Gå til innhold

Kjøpe KOTOR2 fra CDon?

Anbefalte innlegg

Ja, nå er det altså bare èn uke igjen til oppfølgeren til Knights Of The Old Republic fyller spill-hyllene rundt omkring i Norge.

Jeg skal selvfølgelig forhåndsbestille det.

Men det jeg lurer på er, når jeg forhåndsbestiller fra CDon.com, vil det da være sånn som flere andre spill butikker, at de sender spillet FØR det egentlig har kommet, slik at jeg får det på release datoen? (11.02.05)

Og hvis det IKKE er slik, hvilke butikker er det som gjør slikt da? (må ha det på release datoen! :D )

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag, den 9. februar, sjekket jeg CDon-ordrestatusen min. Gliser nå så bredt at jeg har ørevoks i begge munnvikene, her ser du hvorfor:

3001771  	PC - Star Wars Knights Of The Old Republic II: The Sith Lords  	Sendt 2005-02-08  	1  	379 kr  	379 kr

Hvis posten er grei, har jeg pakka hos meg i dag eller i morgen.

Lenke til kommentar
I dag, den 9. februar, sjekket jeg CDon-ordrestatusen min. Gliser nå så bredt at jeg har ørevoks i begge munnvikene, her ser du hvorfor:

3001771  	PC - Star Wars Knights Of The Old Republic II: The Sith Lords  	Sendt 2005-02-08  	1  	379 kr  	379 kr

Hvis posten er grei, har jeg pakka hos meg i dag eller i morgen.

Jeg sjekka mailen min X antall ganger i går (den 8. Februar).

Det sto "Varene pakkes". Men så skjedde et under! Jeg trykka på "oppdater".

Så måtte jeg skrive inn mail-adressa mi og passordet (idiotisk system, dette på CDon! Når man har logget inn èn gang, er det ikke slik at man ER logget inn! Man må gjøre det for HVER gang man går mellom en annen side innom CDon, og inn i "ordrestatus"! :mad: ).

Men anyways, da så jeg at det sto "KOMPLETT"! :dribble:

Jeg holdt på å grine av lykke! :D

Altså, konklusjonen er at CDon sender varene slik at du får dem til da de egentlig kommer ut (om ikke noen dager tidligere, som det ser ut som jeg får! :) )

EDIT: Betalte du bare 379kr? :ohmy:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Neida, jeg bestilte PC versjonen for noen dager siden, og i dag lå spillet i postkassa mi.

Men nå skal jeg laste ned piratkopien.

Grunnen:

EDIT: Nei, selvfølgelig skal jeg ikke laste ned piratkopien! Men akkurat nå har jeg stått ute på verandaeen vår og ropt ut alskens ord! Mer forbanna har jeg ALDRI vært!

Og moralen i fotellingen er: Når noe virker for godt til å være sant, er det det! CDON Elsker tydeligvis å gjøre føkk med folk, så dette var den siste bestillingen min fra dem...

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
arg som jeg hater cdon, bestillte pc versjonen for en stund siden, i dag kom pakken og hva ser jeg da jeg åpner den, jo der ligger X-BOX versjonen!!!!!!

skal alderi bruke dem igjen!!

Fikk du også Xbox versjonen av KOTOR2?! :ohmy:

EDIT: Jeg har sendt dem en mail som ser slik ut:

Jeg har bestilt PC-versjonen av Star Wars: Knights Of The Old Republic 2.

Jeg fikk spillet i dag, èn dag før spillet lanseres i Norge. (flott leveringstid, folkens! :))

Men problemet er at en av dere vimsete folk har klart å sende XBOX versjonen av spillet! Jeg har aldri hatt noen Xbox, jeg kommer aldri til å skaffe noen Xbox, og jeg har så heller ikke bestilt noen Xbox versjon av spillet!

Og siden jeg ikke gidder å vente på at spillet skal bli sendt tilbake til dere, dere skal sjekke det, jeg skal få en ny kopi (som til sammen tar omtrent ei uke), vil jeg sende varen tilbake til dere ved å utnytte angrefristen, få pengene tilbake, og kjøpe det i en annen butikk!

Når dere ikke klarer å levere varene, får dere lide for deres egen feil.

Jeg kommer til å vente på svar av denne meldingen, slik at jeg får se om dere kan komme opp med noen alternativ løsning, slik at jeg slipper å vente så lenge. Men om det ikke finnes noen annen løsning, vil jeg ikke betale for dette spillet, og jeg vil ikke ha PC-versjonen sendt til meg.

Får håpe at de fisker opp en idè fra trylle-gryta si, for ellers kommer de raskt til å tape kunder!

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

så de hadde fktsik klart å gjøre det med flere, genialt, ikke bare driter de seg ut med en enkelt ordre som kan skje en gang i blant men neida de gjør det med flere.

og på tåpen av det hele har de ikke noe kunderservice telefonnummer som jeg kan kontakte dem med, skal gjøre nøye vurderinger før jeg bestiller der i fra igjen ja.

kommer til å sende det i retur og heller kjøpe det på den lokale elkjøp eller expert butikken.

jeg bestillte det heldigvis med faktura så det blir ikke noen problemer der, bare så idiotiskt at man må først sende dem en mail før man retunerer et produkt.

Endret av arlion
Lenke til kommentar
så de hadde fktsik klart å gjøre det med flere, genialt, ikke bare driter de seg ut med en enkelt ordre som kan skje en gang i blant men neida de gjør det med flere.

og på tåpen av det hele har de ikke noe kunderservice telefonnummer som jeg kan kontakte dem med, skal gjøre nøye vurderinger før jeg bestiller der i fra igjen ja.

kommer til å sende det i retur og heller kjøpe det på den lokale elkjøp eller expert butikken.

jeg bestillte det heldigvis med faktura så det blir ikke noen problemer der, bare så idiotiskt at man må først sende dem en mail før man retunerer et produkt.

Jeg bestilte også med Faktura.

Men man må ikke sende mail før man returnerer spillet.

Man sender det bare tilbake, og fyller ut retur-lappen som følger med i pakka.

Lenke til kommentar

må si all respekt til cdon når det gjelder å rette opp feil, fikk akkurat en mail tilbake med masse av den standariserte beklagelse, men de hadde også lagt inn en ny ordre i ordre lista mi, hvor den alerede er understatus pakkes.

er jo fortsatt irritert over at det skjedde men i det minste har de løst det rimelig kjapt.

Lenke til kommentar
må si all respekt til cdon når det gjelder å rette opp feil, fikk akkurat en mail tilbake med masse av den standariserte beklagelse, men de hadde også lagt inn en ny ordre i ordre lista mi, hvor den alerede er understatus pakkes.

er jo fortsatt irritert over at det skjedde men i det minste har de løst det rimelig kjapt.

Ja, jeg holder på å føre en mail-samtale nå. Jeg venter på svar på om de kan sende spillet i dag eller i morgen. Klarer de det, tilgir jeg dem. Klarer de det ikke, tilgir jeg dem likevel, men jeg bestiller ikke spillet derifra. Kjøper det mye heller i butikken da.

Lenke til kommentar

I dag gikk jeg svar på henvendelsen jeg sendte via web i går, en beklagelse over feilen og beskjed om at ny ordre var satt i gang. Når jeg sjekker ordrestatusen min, er status satt til "pakker". Nå har de satt prisen opp på produktet fra 379,- til 399,- og lagt til frakt, som jeg i utgangspunktet slapp å betale fordi forhåndsbestillingen var en del av en samlet orde hvor første del av leveransen - en cd - ble levert tidlig i november.

Utrivelig å måtte slå i bordet med forbrukerkjøpsloven og markedsføringsloven. Det er snakk om småpenger, men prinsippet er viktig. Dette ville de dessuten ha unngått om de hadde klart å levere rett vare til rett tid.

Lenke til kommentar

Er det en lov som nekter meg å nyte originale varer her i verden?

Jeg gadd ikke å få CDon til å sende det på nytt, så jeg dro til byen i dag for å kjøpe det.

"Jippi!" :mad:

Jeg var innom Elkjøp, Musikkverket, "Expert", Norli (Norli har vel sannsynlig vis den beste service'n i byen), og Posten!

INGEN HADDE SPILLET! :realmad:

Nå sitter jeg igjen med umåtelig mye raseri som snart skal gå utover diverse møbler rundt omkring i huset, samt valget mellom å laste ned spillet ulovlig, eller å bestille det fra CDon, og få det tidligst på Mandag... *To be continued*

EDIT: Åkaj, så jeg fikk ikke meg selv til å laste ned spillet. Jeg har bestilt det fra CDon igjen, med rabattkoden min, som jeg fikk tilsendt av dem.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Høres ut som en vakker dag for noen mennesker :)

Det festligste blir vel når spillet kommer til å klikke for noen av dere på grunn av noen grafikk bugger. Det gjorde ihvertfall det for meg. Leste etterpå at man måtte sette ned oppløsningen til 1024x768 eller lavere hvis man hadde grafikk bugs, så må vel gjøre det før jeg klager altfor høyt.

Og lykke til til alle dere som venter på spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...