Gå til innhold

OpenGL og spill?

IBICO

Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert ny laptop fra Dell med OpenGL skjermkort. Er dette en god løsning når jeg også har tenkt å spille med den? Støtter eldre spill OpenGl? som f.eks C&C generals?

"Fantastisk arbeidsstasjonsytelse når du er på farten

Med Dell Precision M70 får du imponerende PCI Express OpenGL-grafikk, og ytelseskrevende brukere innen design får den utmerkede kraften til en arbeidsstasjon til CAD- og 3D-programmer – når de er på farten. En skjerm med forbløffende høy oppløsning og bred visning gir en svært skarp visningsopplevelse uten at du trenger å scrolle for å se hele bildet. Fullstendig ISV-sertifisering for viktige programmer sikrer pålitelighet.

Med opptil Intel® Pentium® M-prosessor 770 (2,13GHz, 2MB L2-cache, 533MHz systembuss) med Intel® 915PM-brikkesett og opptil 2 GB tokanals 533 MHz DDR2-minne kjøres kompliserte programmer raskt

Microsoft® Windows® XP Professional

Tilgjengelig med Intel® CentrinoTM -mobilteknologi

Med 256 MB nVidia® QuadroTM FX Go1400 PCI-Express OpenGL-grafikk kan du designe og opprette raskere og bedre enn noensinne

Praktfulle 15,4-tommers UltraSharpTM Wide Aspect WUXGA-, WSXGA+- eller WXGA-skjermer gir en optimal visningsopplevelse

Med sertifisering fra leverandørene av programvare for arbeidsstasjoner, samt tilpasset service og kundestøtte for arbeidsstasjoner trenger du ikke å bekymre deg

Få den kompromissløse mobiliteten til en bærbar PC med en startvekt på 3,04 kg og utmerket batterilevetid

Kommunikasjonsalternativer omfatter et V.92-modem på 56 kbps (integrert), 10/100/1000 Ethernet LAN (integrert) og valg mellom Intel® PRO trådløst LAN (standard) eller DellTM trådløst LAN (valgfritt)

Integrert smartkortleser for forbedret systemsikkerhet

Skjermbakside i magnesiumlegering for enestående holdbarhet og stivhet

Moduldeling i Dell Latitude D-serien sikrer at Dell Precision M20 og bærbare PCer i Latitude D-serien deler samme D/Dock-, D/Port- og D-seriemoduler og A/C-adaptere."

(qoute from Dell.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Open gl skjermkort var da en veldig dårlig beskrivelse av et skjermkort. Ganske sikker på at ALLE skjermkort siden agp kom støtter open gl. De fleste spill i dag bruker direct 3d, men feks doom 3 er basert på opengl. Dette er et nvidia skjermkort og støtter da vel direct3d 100% sikkert. Ati er som oftest sterkest på direct3d mens nvidia bruker å være hvassest på opengl. Men regner med at det ikke er noe kongeskjermkort siden det står i en bærbar.

Lenke til kommentar

Slike workstation kort som quadro-serien til nVidia (og FireGL til ATi) pleier å være dårlige på direct 3d og til spill generelt, så jeg ville ikke anbefalt deg å velge dette kortet til en "spillemaskin".

Hvis det ikke er noen spesifikke funksjoner på dette kortet som du har bruk for (som ikke finnes på vanlige kort), så ville jeg valgt et vanlig kort fra Geforce Go eller Radeon mobility serien.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Eneste var at det er 256mb ram på det. de fleste radeon mobility o.l har som oftest 64, eller 128. Er på utkikk etter en fet stajonærkiller siden jeg frakter laptopen mellom jobb og hjemme. Pris er ikke viktig. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Eneste var at det er 256mb ram på det. de fleste radeon mobility o.l har som oftest 64, eller 128. Er på utkikk etter en fet stajonærkiller siden jeg frakter laptopen mellom jobb og hjemme. Pris er ikke viktig. Noen som har tips?

Som nevnt i mange skjermkort diskusjoner så er det ingen vits med 256 MB ram på skjermkortet om man ikke spiller spill i 1600x1200 og full ff og aa. Først da klarer man å dra nytte av mer enn 128mb minne. I tillegg så er garantert dette kortet ikke så raskt at det drar nytte av så masse ram i annet enn cad og annen rendering.

Ville heller kjøpt det raskeste vanlige skjernkortet til ati eller nvidia for bærbare. Det er garantert raskere på spill og sikkert billigere. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...