genstian Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 hei jeg trenger komentar til hva hva som kan bli bedre på luft strømen min har et kabinet med 2 80x80 Vifter bake (like kraftig) som blåser ut 1 80x80 i toppen som blåser in (likke kraftig som de bak) 1 120x120 framme som blåser in 1 80x80 som blåser in i siden og 3 80x80 som er på strømforsyningen 1 bake blåser ut 1 under som blåser in 1 framme som blåser in hva kan bli bedre? hvordan? takker for svar? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Prøv å snu vifta på toppen, sånn at den blåser lufta opp av kabinettet. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 ok noe mer? Lenke til kommentar
warius Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Dei nederste viftene du har burde blåse luft inn i kabinettet og dei øverste burde sugelufta ut av kabinettet Lenke til kommentar
olaman Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Altså, this is how it goes; Lufta som kommer inn, bør ha blitt tatt fra et lavt punkt, Siden kald luft har den egenskapen å legge seg på gulvet, mens du bør definitivt ha vifter lengre opp - Omm ikke helt øverst som blåser ut. (Sånn som i ditt tilfelle) Håper dette kan gi deg en pekepinn på hvordan å plassere vifter o.l. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 satte alle viftene nede til og blåsse inn og alle oppe til og blåse ut men jeg fikk dårligere tempratur siden de 2 viftene bakke blåser inn og strømforsyningen blåser ut så fikk jeg varm luften inn igjen Lenke til kommentar
wizz Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 læs lidt her http://www.short-media.com/review.php?r=230 Lenke til kommentar
genstian Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 det endelige resultatet ble framme:1X blåsse in side:1X blåsse in bakke:3X blåse ut topp:1X blåse ut wizz: { rart at de fikk best resultat med KUN vifter som blåste ut da } da ser vel dette greit ut? Lenke til kommentar
wizz Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 det endelige resultatet bleframme:1X blåsse in side:1X blåsse in bakke:3X blåse ut topp:1X blåse ut wizz: { rart at de fikk best resultat med KUN vifter som blåste ut da } da ser vel dette greit ut? det se rigtigt ud. Lenke til kommentar
pæren Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 rart at de fikk best resultat med KUN vifter som blåste ut da Er vel egentlig ikke så rart, dersom alle viftene blåser ut skapes det jo undertrykk. Temperaturen blir som kjent lavere jo lavere trykk man har. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 burde jeg sette alle viftene til og blåse ut? Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Har du flest vifter som blåser ut, vil du ha undrtrykk. Da kommer det kjølig luft inn alle sprekker og hull. Det gir best kjøling, men støv inn alle steder. Floppy, CD-ROM og USB-porter. Måtte selv tape over USB-porter som bare ble brukt av og til. Har du flest vifter som blåser inn, vil du ha overtrykk. Det gir kun kjølig luft inn der du har vifter som blåser inn. Men du har da mulighet til å filtrere denne luften og begrense mengden støv i kabinettet. Men da må filterne renses/skiftes av og til. + og - med begge løsningene altså. Da må du prioritere. Men den øverste, som er kjøligst, blir snart like varm. Når alle vifter og kjøleribber inni kabinettet er fulle av hybelkaniner... Jeg trives bedre nå, uten vifter i kabinettet Endret 8. februar 2005 av OogaBooga Lenke til kommentar
genstian Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 tror jeg skal finne noen som kan filtrere luften som kommer inn men nå skal jeg snu alle viftene Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Viftene bør plasseres slik at framme suger inn og blåser ut bak så får du en gjennomstrøm, bør egentlig ikke ha så mange vifter som ødelegger denne gjennomstrømmingen, har du vifter under kabinettet som blåser inn så prøv å rett dem slik at de blåser mot bak i kabbinettet ikke ødelegg luftstrømmen..... Og rydd opp i kabel rot.. Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Håper dere som driver med luftkjøling av og til er innom vannkjølingstrådene. Der er mange av problemene med luftkjøling belyst. Der får dere mange saklige grunner til å betvile luftkjølingens "fordeler". Har selv 10 års erfaring med lufkjølte PCer. Har ingenting imot at de neste 10 år blir vannkjølte Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Med den avataren du har, hotstian, så bør du få æresmedlemskap i vannkjølingsavdelingen Lenke til kommentar
genstian Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg HATER vifter bråk, plass og osv men med vannkjøling så er man jo ikke vifte fri vifter på radis = sant; Lenke til kommentar
NeVa Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 men med vannkjøling så er man jo ikke vifte fri vifter på radis = sant; hvis radiatoren er stor nok så trenger man ikke vifter nei Lenke til kommentar
genstian Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 big radis = big kabinet = non cool cas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå