Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internett lev. eller nettverk?

Anbefalte innlegg

Eg har eit problem med at når eg surfer på ulike internett sider kjem det: "kan ikkje vise side" og "finner ikke server". men nedlasting fungerer helt fint. eg har adsl fra enivest som leverer til sogn og fjordane, linja mi skal ha ein hastighet på 1024inn og 384ut. eg har oppretta eit heimenettverk med ein netgear trådløs router som base, to maskiner på kabel og ain bærbar trådløs. eg lurer på om noken har hatt erfaring med det problemet før og om noken kan forklare ke eg må gjere!

mhv

Skibbe10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eg kan laste ned heile tida så det er ikkje det at tilkoblinga detter ut.

korleis ip addresse?

eg får opp so og sei alle web sider men ganske ofte kjem det feilmeldingar. på mi maskin(firefox) kjem det berre brukte for lang tid til å koble til xxxx, og finner ikke xxxx. og det går innmari tregt iforhold til det farten skal være! har samme prob. på alle maskiner. akkurat no har eg store problem berre med å svare her.

Lenke til kommentar

Kanskje ISPen din har et søppel DNS oppsett. Har sett at det kan være problem med noen ISPer...

Tror Telenor sine DNSer er "public" så hvis du prøver å sette DNS til 148.122.208.99 istedet for å bruke det som du får fra DHCPen... Om det funker bedre så er det bare å bitche til ispen om at de må få fiksa DNSen sin.

Hmm... kan være routern din også. Prøv å sett enivest sin DNS direkte også. Bredbåndsroutere setter vel ofte opp egen caching DNS eller noe slikt...

Lenke til kommentar

Hvilket fildelingsprogram? Er det oppdatert etter Service Pack 2 ble sluppet? Har du SP2 og XP?

SVJV liker Sp2 dårlig at det er for mange åpne sockets eller no sånn. Søk her eller google det så finner du nok mye bedre forklaringer på dette.

om du har 384 blir vel det no sånn som 48K opp. Om du ligger nær denne grensa vil det kunne gjøre det tregt.

Lenke til kommentar

eg ha xp me sp2 pao to av maskinene. eg ligger rundt 20-30k opp. men det er ikkje berre det at det er tregt det kjem og opp melding om at siden kan ikke vises. og det går lang tid å koble til server og noken ganga går da ikkje i da haila. det e det so e problemet på alle maskinene!

takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...