Gå til innhold

Tenker på å kjøpe PowerBook

Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg tenker på å kjøpe en PowerBook 12 eller 15, men det er en par ting jeg lurer på:

1. Er den kraftig nok til å kunne kjøre 3D programm som Cinema 4D?

2. På skolen har i et trådløs Bredbånd, kan macen komme inn på det?

3. På skolen har vi også egne brukere på netverket med eget skrivebord o.s.v. kan macen logge seg på det på en eller annen måte.

4. Vi bruker mye powerpoint på skolen, har mac noen programmer som kan åpne og redigere powerpoint filer?

5. Kan den åpne og redigere Word filer?

6. Kommer det operativsystem med eller må man kjøpe det separat?

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ja, med nok minne tror jeg det.

2. Ja

3. Forstår ikke helt spørsmålet.

4. Ja, bruk enten MS office eller openoffice. Dessuten finnes et bedre alternativ på mac, nemlig Keynote 2.

5. Ja

6. OS X kommer med powerbook'en.

Les mer på apple.no

Lenke til kommentar
Betyr dette at du kan redigere Microsoft Word-filer uten å ha kjøpt Microsoft Office for Mac? Og også Microsoft PowerPoint-filer? Eller må du ha Office for Mac for å kunne åpne og redigere disse typer filer? Hva med Excel-filer?

Du kan åpne og lagre Word-filer med programmet TextEdit som følger med Mac OS X, men det støtter ikke avanserte ting som tabeller og grafer. Men å åpne filer som kun inneholder tekst går fint.

Excel-filer tror jeg du må åpne med MS Excel for Mac eller et annet regneark. AppleWorks, som følger med en del Apple-maskiner -- men ikke PowerBook åpner Excel-filer.

Skal du jobbe mye med Office-filer er det greiest å kjøpe Mac-versjonen av MS Office. Studentprisen er vel en drøy tusing.

Lenke til kommentar
Betyr dette at du kan redigere Microsoft Word-filer uten å ha kjøpt Microsoft Office for Mac? Og også Microsoft PowerPoint-filer? Eller må du ha Office for Mac for å kunne åpne og redigere disse typer filer? Hva med Excel-filer?

Ja. Ja. Nei. Ja.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...