kenthlar Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Har problemer med dårlig lyd/ skurr fra høretelefon utgangen når jeg er koblet opp til annlegget. Skurret forsvinner når jeg tar ut power-pluggen og kjøre den kun på batteri. Noen som har erfaringer på hva jeg kan gjøre for å bli kvitt skurren.. Finnes det noe program som kan brukes? Vil den forsvinne om jeg bruker eksternt lydkort via USB? Noen som vet om rimelig og godt kort?? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Flyttes fra Bærbare datamaskiner til lydkort. Lenke til kommentar
jogamaster Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Det kommer litt ann på, kommer skurrelyden feks om du kobler til hodetelefoner eller bare PC høytallere? Problemet kan komme av jording, om du har TV med kabelTV koblet til anlegget og PC sammtidig er jordet kan det oppstå forferdelige problemer som i versteall ødelegger utstyr. (man får kjøpt transformatorer som kan fikse dett). Med bare batteri så er ikke PC jordet å da er det ikke noe problem. I dette tilfellet vil ikke annet lydkort hjelpe. (om det ikke er et dyrt isolert kort,). En løsning kan være å benytte optisk digital overføring (dette vil eliminere jord problemet). Om det er en slik type feil er det ofte en del during. Det som ofte fører til slike problemer er spenningsforskjeller mellom forskjellige jordinger, jeg har ofte fått kraftig støt og sett gnister grunnet helt feil jordings potensiale på kabel TV. Kabelselskapene (vertfall kanal digital) bryr ikke seg om sånnt. Men kommer skurringen også med hodetelefoner så er det nok et dårlig innebyggd lydkort som har allt for dårlig filterering av spenningen og da kan et USB lydkort være tingen. Men det er mye rart som kan skape problemer i elektronikkverden. Så ikke ta dette som noe fastit på noe. Lenke til kommentar
arela Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 hei dette er vist et vanlig problem, også for proffene. søk på div lydforum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå