Kamp Fisk Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 har nettop kjøpt denne micen og jeg har et audigy 2zs kort, men jeg får ikke micen til å fungere.... trenger jeg en slags adapter ?? takk for hjelp Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Har du prøvd å skru på micboost? Lenke til kommentar
Kamp Fisk Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 hva er mic boost og hvor finner jeg den ? Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Mic boost er en funksjon som forsterker lyden fra micen. Funker fint på micer av lavere kvalitet som ikke er så følsomme ovenfor lyd. (Dette fordi kvaliteten er dårlig i micen og den ville bare tatt opp bakrunnsstøy ellers) Du må påregne noe lavere kvalitet, men høyere lyd kan du få. Mic boost finner du i egenskaper for lydkortet. Mange ganger ved voluminnstillinger. Lenke til kommentar
Kamp Fisk Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 men jeg får jo i utgangspunktet ikke lyd!! Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 sitat Slik justerer du mikrofonforsterkningen: Klikk på Start -> Programmer -> Creative -> Sound Blaster Audigy 2 -> Surround Mixer. På Source-panelet i Creative Surround Mixer klikker du på en lydsignalkildeknapp med en pil ned, og velger deretter Line-In 1/Mic. Kontroller at Speaker-knappen under glidebryteren Line-In 1/Mic ikke har noen rød "X". Hvis det er en rød "X" der, klikker du på Speaker-knappen. Dette opphever dempingen av lydsignalet. Dra glidebryteren opp eller ned for å justere mikrofonforsterkningen. Merk Du får best lydkvalitet ved å sette hodetelefonenes lydvolum og mikrofonforsterkningen på 75 prosent i Surround Mixer og deretter bruke kontrollknottene på den eksterne I/O-modulen til å foreta ytterligere justeringer. Hvis du setter lydvolumet til hodetelefonene eller mikrofonforsterkningen på 0 prosent, eller demper dem i Creative Surround Mixer, vil du ikke høre noe lydsignal selv om kontrollknottene stilles på maksimumsnivå. sitat slutt Lenke til kommentar
dinhdau Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 men jeg får jo i utgangspunktet ikke lyd!! Pluggen er av MONO type. Du må ha STEREO plugg (som ser ut som hodetelefon plugg). På PC, bruker mikrofon og høytaller samme pluggtype. Lenke til kommentar
Kamp Fisk Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 nettop!!! noen som vet hvor jeg kan få tak i et sånnt adapter ? Lenke til kommentar
dinhdau Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 nettop!!! noen som vet hvor jeg kan få tak i et sånnt adapter ? Prøv Clas Ohlson eller Biltema, billig og bra nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå