TanglewoodD Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hei, jeg satt og kosa meg med en cola på dc++ en dag. Så blei dagen spolert, ta en fyr som sa at jeg kunne bli tatt hvis jeg dela over 1tb. og at politiet legger ut egne dc servere , og logger på som brukere. Stemmer noe av dette? burde jeg være redd for noe som helst når det gjelder saksøkelse, politi osv.? Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Tror ikke det stemmer noe særlig.. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Joda, du må passe på å ikke dele mer enn 999GB. Da er det lov. Nei, det er nok bare en spøkefugl som har lekt med deg... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Du kan bli tatt samme hvor mye eller lite du deler, men politiet er nok mer interessert i de som har mye å dele ut. Men nå tror jeg ikke det norske politiet er så mye på DC++, det er stort sett utenlandske organisasjoner som fisker opp pirater på slike steder. Har hørt om at de har hatt store aksjoner i f.eks Danmark hvor alle som delte av en viss størrelse fikk store regninger i Posten for å betale det de hadde lastet ned ulovlig (13-14 åringer satt igjen med regninger på mangfoldige tusenlapper som foreldrene måtte betale), men ikke hørt om noe lignende i Norge. Husker ikke om dette var DC++ eller Kaaza... Nå er det uansett slik at det enda ikke er ulovlig å laste ned kopibeskyttede filmer og musikk fra nettet i Norge, men å ha det tilgjengelig for nedlasting, er derimot ikke tillatt. Software er det ikke lov å verken laste ned eller ha tilgjengelig for andre. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Nå er det uansett slik at det enda ikke er ulovlig å laste ned kopibeskyttede filmer og musikk fra nettet i Norge, men å ha det tilgjengelig for nedlasting, er derimot ikke tillatt. Software er det ikke lov å verken laste ned eller ha tilgjengelig for andre. Kan vi ikke lage en sticky et eller annet sted på forumet med dette? Det blir diskutert om og om igjen. Greit å ha noe å vise til, så slipper vi det i hver eneste pirat/p2p-tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå