøyd, har prøvd mange hodetlf men disse er perfekte:D Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Beyerdynamic DT234 hadde jeg valgt i den prisklassen, hvertfall hvis man bryr seg om lydkvalitet. Knut Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Beyerdynamic DT234 hadde jeg valgt i den prisklassen, hvertfall hvis man bryr seg om lydkvalitet. Knut Har dette selv, men syntes at det er ubehagelig å ha på i lengden. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) kjøper Sennheiser PC 150 - hodesett imorgen, visst jeg ikke får inn andre og evt bedre forslag:) Endret 6. februar 2005 av Instict Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Har dette selv, men syntes at det er ubehagelig å ha på i lengden. Jeg bruker DT231 når jeg er ute og går, og det er ganske komfortabelt for meg. Men har man litt "større" ører så forestiller jeg meg at det kan bli ubehaglig. Det er også mulig å vide ut hodetelefonene noe ved å sette dem over noen bøker (f.eks) som er litt bredere enn hodet, og la dem stå i inntil mange timer. Knut Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Har dette selv, men syntes at det er ubehagelig å ha på i lengden. Jeg bruker DT231 når jeg er ute og går, og det er ganske komfortabelt for meg. Men har man litt "større" ører så forestiller jeg meg at det kan bli ubehaglig. Det er også mulig å vide ut hodetelefonene noe ved å sette dem over noen bøker (f.eks) som er litt bredere enn hodet, og la dem stå i inntil mange timer. Knut Ikke dumt, dette skal jeg teste ut. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Lurer på hvorfor det ikke er noen som annbefaler DETTE? Det skal jo være et utrolig bra headsett ifølge testen. Du slipper også å bruke utgangene på lydkortet ditt. Ganske enkelt genialt. Koster 950,- Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Lurer på hvorfor det ikke er noen som annbefaler DETTE? Det skal jo være et utrolig bra headsett ifølge testen. Du slipper også å bruke utgangene på lydkortet ditt. Ganske enkelt genialt. Koster 950,- Det er med innebygget lydkort da! det er vel ikke noe vits?!?! Jeg ville selv kjøpt med Dette det er veldig bra og veldig behagerlig å ha på! Lenke til kommentar
Wollis Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg ville gått for Sennheiser 150 (passer bra til BÅDE spill og musikk, bruker heller det enn høyttalerne mine). Kjenner også en del som har Plantronics-90. Dette har en veldig god mikrofon og god komfort(litt billigere). Lykke til. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg har selv Plantronics-90 men jeg angrer litt på at jeg ikke sparte litt penger og kjøpte DSB-500. Om det er noen vist å ha innebygget lydkort? Så lenge det er like god eller bedre lyd i det innebygde lydkortet ser jeg ikke noen grunn til at det IKKE skal være vits. Det er jo genialt å frigjøre lydkortet slik at du kan bruke det til høytalere i steden. (selv bruker jeg en splitt. Funker jo forsåvidt greit det også) Speakers provide extremely high quality dynamic bass response with no crackling and perfect treble even at highest volume. It has perfect microphone ever made for voice recognition Høres ikke dette fristende ut så vet ikke jeg...... Lenke til kommentar
Instict Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Nå er jeg litt i tvil, Plantronics DSP–500 USB headset såg jo virkelig bra ut. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=2532 Fant en et par tester her. I den første testen må de jo ha fått et produkt som det var noe galt med. Det kan jo ikke være brusing i et headsett uten at noen andre legger merke til det. Ser forresten at det kostet 2195,- svenske for to år siden. Vil si at 950,- er en god pris da. Edit: Ser at Sennheiser 150 fikk 7/10 mens Plantronics DSP-500 fikk 9/10 Edit2: Fant en test til Edit3: The sound quality delivered by these can only be matched by the best sound cards in the market; it's a pity that the DSP unit cannot be used with speakers as well Klart det er vits med innebyggget lydkort Endret 7. februar 2005 av Sjefern Lenke til kommentar
Instict Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 virker som micen på Plantronics DSP-500 og Sennheiser headset "PC150" ikke kan flyttes.. (skyves oppover slik at den ikke er fremme hele tiden) Plantronics virka som et bedre headsett ifølge testen... Headsett blir vertfall bestilt i løpet av dagen, får søke etter flere tester for å finne ut hvilke av desse to det blir. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 virker som micen på Plantronics DSP-500 og Sennheiser headset "PC150" ikke kan flyttes.. (skyves oppover slik at den ikke er fremme hele tiden) Plantronics virka som et bedre headsett ifølge testen... Headsett blir vertfall bestilt i løpet av dagen, får søke etter flere tester for å finne ut hvilke av desse to det blir. Personlig ville jeg gått med Sennheiser, mest fordi jeg vet jeg får kvalitet for pengene, uten tvil og god garanti:) Lenke til kommentar
Instict Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Om den "boksen" som er nærmest USB kabelen her-> Plantronics-DSP-500 Om den er nede ved maskina? eller er jeg nødt til å evt. ha den på fanget? edit, *fjerna det jeg skrev, er fortsatt i tvil* Endret 7. februar 2005 av Instict Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg kan jo bekrefte at du faktisk kan skyve micen opp. hvis du ser på den siste testen ser du det tydelig hvordan. Man skyver liksom hele greien opp. Når den er oppe tenker du ikke på at den er der. Ikke kan den falle ned heller. (min har nemlig samme patenten) Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Beyerdynamic 770Pro er veldig fint om du ikke liker å høre støy rundt deg mens du hører på musikk/lyd fra pc'n.Suveren lukket løsning. en 1500-1800kr el noe.. Forøvrig synes jeg Koss Ur30 er absolutt det mest behagelige greiene eg har brukt og lyden er også superb og det skulle ikke koste deg skjorta heller! Pluss mange butikker i norge tar inn disse mot porto-penger hvis de er ødelagt så du får nye på dagen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå