audun1 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hei. Har suttet lenge å fundert nå. Etter mye fundering er jeg grundig lei av dette og spør da dere proffe hehe. jeg får denne feilmeldingen: Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home2/froysaa/public_html/data/froysaa/php/bilder/hobby/config.php:13) in /home2/froysaa/public_html/data/froysaa/php/bilder/hobby/vis_bilde.php on line 11 + en masse skrift som jeg ikke gidder å legge inn pga det blir for langt. Her er config fila: <?php $mysql_host = "localhost"; $mysql_user = "froysaa"; $mysql_pass = "xxxxx"; $mysql_db = "froysaa_bilder"; $width = 100; $height = 100; $display = 8; $per_linje = 4; $XX = "<br>Ingen bilder!</br>"; $tekst = ("Dette er hobby galeriet") //tekst ?> her er vis_bilde.php fila: <?php extract($_GET); if(isset($id)) { include('config.php'); MYSQL_CONNECT($mysql_host,$mysql_user,$mysql_pass); mysql_select_db($mysql_db); $query = "select id, bin_data,filetype from hobby where id = $id"; $result = @MYSQL_QUERY($query); $data = @MYSQL_RESULT($result,0,"bin_data"); $type = @MYSQL_RESULT($result,0,"filetype"); Header("Content-type: $tekst"); echo $data; }; ?> Tips.. Takk for alle svar. Hilsen Audun Lenke til kommentar
???????? Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Enten så har du et mellomrom eller linjeskrift i config filen din etter ?> eller så er problemet at du mangler en ; på slutten av $tekst = ("Dette er hobby galeriet"). Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Nei det gikk ikke. det var ingen av delene. Endret 6. februar 2005 av audun1 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 $type = @MYSQL_RESULT($result,0,"filetype"); Header("Content-type: $tekst"); bør ikke den endres til $type = @MYSQL_RESULT($result,0,"filetype"); Header("Content-type: $type"); ? Kan ihvertfall tenke meg det er derfor du får ut råtekst istedenfor bilde. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 HHuuum kan være men det funket ikke.. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 I feilmeldingen din står det et problemet ligger på linje 13 i config.php. Det er veldig viktig at du ikke har som jeg skrev tidligere noen output i denne filen. Sjekk igjen at det ikke er noe mellomrom etter ?> eller noe som hest annet etter ?> Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Ok det var et lite mellomrom som hadde lurt seg inn i configen hehe Noen som vet om en side som foklarer alle disse if else var $ alle disse tegnene Tok det bare med i samme post jeg hehe Lenke til kommentar
???????? Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Forklarer de? Det nærmeste du kommer er http://no.php.net/manual/en/language.control-structures.php vil jeg anta. Jeg kan gi et eksempel: $variabel = "en"; if($variabel == "en") { // hvis variabelen er en // så skal teksten under vises echo "EN"; } else { // else betyr eller, her betyr // det hvis variabelen ikke er en echo "IKKE EN"; } var brukes for å definere variabler i class'er $ brukes for å "si" at det er en variabel. $a = "hei"; betyr da at $a inneholder hei. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Genialt. holder på med et mailskript der de bare kan trykke av hvor den skal hen uten å vite adressen hehe P.S det er vel ingen som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre det Endret 7. februar 2005 av audun1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå