Demonfudge Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hva slags utdanning må man ha for å bli spilldesigner? Tenker da på å få erfaring med Photoshop, 3D Studio MAX osv... Er det kanskje Medier og Kommunikasjon jeg må gå for å få det? Har liksom ikke lyst til å jobbe med datamaskiner og hardware, men med den grafisk delen, lage modeller som kan brukes i spill og andre morsomme ting Takker for svar Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Man jobber vel ikke med hardware på M&K såvidt jeg vet. Egentlig kun grafisk design på pc. men hvis du vil løre deg å tegne 3D modeller etc. må du vel bruke datamaskiner? Lenke til kommentar
Knudix Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Var på en slik yrkesmesse på fredag, og der var det et par folk fra Noroff Høyskolen. Den gikk stort sett på datating. Førsteåret kunne du ta grafisk design, så videre til 3d og animasjon og til slutt et helt år med spillprogramering o.l. Skjekk ut nettsiden deres: www.noroff.no Det krever kun generell studiekompetanse mener jeg. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Eller hva med Høgskolen i Hedmark sitt studium: Bachelor i spill- og medieprogrammering Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Takker! Har en god del stoff jeg kan lese på nå Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Programmering og grafikk er to veldig, veldig forskjellige temaer. Programmering har mye mer med maskinvare (f.eks. minnestyring) enn grafikk å gjøre. Velg noe annet Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Trur det han mener er å programere animasjoner. F.eks programere inn aminasjoner og effekter i spill. Driver å tenker på omtrent noe sånt jeg også akkurat nå. Skal på GP nå jeg da. Men tror jeg skal gå 2år på Medie og kommunikasjon + yrkesfaglig påbygging Litt sånn forvirra for vi får alt for lite informasjon på skolen Endret 19. februar 2005 av -¤Zen¤- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå