Gå til innhold

Formatere fra NTFS til FAT32

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å legge inn XP Pro på en maskin jeg har 98SE på nå. Dersom det går for tregt, så går jeg tilbake til 98SE. Men kommer det til å gå smertefritt, da filformatet ved XP-installeringen har blitt NTFS? Om jeg booter med 98SE-cd'en med XP på maskinen, vil jeg kunne greie å formatere harddisken da - tilbake til FAT32-format?

Eventuelt noen annen måte å ordne dette på, dersom det faktisk er et problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du trenger ikke konvertere disken til NTFS.

Jeg mistenkte at noen ville svare det. Jeg _vil_ ha NTFS dersom jeg beholder XP. Kanskje jeg misbedømmer, men jeg har i alle fall inntrykket at de fleste foretrekker NTFS. Så, vi går i alle fall ut ifra at filformatet blir NTFS ved installeringa av XP.

Lenke til kommentar

Bare behold partisjonen som FAT32. Om du ønsker å beholde XP kan du enkelt gjøre den om til NTFS med kommandoen convert <partisjon> /FS:NTFS.

Uansett så nei, det er ikke noe problem å formetere disken på nytt med FAT32, men du kan ikke gjøre det fra XP hvis det er installert på sammen disken.

Edit: Noen var raskere enn meg ;)

Lenke til kommentar
det er ikke noe problem å formetere disken på nytt med FAT32, men du kan ikke gjøre det fra XP hvis det er installert på sammen disken

Nei, det var det jeg mente, jeg og. Det var derfor jeg spurte om det gikk an å gjøre det fra en 98SE-cd-boot (med XP installert). Har bare en disk og en partisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...