Gå til innhold

Hvilken stor Harddisk i en HTPC løsning

Ni kon

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg er en liten og kompakt HTPC, som har utrolig hyggelige leieboere. De lever sammen i et støyfritt fellesskap, hvos man da ser bort fra den iltre DVD brenneren som på død og liv skal informere alle andre leieboere at han jobber når han får tildelt en oppgave.

Tempraturen i felleskapet er heller ikke ille, faktisk er den på 38 grader, selv om vi har en rimelig varm Professor (CPU) midt i bofelleskapet. I dette lykkelige felleskapet er det 2 stk Seagate Barracuda 7200.7 200 GB S-ATA som vår eier er utrolig fornøyd med.

Vi har noen fantastiske måneder sammen og vi har kommunisert med en annen maskin som har befunnet seg ett annet sted i leiligheten vi holder til i. Dog har nå våre eiere bestemt seg for at vi ikke lenger skal kommunisere med hverandre og dette har medført at jeg nå må ha all informasjon lagret sentralt her i mitt bofelleskap. Dette har igjen medført at de 2 harddiskene som allerede er her ikke vil greie oppgaven.

Da vi heller ikke kan fylle opp med så alt for mange harddisker, så er vi bare på jakt etter en stk harddisk. Kravene er at den blir akseptert av de andre leieboerene her, altså støyfri og pålitelig.

Vår gud og hersker har vurdert: Seagate Barracuda 7200.8 400 GB S-ATA, men her er det ingen som har lagt igjen sin erfaring foreløbig. Kanskje noen av dere som leser dette har fått erfare denne harddisken eller om dere kan foreslå andre i samme klasse.

oppsumerer våre ønsker:

Den må være stor

Den må være s-ata

Den må være så stille som mulig

Den må være pålitelig

Hjelp søkes fra dere som kan dette bedre enn vår eier og mester ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror din eier gjør et klokt valg ved å kjøpe Seagate sine 400 GB harddisker. Alle jeg har hørt fra er fornøyd med disse diskene. Godt kompromiss av hurtighet og støynivå. Et annet alternativ er selvsagt å vente på Hitachi sine 500 GB harddisker men jeg frykter det vil ta litt tid før disse kommer på markedet til en fornuftig pris. Seagate har også en uslåelig garantiperiode på 5 år. Jeg tror alle dere som bor i HTPC'en vil bli fornøyd med Seagate som nærmeste nabo.

Lenke til kommentar

Hva med en nettverks-lagringsserver?

Du får vel rabatt hos netshop, så en Linksys Nettverklagringsserver 250 GB Som du kobler til ditt GB lan. Har også innebygget printer server, kjekt om en ikke vil ha en skriver i stua.

Da bør du kunne legge alle media filene dine der, og harddisken i HTPC'n slipper å jobbe, støye eller å varme opp resten av "bofellesskapet", til annet enn å starte selve programmene.

Lenke til kommentar

takk for svaret durabit, bekrefter bare mine tanker ;)

Torro.

Jeg har dessverre ikke rabatter ute hos webshoppene. Faktisk leter jeg også på diverse ukens tilbud....

Men mp si at ditt forslag var i dyreste laget. Har dog vurdert en egen server i huset. Men har ikke flust av penger om dagen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...