tjodrik Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg skal prøve å legge inn XP Pro på en maskin jeg har 98SE på nå. Dersom det går for tregt, så går jeg tilbake til 98SE. Men kommer det til å gå smertefritt, da filformatet ved XP-installeringen har blitt NTFS? Om jeg booter med 98SE-cd'en med XP på maskinen, vil jeg kunne greie å formatere harddisken da - tilbake til FAT32-format? Eventuelt noen annen måte å ordne dette på, dersom det faktisk er et problem? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Du trenger ikke konvertere disken til NTFS. Du får valget under installsjonen. Bare å velge FAT32 det. Lenke til kommentar
tjodrik Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Du trenger ikke konvertere disken til NTFS. Jeg mistenkte at noen ville svare det. Jeg _vil_ ha NTFS dersom jeg beholder XP. Kanskje jeg misbedømmer, men jeg har i alle fall inntrykket at de fleste foretrekker NTFS. Så, vi går i alle fall ut ifra at filformatet blir NTFS ved installeringa av XP. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Legg inn XP med FAT32 og dersom du er fornøyd så konverterer du den til NTFS, tar ikke lang tid. Lenke til kommentar
tjodrik Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Ok. Men generelt sett, _er_ det et problem å få formatert en NTFS-disk til Fat32? Det er jo det jeg i grunn spør om ... Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Bare behold partisjonen som FAT32. Om du ønsker å beholde XP kan du enkelt gjøre den om til NTFS med kommandoen convert <partisjon> /FS:NTFS. Uansett så nei, det er ikke noe problem å formetere disken på nytt med FAT32, men du kan ikke gjøre det fra XP hvis det er installert på sammen disken. Edit: Noen var raskere enn meg Lenke til kommentar
tjodrik Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 det er ikke noe problem å formetere disken på nytt med FAT32, men du kan ikke gjøre det fra XP hvis det er installert på sammen disken Nei, det var det jeg mente, jeg og. Det var derfor jeg spurte om det gikk an å gjøre det fra en 98SE-cd-boot (med XP installert). Har bare en disk og en partisjon. Lenke til kommentar
hotsand Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Viss du skal innstalere win98 igjen er det bare å gjøre følgende: 1. Boote fra cd 2. Kjør fdisk 3. slett non-dos partisjon 4. lag ny partisjon 5. Innstaler Den er da fat32.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå