TMH Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Jeg har et Olympus C5060WZ digitalkamera, som jeg snart har hatt i et år. Her forleden når jeg skulle bruke kameraet, ville det først ikke ta ut linsen. Etter et par forsøk tok den til slutt ut linsen, men da ville den ikke zoome. Et enda noen forsøk, så startet den å zoome, men ville ikke slutte. den zoomet innover til 1x og stoppet der, men skjermen viste at den fortsatt zoomet. alt på kameraet var umulig å styre. ingenting fungerte, eller fungerte som det selv ville. Noen som har hatt liknende problemer? Jeg tok ut batteriet, ladet det og målte det etter lading. 8,4V var output (7,5V batteri). I tillegg blinker batteriindiktatoren hele tiden. Batteriet som har gått? Endret 8. februar 2005 av TMH Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Prøv noen andre batterier først, vanlig nye AA holder. Lenke til kommentar
TMH Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Det går litt dårlig når kameraet bruker Li-ion 7,5V batteripakke Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Det går litt dårlig når kameraet bruker Li-ion 7,5V batteripakke ??? Mitt Olympus C750uz er i vertfall AA (pennligt) kompatibelt. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Mitt også. Det finnes bare én C-750, og den benytter 4 x AA-celler. Har du 7,5V batteripakke har du ikke et C-750. Siden C-700-serien har benyttet 4 x AA helt frem til og med C-750, tipper jeg du har bomma litt, og heller har et C-765, da ryktene sier at de med denne modellen gikk over til proprietær batteriløsning (dessverre..). Det var ikke noe svar på problemet ditt, men jeg følte for å avklare dette med batteriet. Men ellers høres det for meg ut som en garantisak. Nå hevder sikkert leverandøren at det er maks et eller to års garanti, men vi har jo denne kjøpsloven her til lands. Og jeg vil hevde at et kamera er en ting somer beregnet å virke i over 2 år, og sa sier faktisk kjøpsloven 5 års reklamasjonsrett, hvis det viser seg å være fabrikasjonsfeil. Jeg ville iallfall forsøkt. Du høres jo faktisk ut til å ha fått en reell feil, ikke som de som her på Forum forteller om kamera de slenger i bakken og forsøker seg med garantisak. Lenke til kommentar
TMH Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Beklager. Var litt trøtt da jeg skrev dette, og blandet navnet med en av kameratene mine sitt kamera. Jeg har Olympus 5060WZ. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Det er vi som skal beklage. Du skrev vel aldri at du hadde C-750. Så det var nok vi som var trøtte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå