Gå til innhold

Vinjecamping til kritikk

Anbefalte innlegg

Holder på med en nettside for Vinjecamping, det er en liten campingplass i Geiranger uten at det har så mye med saken å gjøre.

Har drevet litt på med siden nå og er ganske fornøyd.

Det skal være en veldig enkel side siden det er innholdet og typografien som gjelder her.

Dette er mitt første "store" prosjekt så jeg håper jeg for litt hjelp til å fikse på litt her og der på typografien aller mest, men også layouten.

Siden er heller ikke ferdig, den er under jevn produksjon fra datapulten her på Skylehameren, det er ikke ferdig.

Hva synest dere?

Som sagt ta hensyn til at det er en campingplass :p

Vinjecamping

Endret av Skomaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, men kan ikke si at den campingplassen virker

spesielt mye mer attraktiv etter å ha sett den nettsida.

Særdeles merkelig måte å bygge opp sida på, som ikke

på noen som helst måte fungerer. Menyen er stygg, det er

brudd i linjene, og fargene fra menyen finner jeg ikke igjen

noe sted. Jeg savner helhet.

Måten du har utformet overskriftene funker ikke. Det er ikke

lenger overskrifter. Det blir bare noe annet ..

Fantastisk harry fontvalg. Fonta i header er stygg, fonta i menyen

er stygg og upassende og brødteksten har for lite line-height, og ser

ut som en klump tilfeldige tegn og symboler. Jeg ser på overskriftene

som fraværende.

Dette synes jeg ikke er bra nok .. selv ikke for en campingplass.

Jeg forstår at du er ganske ny på dette her, men en nettside er en

nettside og kvalitet er kvalitet. Da kan jeg ikke ta hensyn til at du er ny.

Håper du forstår. :)

Lenke til kommentar

Takker for kritikk og om den er hard så er den jo enda bedre :)

Font valget fant jeg og litt tvilsomt og skal bytte ut det.

Det samme skjer nok med menyen. Har tenkt litt på hvordan den skal bli.

Fargene fra på menyen finner du igjen på havet da :p

Og at den brøt linjene var en feil som er fikset.

Selve formen på siden skulle i utgangspunktet ikke bli slik, men jeg ville prøve det å se om det ble fint. Noe du ikke likte, og det blir kanskje til å endres det og. Skal se hva jeg kan få gjort med "formen".

Takker for kritikken ;)

(Selfølgelig skal ikke du ta hensyn til at jeg er relativt ny)

Endret av Skomaker
Lenke til kommentar

Dette var ikke bra. Vi starter med ikonene under bildet av fjorden; ikke bra. Det ser ut som om du bare har brukt to sek i paint på dem der og ikke helt tenkt over hvordan du ville lage disse med bare noen streker. Videre er grønnfarga du har brukt ikke særlig pen og den passer ikke som streker langs hele sida nedover. Forstyrrende. De "utstikkerne" du har plassert i teksten passa ikke inn og er jo alt for store.

Lenke til kommentar
Gjør den venstre delen av siden mindre, og den høyre mye bredere. Det vil gjør siden mye penere, ellers blir alt for trangt. Svart tekst blir litt kjedelig, men ellers er typografien pen!

Venstre del gjort smalere og høyre bredere.

Tenker også på å ha innholdet under bildet, meny og midtstille siden.

Kan det blir fint eller?

Endret av Skomaker
Lenke til kommentar

Jeg synst det var litt lite ting der, du kunne kanskje hatt på et annet skille mellom content og header bildet (om man kan kalle det for det?)

Det der er jo en ganske pen campingplass også da, jeg synst du burde prøve å lage et annet header bilde som er sammensatt av flere forskjellige bilder fra geiranger som kan vise de forskjellige turistattraksjonenen der eller noe slikt. :)

Lenke til kommentar

Flere bilder vil komme på andre plasser.

Men jeg var "nødt" til å bruke det bildet som header.

Nå har jeg endret litt farger.

Synes selv at det ble bedre, men vet ikke helt hvor bra det ble.

Fonten i headeren er også forandret.

EDIT: Og noe til jeg ikke har nevnt.

Det vil ikke bli så tjukt med tekst på siden, og der kommer en del bilder inn i mellom.

EDIT2: Burde jeg midtstille hele siden og legge innholdet under headeren og menyen?

EDIT3: Jeg gjorde det som sto på EDIT2. Og endret litt på headeren. Ble det bedre?

Endret av Skomaker
Lenke til kommentar

Bakgrunnen med de horisontale linjene blir for trist. Anbefales fjernet.

Headerbildet synes jeg bør "fargebehandles" (fins masse tutorials om image enhancement på nettet), da fargene er ganske grelle. Dropshadowen er kanskje også litt overdrevet dominerende.

I Firefox vises ikke headerbildet og menyen riktig i forhold til bakgrunnen.

Meny-ikonene er helt kurante. Fonten bør dog byttes.

Endret av magh
Lenke til kommentar

Header er aaaalt for stor. Man må jo scrolle i 1280. I tillegg er ikke header og hovedfelt like brede. Det ser rart ut, og i tillegg mangler hovedfeltet skygge. Og menyen er for stor og like stygg (sorry, kom ikke på et bedre ord) som i stad.

Men jeg liker headeren din, jeg gjør det.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor mye du har forandra men;

Hva med å gjøre siden litt bredere? Den ser ganske smal ut nå, og bakgrunnen tar større plass enn teksten.

Linje-bakgrunnen syns jeg ikke noe om, ble litt forstyrrende.

Prøv å lag nytt navigasjonfelt, kanskje med knappene, og ikke iconer, til venstre.

Mine meninger :)

Jeg tror siden har potesiale, men den trenger litt finish

Lenke til kommentar

Et kjapt tips:

Start på nytt, og tenk litt kontinuitet - sammenheng i sida, at ting ser ut som dei høyrer sammen og tilhøyrer samme side.

Ikkje del den opp heilt konkret i "Her er innhold" og "her er menyen" med store svarte streker rundt, liksom. Eg overdreiv litt, men du skjønner tegninga ;)

Lenke til kommentar

Ser på siden nå, Mye bedre og vesentlig penere. Men igjen er det altfor komprimert og lite. Headeren er ALTFOR stor og siden er altfor smal. Prøv å lage mer standard oppsett. En side om camping skal ikke være noe sensasjonelt mesterverk, men en enkel og oversiktlig side. Likte knappene godt. :)

Lenke til kommentar

Skal prøve å lage et litt mer standard oppsett nå, prøve å få litt mer kontinuitet på designet samtidig som designet skal være enkelt. Sett litt på siden selv et par gangaer og ja, jeg er enig med dere i det dere har sagt, spesielt det Ingard har sagt.

Menyen skal vekk =)

Lenke til kommentar

Da har jeg oppdatert siden veldig, og håpet at dette ble litt enklere og fikk mer samenheng i seg. Og det skal jo ikke være noe designmirakel jeg utretter her jeg sitter :D

Jaja, da er det bare å kritisere videre, har prøvd å høre på dere, men samtidig lyttet til hjertet mitt :p

Vinjecamping

Endret av Skomaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...