Gå til innhold

Er Geil Ultra X verdt de ekstra 700 kronene?

Joffer

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart ha meg ny maskin, AMD64 og nf4-SLI. Overklokking blir det. Skal handle hos fra PS data. Skal ha 2x512, totalt 1GB RAM og trenger jo kvalitet for stabil og god overklokking. Har sett mest på disse to:

Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz ULD CL2 5ns CHSDual Channel 2,6-2,9

Geil 1.0GB (2x512MB) PC3200 400MHz CL2.0 Ultra X Series Dual Channel Kit

Så at Ultra X fikk veldig gode kritikker hos bl.a. Anandtech. Hva er forskjellen på ULD og Ultra X og er Ultra X verdt de 700 kronene ekstra det koster (1600kr Vs 2300kr)?

Også åpen for andre alternativer om andre har gode resultater med andre brikker fra PS data.

Endret av Joffer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja jeg leste den testen..

skal ha et AMD64 system.. burde jeg kanskje spare inn de 700 kronene og velge en 3000+ eller 3200+ istedet for 3500+ som jeg tenkte? Er de "lettere" å overklokke?

Så lenge det er Winchester så er de ikke lettere å overklokke, men en 3200+ og en 3000+ vil typisk nok overklokke %-messig mer enn 3500+.

Lenke til kommentar
winchester er 90nm og finnes til socket 939..

newcastle er 130nm og selges til både socket 939 og 754..

Er det en grei måte å se hvilken CPU som er hva på webshoppene? Ser bl.a at på PS Data sine sider for AMD64 s939 at én CPU er oppgitt som Newcastle, men det er det. Jeg får meg bare ikke til å anta at resten da er winchester..

Det drar seg litt mer mot CPU denne tråden, men så det er sagt så går jeg for Geil Ultra X :w00t::dribble:

Endret av Joffer
Lenke til kommentar

Er det en grei måte å se hvilken CPU som er hva på webshoppene? Ser bl.a at på PS Data sine sider for AMD64 s939 at én CPU er oppgitt som Newcastle, men det er det. Jeg får meg bare ikke til å anta at resten da er winchester..

Det drar seg litt mer mot CPU denne tråden, men så det er sagt så går jeg for Geil Ultra X :w00t::dribble:

Lykke til du!

Som oftest står det nevnt om det er "Winchester" i webshoppen, ellers så ser du det i pakkenummeret som ovenfor. Tilnermet alle, om ikke alle Socket 939 CPUer som er 3000+,3200+,3500+ er jo "Winchester".

Endret av Deuce
Lenke til kommentar

Lykke til du!

Som oftest står det nevnt om det er "Winchester" i webshoppen, ellers så ser du det i pakkenummeret som ovenfor. Tilnermet alle, om ikke alle Socket 939 CPuer som er 3000+,3200+,3500+ er jo "Winchester".

Ok.. en kjapp titt på PSData sine sider gir meg da at 3000+,3200+ og 3500+ er Winchester (BI) mens 3800+, 4000+, FX-53 og FX-55 er Newcastle (AS/AW)?

Skal uansett ikke ha noe større enn 3500+ så da blir det jo en winchester uansett liksom.. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

PS Data har dessverre ikke Corsair. Jeg kjøper alt hos PS Data, de er lokale for meg (Arendal) og jeg er så heldig at jeg får hente det slik at jeg slipper porto..

Sjekka prisen: Corsair kr 2149,- Vs Geil kr 2362,-

213 kroner billigere før ekstra porto. Vil ikke si de koster "en del mindre", men ast de billigere er jo uansett sant.

Endret av Joffer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...