<BøNilzen> Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hei. Prøver å få til Wine her, men det går ikke så bra. wine program.exe err:font:AddFontFileToList Unable to load font file "mnt/Win/WINDOWS/Fonts/8514fix.fon" err=51 err:font:AddFontFileToList Unable to load font file "mnt/Win/WINDOWS/Fonts/8514fix2.fon" err=51 osv.. tusen sånne Xlib: Connection to ":0:0" refused by server Xlib: Client is not autorized to connect to server x11drv: Can't open display: :0 Wine has failed with return cone 1 Noen tips? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Kjører du wine som root? I så fall må du skrive "xhost +localhost" før du blir root, ellers får ikke root tilgang til displayet. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 wine som root... *grøsse* Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 wine som root... *grøsse* :!: Uansett, du kan ikkje rekne med at alle program fungerar utan mykje stress. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Nei. jeg kjører ikke som root, men som en vanlig bruker. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Nei. jeg kjører ikke som root, men som en vanlig bruker. Hvis du bruker KDE/GNOME/XFCE: Prøv å kjøre wine fra en "Kjør"-boks i stedet for fra en konsoll. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Hvis du bruker KDE/GNOME/XFCE: Prøv å kjøre wine fra en "Kjør"-boks i stedet for fra en konsoll. Funka ikke serlig bedre det. Først kommer den boksen som sier at wine prøver å åpne programmet, og etter en stund går den vekk. Det er alt som skjer. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hvilket program prøver du å kjøre? Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Har prøvd de fleste av de windows-programmene jeg har på harddisken (ikke at det er så mange da) Half-Life, Elasto Mania og MSN-messenger for å nevne noen. (Ikke tro at jeg har tenkt å bruke MSN; skulle bare se om jeg fikk det til å virke) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 MSN messenger vil du neppe få til. Half-Life er vel kjent for å virke, eller, eg måtte tukle litt. Fungerar glatt med Cedega då... Elasto Mania trur eg ikkje er lett å få til... Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 elastomania har fungert noenlunde ok her før. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Ok.. Er ikke så veldig viktig egentlig. Føler ikke sånn intens trang til å spille verken elasto mania eller HL, tenkte bare det ville være gøy å prøve og sett om jeg fikk det til.. Lenke til kommentar
drall Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Du kan teste å skrive "xhost +" før du prøver å starte wine (dette deaktiverer X sin aksesskontroll fullstendig, aktiveres igjen med "xhost -"). Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Ok, takk for tipset! Tror foresstem jeg fikk til Elasto Mania nå, men den klaget over at den ikke fant filen "Elma.res" selv om , den er der.. Men hvis ikke jeg tar helt feil har den klikka litt, synes å huske jeg hadde samme problem i windows Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Har stressa en god del med å få til CS, men får det absolutt ikke til. Fulgte howto'en på lhl.linuxgames.com. ./configure --enable-opengl make depend make make install Alt det der så ut til å gå greit. Konfiguerte config-filen, og prøvde å kjøre noen programmer. winmine, calc.exe og mange sånne standard windows-programmer funka fint. Men halflife funker ikke. Prøver fra en kjør boks, men følgende feilmelding kommer opp: Fatal Error: W_LoadWadFile: couldn't load gfx.wad Når jeg kjører i konsole komer disse feilmeldingene opp, i tillegg til den error-boksen over): wine hl.exe fixme:font:GetCharABCWidthsW : stub (det kommer fire av den over) fixme:ddraw:Main_Direct_Draw_SetCooperativeLevel (0x40363e18)->(00000000,00000008) fixme:ddraw:Main_Direct_Draw_SetCooperativeLevel (0x40363e18)->(00000000,00000013) err:x11settings:X11DRV_ChangeDisplaySettingsExW No matching mode found! (NoRes) Synes det virker som at det er openGL-konfigen det er noe galt med. Noen som vet noe? Endret 20. februar 2005 av <BøNilzen> Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 For å kjøre spill må du bruke versjonen av Wine som er beregnet for spill. Den kan du enten kjøpe, eller laste ned i en litt redusert CVS-versjon. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Ok, det visste jeg ikke. Er det WineX du mener? I så fall, finner jeg ingen gratisversjon, kun en tidsbegrenset versjon.. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Last ned dette skriptet, legg til kjør-attributer på filen i Konqueror (KDE), Nautilus (GNOME) eller fra terminal med "chmod 755 WineCVS.sh". Kjør så skriptet fra en terminal med "WineCVS.sh", og følg instruksjonene på skjermen. Når skriptet er ferdig, kan du kjøre Cedega med kommandoen "cvscedega program.exe". Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Jeg kommer bare til "CVS checkout" Checking out CVS ... May take a while EOF from server, retry number 1 (Den prøver 16 ganger) cvs[checkout aborted]: connect to cvs.transgaming.org(ipadresse):2401 failed: No route to host. Edit: Ser ut til at jeg ikke kan koble til port 2401 i det hele tatt... Fuckings telenor. har drevet å sperra flere å flere porter i det siste. Hver gang jeg spør mumler de om en eller annen sperring på kontoen min, men ingen kan fortelle meg hvorfor. Snart er port 80 eneste porten som ikke er sperra Endret 23. februar 2005 av <BøNilzen> Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Telenor sperrar masse abonnement for tida til kun port 80 og 110. Det skjer om det verta oppdaga virusspredning e.l. frå ditt abonnement. Send mail til [email protected] og sei kva du har gjort for å forhindre at det skjer vidare (berre skriv at du har oppdatert viruskontroll, lagt inn brannmur og køyrt Windows Update). Reknar med du har Windows-maskiner, ellers hadde du neppe fått sperra abonnementet. Les meir her: http://www.online.no/datasikkerhet/abuse.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå